Škoda Vision iV: „český“ elektromobil na autosalonu v Ženevě

Luboš Srb

Mladoboleslavská automobilka přivezla na autosalon do Ženevy svůj očekávaný první čistokrevný elektromobil, jenže stále jde jen o jakousi designovou ochutnávku bez větších detailů a předpokládaných specifikací.

Tip: Škoda Vision iV představuje elektromobil budoucnosti

Po předběžných nákresech je tady konečně i o něco realističtější podoba připravovaného plně elektrického auta značky Škoda. Model Vision iV však stále zůstává vizí a není stále ještě sériově vyráběným modelem. Na ten musíme dále čekat. Stejně jako na podrobnější specifikace. Co tedy zatím víme? Elektromobil Škoda bude vycházet z modulární platformy pro elektromobily (MEB), se kterou přišel koncern Volkswagen. Díky tomu například baterie šetří místo a jsou zabudované do podlahy vozu. Dojezd činí až 500 km dle normy WLTP, což je na dnešní dobu velmi dobré. Automobilka však s finálním vozem přijde až někdy v příštím roce, když už může být konkurence opět o něco dále.

„Vision iV je předzvěstí budoucí rodiny vozů Škoda s čistě elektrickým pohonem. Studie je prvním vozem značky postaveným na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Zaujme svou atletickou karoserií a důrazem na aerodynamiku a nabídne velmi prostorný interiér, který je pro vozy Škoda typický. Dvaadvacetipalcová kola představují výrazný optický prvek a dále podtrhují působivý vzhled vozu. Nápadnými detaily jsou také osvětlené krystalické prvky ve vertikálních žebrech masky chladiče nebo kamery namísto klasických zpětných zrcátek, jejichž kryty připomínají žraločí ploutve.“ uvádí mladoboleslavská automobilka ve své oficiální tiskové zprávě.


 

Tip: Škoda vystavuje v Mladé Boleslavi koncept elektromobilu

O pohon se starají rovnou dva elektromotory, jeden na přední a jeden na zadní nápravě, díky čemuž Škoda Vision iV disponuje pohonem všech kol s celkovým výkonem 225 kW (306 koní). Plochá Li-Ion baterie je zabudovaná v podlaze vozu, čímž šetří místo, a umožňuje dojezd až 500 kilometrů v měřicím cyklu WLTP. Díky rychlonabíjení stačí jen 30 minut a elektromobil dobijete na 80 % kapacity. Inovativní technologie zajišťují větší bezpečnost a komfort a do nové éry vstoupila také oblast infotainmentu a digitalizace. Do infotainment systému vozu lze integrovat chytré telefony, které mohou být mimo jiné použity jako digitální klíč k otevření vozu. Vision iV také disponuje laserovými a radarovými skenery a za určitých okolností zvládá i autonomní jízdu a autonomní parkování.

Pokud jde o elektrifikaci jako takovou, v letošním roce vstupuje Škoda Auto do éry elektromobility s plug-in hybridním modelem Superb a také s očekávaným městským elektromobilem Citigo E, resp. e-Citigo (2020). To nejzajímavější ovšem – a nejen u české automobilky – přijde až v dalších letech, kdy má propuknout opravdová elektromobilová revoluce. V roce 2020 budou následovat první sériové vozy na bázi platformy MEB. V následujících čtyřech letech bude Škoda investovat zhruba 2 miliardy eur do alternativních pohonů a do nových služeb, souvisejících s mobilitou a do konce roku 2022 představí více než 10 elektrifikovaných modelů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články