Šéf Citroenu má zajímavý názor. Tvrdí, že popularita vozů SUV se dost možná blíží ke svému konci. Důvodem by podle něj mohly být elektromobily a jejich nástup. Proč si to myslí a mohla by to být pravda?
Popularita SUV je na konci
Podle šéfa Citroenu by nástup elektromobilů mohl ukončit nadvládu vozů SUV. Alespoň to tedy uvedl v nedávném rozhovoru pro server Auto Express. Generální ředitel, Vincent Cobée, řekl, že hlavním důvodem, proč podle něj vozy SUV mají ztratit svoji popularitu, je aerodynamika.
Ta je u většiny SUV totiž mnohem horší než u sedanů. Nevěří také, že by proti tomu bylo možné bojovat instalací větších akumulátorů do těchto vozů z důvodu neudržitelnosti kvůli vyšší hmotnosti.
Podle Cobéeho je zkrátka špatná aerodynamika markantním problémem u elektromobilů. Mezi dobrou a špatnou aerodynamikou se podle něj dá ztratit kolem 50 kilometrů dojezdu. Mezi SUV a sedanem se pak velmi snadno bavíme o 60 až dokonce prý 80 kilometrech.
Znepokojen je Cobée také stále rostoucími hmotnostmi vozů SUV. V 70. letech podle něj průměrný automobil vážil 700 kilogramů, dnes už je to 1300 kg. Odhaduje také, že v blízké době dosáhne hmotnost průměrného vozidla hodnoty kolem 2 tun. Spotřebujeme tak tedy třikrát více zdrojů na poskytnutí stejné služby, jen abychom byli zelení. Tato filozofie tak jen vysvětluje, proč Citroen vyrábí povětšinou baterie o kapacitě menší než 50 kWh. Na to, jak tato filozofie ovlivní výrobu Citroenu do budoucna, si budeme muset počkat.