Škoda dnes oficiálně odhalila na autosalonu Auto Shanghai 2017 v Číně svůj první elektromobil, resp. koncept vozu. Kromě čistě elektrického pohonu automobil potěší i autonomním řízením.
Elektromobil Škoda Vision E je pětidveřové SUV-kupé, které je vyvíjené na bázi koncernové platformy MEB. Podle slov automobilky ujede až 500 km na čistě elektrický pohon a dosahuje třetí úrovně autonomního řízení.
Pokud jde o další parametry, Vision E dosahuje výkonu 225 kW a dokáže jet rychlostí až 180 km/hod. Li-ion baterie díky své kapacitě a chytrému systému rekuperace obou elektromotorů s pohonem všech čtyř kol umožní dojezd až 500 km.
Autonomní řízení třetí úrovně znamená, že se Škoda Vision E umí automaticky pohybovat v kolonách, v režimu autopilota projet některé úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo se naopak vyhýbat, předjíždět, automaticky vyhledávat volná parkovací místa a automaticky na ně zajíždět a vyjíždět z nich. To zajišťují různé senzory a kamery, které sledují provoz.
Elektrifikace modelové palety značky Škoda bude zahájena již v roce 2019 uvedením modelu Škoda Superb s plug-in-hybridním pohonem. Krátce poté v roce 2020 bude následovat čistě elektricky poháněný sériový vůz značky Škoda. Do roku 2025 pak značka rozšíří svou nabídku o pět čistě elektricky poháněných automobilů z různých segmentů.
zdroj: Škoda
Škoda dnes oficiálně odhalila na autosalonu Auto Shanghai 2017 v Číně svůj první elektromobil, resp. koncept vozu. Kromě čistě elektrického pohonu automobil potěší i autonomním řízením.
Elektromobil Škoda Vision E je pětidveřové SUV-kupé, které je vyvíjené na bázi koncernové platformy MEB. Podle slov automobilky ujede až 500 km na čistě elektrický pohon a dosahuje třetí úrovně autonomního řízení.
Pokud jde o další parametry, Vision E dosahuje výkonu 225 kW a dokáže jet rychlostí až 180 km/hod. Li-ion baterie díky své kapacitě a chytrému systému rekuperace obou elektromotorů s pohonem všech čtyř kol umožní dojezd až 500 km.
Autonomní řízení třetí úrovně znamená, že se Škoda Vision E umí automaticky pohybovat v kolonách, v režimu autopilota projet některé úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo se naopak vyhýbat, předjíždět, automaticky vyhledávat volná parkovací místa a automaticky na ně zajíždět a vyjíždět z nich. To zajišťují různé senzory a kamery, které sledují provoz.
Elektrifikace modelové palety značky Škoda bude zahájena již v roce 2019 uvedením modelu Škoda Superb s plug-in-hybridním pohonem. Krátce poté v roce 2020 bude následovat čistě elektricky poháněný sériový vůz značky Škoda. Do roku 2025 pak značka rozšíří svou nabídku o pět čistě elektricky poháněných automobilů z různých segmentů.
zdroj: Škoda