Zda jsou elektromobily ekologické, není ta správná otázka. Vše, co se musí nějak vyrobit, má nějakou ekologickou zátěž, či řekněme uhlíkovou stopu. Nejekologičtější by samozřejmě bylo nic nevyrábět a chodit pěšky, což jistě uznáte, v dnešní době ale tak úplně nejde.
V dnešním kontextu se tedy řídíme tím, že jsou elektromobily ekologičtější než spalovací auta. Jenže ani takto jednoduše to brát nelze, protože záleží na okolnostech. A jeden z šéfů Dacie teď navíc kritizuje i samotné elektromobily, protože nejsou všechny stejně ekologické.
Xavier Martinet, viceprezident pro prodej, marketing a provoz v automobilce Dacia, v rozhovoru pro britský časopis AutoCar uvedl, že je „šílenstvím“ dovolit výrobcům vyrábět „dvou-, třítunové automobily, ve kterých sedí jedna osoba a které denně ujedou jen 56 kilometrů.“
Čtěte také: Elektromobily pošlou velká a těžká SUV na vrakoviště, myslí si šéf Citroenu
Rozhodně. Hmotnost hraje velkou roli u spotřeby každého automobilu, nicméně v případě elektromobilů plyne vyšší hmotnost z použití větších battery-packů, které jsou nutné pro zajištění delšího dojezdu. Takže je to vlastně takový začarovaný kruh. Zákazníci chtějí auta s delším dojezdem, státy by zase chtěly snižovat emise.
Výrobou elektromobilu typu Dacie Spring, která váží jen 970 kilogramů a využívá jen 26,8kWh baterii, se samozřejmě „znečistí“ životní prostředí mnohem méně, než třeba u takového elektrického Hummeru, který váží 4× více především kvůli svým gigantickým bateriím a robustní konstrukci.
Zda jsou elektromobily ekologické, není ta správná otázka. Vše, co se musí nějak vyrobit, má nějakou ekologickou zátěž, či řekněme uhlíkovou stopu. Nejekologičtější by samozřejmě bylo nic nevyrábět a chodit pěšky, což jistě uznáte, v dnešní době ale tak úplně nejde.
V dnešním kontextu se tedy řídíme tím, že jsou elektromobily ekologičtější než spalovací auta. Jenže ani takto jednoduše to brát nelze, protože záleží na okolnostech. A jeden z šéfů Dacie teď navíc kritizuje i samotné elektromobily, protože nejsou všechny stejně ekologické.
Xavier Martinet, viceprezident pro prodej, marketing a provoz v automobilce Dacia, v rozhovoru pro britský časopis AutoCar uvedl, že je „šílenstvím“ dovolit výrobcům vyrábět „dvou-, třítunové automobily, ve kterých sedí jedna osoba a které denně ujedou jen 56 kilometrů.“
Čtěte také: Elektromobily pošlou velká a těžká SUV na vrakoviště, myslí si šéf Citroenu
Rozhodně. Hmotnost hraje velkou roli u spotřeby každého automobilu, nicméně v případě elektromobilů plyne vyšší hmotnost z použití větších battery-packů, které jsou nutné pro zajištění delšího dojezdu. Takže je to vlastně takový začarovaný kruh. Zákazníci chtějí auta s delším dojezdem, státy by zase chtěly snižovat emise.
Výrobou elektromobilu typu Dacie Spring, která váží jen 970 kilogramů a využívá jen 26,8kWh baterii, se samozřejmě „znečistí“ životní prostředí mnohem méně, než třeba u takového elektrického Hummeru, který váží 4× více především kvůli svým gigantickým bateriím a robustní konstrukci.