Škoda Vision iV představuje elektromobil budoucnosti

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto se teprve chystá vstoupit na pole s elektromobilitou, nicméně dnešním dnem se k tomuto očekávanému a již dříve ohlášenému kroku opět o něco přiblížila.

Pokud jde o elektrifikaci jako takovou, v letošním roce vstupuje Škoda Auto do éry elektromobility s plug-in hybridním modelem Superb a také s očekávaným městským elektromobilem Citigo E, resp. e-Citigo (2020). To nejzajímavější ovšem – a nejen u české automobilky – přijde až v dalších letech, kdy má propuknout opravdová elektromobilová revoluce. V roce 2020 budou následovat první sériové vozy na bázi platformy MEB. V následujících čtyřech letech bude Škoda investovat zhruba 2 miliardy eur do alternativních pohonů a do nových služeb, souvisejících s mobilitou a do konce roku 2022 představí více než 10 elektrifikovaných modelů.

Jednou z ochutnávek toho, co Škoda Auto u svých budoucích elektromobilů přinese, je nejnovější studie nazvaná Vision iV. Jedná se o koncept elektromobilu typu crossover-cupé, který je postavený na modulární platformě pro elektromobily (MEB). Tu mimochodem využívá celý koncern Volkswagen Group a vzhledem k jeho možnostem má být jedním z klíčů, jak na uspět na poli elektromobility.

Tip: Škoda Vision E: první elektromobil automobilky, ujede až 500 km

Zatím se můžeme podívat na předběžné nákresy čistě elektrické studie, kterou přiveze mladoboleslavská automobilka na blížící se autosalon do Ženevy (5. až 17. března). Čtyřdveřový crossover s karoserií kupé fascinuje svými sportovními a emocionálními liniemi. „Přední široká světelná lišta je zcela novým prvkem, který bude společný všem elektromobilům Škoda. Studie Vision iV díky ní dostala velice moderní tvář a působí silným a sebevědomým dojmem,“ popisuje jednu z designových novinek šéfdesignér značky Škoda Oliver Stefani.

Škoda Vision iV představuje kombinace atletické karoserie, dvaadvacetipalcových aerodynamicky optimalizovaných kol a mohutných vyklenutých blatníků s výraznou plynulou linií střechy ve stylu karoserie kupé. Příď a záď spojuje charakteristická Tornádo linie a zvýrazňuje čisté plochy dveří bez klik. Namísto klasických zpětných zrcátek využívá vůz kamery, jejichž kryty opticky připomínají žraločí ploutve. A samozřejmě snižují aerodynamický odpor, který se kladně projeví na prodloužení dojezdové vzdálenosti elektromobilu, podobně jako například u nového Audi e-tron.

Přídi dominuje nová interpretace typicky široké masky chladiče vozů značky Škoda s jemným vertikálním žebrováním a krystalickými strukturami. Vyniknou zejména horizontální světelná lišta, která v horní části mřížky spojuje světlomety a výrazné otvory pro vstup chladícího vzduchu v předním spojleru, podtrhující sportovní vzhled vozu. Na mohutné zádi se nachází aerodynamický spoiler a krystalická LED koncová světla. Ta nově definují podobu tvaru písmene C, který je pro vozy značky Škoda typický, a společně se světelným proužkem na zadním difuzoru zvýrazňují šířku vozu. Na zádi dále upoutá nápis Škoda, jehož jednotlivá písmena jsou červeně podsvícená.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Škoda Vision iV představuje elektromobil budoucnosti

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto se teprve chystá vstoupit na pole s elektromobilitou, nicméně dnešním dnem se k tomuto očekávanému a již dříve ohlášenému kroku opět o něco přiblížila.

Pokud jde o elektrifikaci jako takovou, v letošním roce vstupuje Škoda Auto do éry elektromobility s plug-in hybridním modelem Superb a také s očekávaným městským elektromobilem Citigo E, resp. e-Citigo (2020). To nejzajímavější ovšem – a nejen u české automobilky – přijde až v dalších letech, kdy má propuknout opravdová elektromobilová revoluce. V roce 2020 budou následovat první sériové vozy na bázi platformy MEB. V následujících čtyřech letech bude Škoda investovat zhruba 2 miliardy eur do alternativních pohonů a do nových služeb, souvisejících s mobilitou a do konce roku 2022 představí více než 10 elektrifikovaných modelů.

Jednou z ochutnávek toho, co Škoda Auto u svých budoucích elektromobilů přinese, je nejnovější studie nazvaná Vision iV. Jedná se o koncept elektromobilu typu crossover-cupé, který je postavený na modulární platformě pro elektromobily (MEB). Tu mimochodem využívá celý koncern Volkswagen Group a vzhledem k jeho možnostem má být jedním z klíčů, jak na uspět na poli elektromobility.

Tip: Škoda Vision E: první elektromobil automobilky, ujede až 500 km

Zatím se můžeme podívat na předběžné nákresy čistě elektrické studie, kterou přiveze mladoboleslavská automobilka na blížící se autosalon do Ženevy (5. až 17. března). Čtyřdveřový crossover s karoserií kupé fascinuje svými sportovními a emocionálními liniemi. „Přední široká světelná lišta je zcela novým prvkem, který bude společný všem elektromobilům Škoda. Studie Vision iV díky ní dostala velice moderní tvář a působí silným a sebevědomým dojmem,“ popisuje jednu z designových novinek šéfdesignér značky Škoda Oliver Stefani.

Škoda Vision iV představuje kombinace atletické karoserie, dvaadvacetipalcových aerodynamicky optimalizovaných kol a mohutných vyklenutých blatníků s výraznou plynulou linií střechy ve stylu karoserie kupé. Příď a záď spojuje charakteristická Tornádo linie a zvýrazňuje čisté plochy dveří bez klik. Namísto klasických zpětných zrcátek využívá vůz kamery, jejichž kryty opticky připomínají žraločí ploutve. A samozřejmě snižují aerodynamický odpor, který se kladně projeví na prodloužení dojezdové vzdálenosti elektromobilu, podobně jako například u nového Audi e-tron.

Přídi dominuje nová interpretace typicky široké masky chladiče vozů značky Škoda s jemným vertikálním žebrováním a krystalickými strukturami. Vyniknou zejména horizontální světelná lišta, která v horní části mřížky spojuje světlomety a výrazné otvory pro vstup chladícího vzduchu v předním spojleru, podtrhující sportovní vzhled vozu. Na mohutné zádi se nachází aerodynamický spoiler a krystalická LED koncová světla. Ta nově definují podobu tvaru písmene C, který je pro vozy značky Škoda typický, a společně se světelným proužkem na zadním difuzoru zvýrazňují šířku vozu. Na zádi dále upoutá nápis Škoda, jehož jednotlivá písmena jsou červeně podsvícená.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."