Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Škoda Vision iV představuje elektromobil budoucnosti

  |  Luboš Srb  |  8 komentářů

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto se teprve chystá vstoupit na pole s elektromobilitou, nicméně dnešním dnem se k tomuto očekávanému a již dříve ohlášenému kroku opět o něco přiblížila.

Pokud jde o elektrifikaci jako takovou, v letošním roce vstupuje Škoda Auto do éry elektromobility s plug-in hybridním modelem Superb a také s očekávaným městským elektromobilem Citigo E, resp. e-Citigo (2020). To nejzajímavější ovšem – a nejen u české automobilky – přijde až v dalších letech, kdy má propuknout opravdová elektromobilová revoluce. V roce 2020 budou následovat první sériové vozy na bázi platformy MEB. V následujících čtyřech letech bude Škoda investovat zhruba 2 miliardy eur do alternativních pohonů a do nových služeb, souvisejících s mobilitou a do konce roku 2022 představí více než 10 elektrifikovaných modelů.

Jednou z ochutnávek toho, co Škoda Auto u svých budoucích elektromobilů přinese, je nejnovější studie nazvaná Vision iV. Jedná se o koncept elektromobilu typu crossover-cupé, který je postavený na modulární platformě pro elektromobily (MEB). Tu mimochodem využívá celý koncern Volkswagen Group a vzhledem k jeho možnostem má být jedním z klíčů, jak na uspět na poli elektromobility.

Tip: Škoda Vision E: první elektromobil automobilky, ujede až 500 km

Zatím se můžeme podívat na předběžné nákresy čistě elektrické studie, kterou přiveze mladoboleslavská automobilka na blížící se autosalon do Ženevy (5. až 17. března). Čtyřdveřový crossover s karoserií kupé fascinuje svými sportovními a emocionálními liniemi. „Přední široká světelná lišta je zcela novým prvkem, který bude společný všem elektromobilům Škoda. Studie Vision iV díky ní dostala velice moderní tvář a působí silným a sebevědomým dojmem,“ popisuje jednu z designových novinek šéfdesignér značky Škoda Oliver Stefani.

Škoda Vision iV představuje kombinace atletické karoserie, dvaadvacetipalcových aerodynamicky optimalizovaných kol a mohutných vyklenutých blatníků s výraznou plynulou linií střechy ve stylu karoserie kupé. Příď a záď spojuje charakteristická Tornádo linie a zvýrazňuje čisté plochy dveří bez klik. Namísto klasických zpětných zrcátek využívá vůz kamery, jejichž kryty opticky připomínají žraločí ploutve. A samozřejmě snižují aerodynamický odpor, který se kladně projeví na prodloužení dojezdové vzdálenosti elektromobilu, podobně jako například u nového Audi e-tron.

Přídi dominuje nová interpretace typicky široké masky chladiče vozů značky Škoda s jemným vertikálním žebrováním a krystalickými strukturami. Vyniknou zejména horizontální světelná lišta, která v horní části mřížky spojuje světlomety a výrazné otvory pro vstup chladícího vzduchu v předním spojleru, podtrhující sportovní vzhled vozu. Na mohutné zádi se nachází aerodynamický spoiler a krystalická LED koncová světla. Ta nově definují podobu tvaru písmene C, který je pro vozy značky Škoda typický, a společně se světelným proužkem na zadním difuzoru zvýrazňují šířku vozu. Na zádi dále upoutá nápis Škoda, jehož jednotlivá písmena jsou červeně podsvícená.

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
6 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
LubosHuskarStaněkLuciusMatt Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
ElectroDad
ElectroDad

Škodovce fandím, vážně. Jen jim začnu věřit že to s elektromobilitou myslí vážně až začnou produkovat vedle PR zpráv taky skutečné elektromobily. Zatím se zdá že na poli elektromobilty budou místo “early adopters” ve skupině “late majority” – t.j. až budou všechny seriózní výrobci elektrifikovaní, tak se Škoda auto přidá. Jsem fakt zvědavý s čím uchopitelným se Škodovka v Ženevě vytasí.

Lubos
Lubos

Skoda auto nikdy nebola, nie je, a pravdepodobne pod znackou VW ani nikdy nebude technologickym leadrom. Vyrabaju auta pre strednu nizsiu triedu obyvatelstva, najme z menej podarenych komponent ostatnych vyrobcov urcenych pre druhotne pouzitie. Su tak popularny najme vo vychodnech casti europy a znacky ako VW, BMW a Mercedes su typicky v uplne inej pozicii. Je fajn ze skodovaci maju aspon nejaky plan s EV, i ked je 100% poskladany len zo zakladneho koncernoveho dizajnu. Inak by vo vychodnej EU ropa bola palivom navzdy.

Kerosin
Kerosin

Jak už někdo někde trefně poznamenal…
No to bude kára, kterou svět neviděl – a asi ani neuvidí.
Na začátku roku 2019 – dvě skicy… no ty vole.
Pokud se chtějí hlásit do soutěže kreslení, tak dobrý, ale jinak žalostný výsledek.
A navíc – že by to vypadalo nějak výrazně inovativní se říct nedá. Naopak ten čumák a maska se dost přízemně drží klasického spalováku.

I tak budu Škodovce držet palce.

Matt
Matt

V MB pri 12 brane dokoncuji halu, ma se tam delat nova oktavka a elektromobil. Doufam, ze budu pri jeho priprave vyroby

Pavel
Pavel

Na elektřinu by bylo ideální Citigo na ježdění hlavně po městě a pár kilometrů za město.Dojezd by stačil nějakých 60 km. Samozřejmě by taky rozhodovala cena. Určitě by nikdo něchtěl dát 900 tis korun jak stála malá elektrická C1.

Lucius
Lucius

Škoda se přiblížila elektromobilitě asi tak, jako v roce 2014 kdy anoncovala začátek výroby Citigo v elektrice ne?

Staněk
Staněk

Kdybych měl počítat kolik tech skic a návrhů ev bylo, tak mi na to nestačí ani prsty na nohou. Chlubili se jak se do toho vrhli před 5 rokama a zatím nemají vůbec nic, jenom řeči, že?

Mobilní zobrazení