Většina elektromobilů je ekologickým zlem, myslí si jeden z šéfů Dacie. Proč?

  • Jeden z šéfů Dacie zkritizoval elektromobily ostatních značek
  • Vadí mu, že jsou příliš těžké
  • Dochází u aut na baterky k plýtvání materiálů a ekologické katastrofě?
Nabíjení elektromobilu ze 400V zásuvky

Nabíjení elektromobilu ze 400V zásuvky, ilustrační | foto: Kia

Zda jsou elektromobily ekologické, není ta správná otázka. Vše, co se musí nějak vyrobit, má nějakou ekologickou zátěž, či řekněme uhlíkovou stopu. Nejekologičtější by samozřejmě bylo nic nevyrábět a chodit pěšky, což jistě uznáte, v dnešní době ale tak úplně nejde.

Elektromobily a jejich ekologie

V dnešním kontextu se tedy řídíme tím, že jsou elektromobily ekologičtější než spalovací auta. Jenže ani takto jednoduše to brát nelze, protože záleží na okolnostech. A jeden z šéfů Dacie teď navíc kritizuje i samotné elektromobily, protože nejsou všechny stejně ekologické.

Xavier Martinet, viceprezident pro prodej, marketing a provoz v automobilce Dacia, v rozhovoru pro britský časopis AutoCar uvedl, že je „šílenstvím“ dovolit výrobcům vyrábět „dvou-, třítunové automobily, ve kterých sedí jedna osoba a které denně ujedou jen 56 kilometrů.“

Dacia Spring Electric, elektrické auto

Malý a levný, to je elektromobil Dacia Spring | foto: Dacia


Čtěte také: Elektromobily pošlou velká a těžká SUV na vrakoviště, myslí si šéf Citroenu


Měla by se vyrábět lehčí auta?

Rozhodně. Hmotnost hraje velkou roli u spotřeby každého automobilu, nicméně v případě elektromobilů plyne vyšší hmotnost z použití větších battery-packů, které jsou nutné pro zajištění delšího dojezdu. Takže je to vlastně takový začarovaný kruh. Zákazníci chtějí auta s delším dojezdem, státy by zase chtěly snižovat emise.

Výrobou elektromobilu typu Dacie Spring, která váží jen 970 kilogramů a využívá jen 26,8kWh baterii, se samozřejmě „znečistí“ životní prostředí mnohem méně, než třeba u takového elektrického Hummeru, který váží 4× více především kvůli svým gigantickým bateriím a robustní konstrukci.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Většina elektromobilů je ekologickým zlem, myslí si jeden z šéfů Dacie. Proč?

  • Jeden z šéfů Dacie zkritizoval elektromobily ostatních značek
  • Vadí mu, že jsou příliš těžké
  • Dochází u aut na baterky k plýtvání materiálů a ekologické katastrofě?
Nabíjení elektromobilu ze 400V zásuvky

Nabíjení elektromobilu ze 400V zásuvky, ilustrační | foto: Kia

Zda jsou elektromobily ekologické, není ta správná otázka. Vše, co se musí nějak vyrobit, má nějakou ekologickou zátěž, či řekněme uhlíkovou stopu. Nejekologičtější by samozřejmě bylo nic nevyrábět a chodit pěšky, což jistě uznáte, v dnešní době ale tak úplně nejde.

Elektromobily a jejich ekologie

V dnešním kontextu se tedy řídíme tím, že jsou elektromobily ekologičtější než spalovací auta. Jenže ani takto jednoduše to brát nelze, protože záleží na okolnostech. A jeden z šéfů Dacie teď navíc kritizuje i samotné elektromobily, protože nejsou všechny stejně ekologické.

Xavier Martinet, viceprezident pro prodej, marketing a provoz v automobilce Dacia, v rozhovoru pro britský časopis AutoCar uvedl, že je „šílenstvím“ dovolit výrobcům vyrábět „dvou-, třítunové automobily, ve kterých sedí jedna osoba a které denně ujedou jen 56 kilometrů.“

Dacia Spring Electric, elektrické auto

Malý a levný, to je elektromobil Dacia Spring | foto: Dacia


Čtěte také: Elektromobily pošlou velká a těžká SUV na vrakoviště, myslí si šéf Citroenu


Měla by se vyrábět lehčí auta?

Rozhodně. Hmotnost hraje velkou roli u spotřeby každého automobilu, nicméně v případě elektromobilů plyne vyšší hmotnost z použití větších battery-packů, které jsou nutné pro zajištění delšího dojezdu. Takže je to vlastně takový začarovaný kruh. Zákazníci chtějí auta s delším dojezdem, státy by zase chtěly snižovat emise.

Výrobou elektromobilu typu Dacie Spring, která váží jen 970 kilogramů a využívá jen 26,8kWh baterii, se samozřejmě „znečistí“ životní prostředí mnohem méně, než třeba u takového elektrického Hummeru, který váží 4× více především kvůli svým gigantickým bateriím a robustní konstrukci.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."