Ministerstvo dopravy v letošním roce předloží vládě návrh změny zákona, který se především týká přísnosti udílení bodů za přestupky. Kromě sankčního systému se novela týká liniového zákona pro výstavbu důležité dopravní infrastruktury, vysokorychlostních tratí a drážního zákona. Nové úpravy se také dočká zákon schvalující technickou způsobilost vozidel na pozemních komunikacích.
Bodový systém se pro řidiče má zjednodušit a stát se přehlednějším. Důraz se bude dávat především na postihy, které jsou v rozporu s bezpečností dopravy. Ty méně závažné přestupky budou nově ohodnoceny nižším počtem bodů. Naopak ty ohrožující bezpečnost účastníků provozu budou zpřísněné.
V platnost by novela měla vstoupit v druhé polovině roku. Zatím nejsou známé konkrétní změny u bodovaných přestupků. Jakmile je ministerstvo dopravy zveřejní, představíme vám jejich přehled.
Čtěte také: Nový rok, nová pravidla! Zde jsou 3 nové zákony, které musí znát každý řidič
Co naší zemi dlouhodobě odlišuje od okolních zemí, je rychlost výstavby silniční a dálniční sítě. V posledních letech se sice podařilo zahájit výstavbu více úseků, v porovnání například se sousedním Polskem, se stále jedná o tristní počty kilometrů.
Novela tak má podpořit rychlejší výstavbu, především na tazích důležitých v celoevropském měřítku. Díky změnám by mělo být jednodušší získat potřebná povolení pro zahájení stavby. Z Ředitelství silnic a dálnic by se měl stát plnohodnotný státní podnik. I tento krok má přispět ke zrychlení a zefektivnění nejen administrativní části výstaveb.
Určitě znáte ten dlouhý proces a nutnost mít spoustu dokumentů k registraci vozidla do registru. Díky navrhované novele jeden z těchto dokumentů již potřebovat nebudete. Díky postupující digitalizaci registru vozidel již nebude nutné s vozidlem před přepisem jezdit na evidenční kontrolu na stanice TK a ME.
Pracovníci magistrátu si tyto identifikační údaje budou schopni ověřit v centrálním digitálním registru. Vzhledem k tomu, že si tento úkon mohla každá stanice technické kontroly ocenit podle sebe, řidičům odpadne nejen nutnost návštěvy STK, ušetří často i nemalé poplatky za službu.
Ministerstvo dopravy v letošním roce předloží vládě návrh změny zákona, který se především týká přísnosti udílení bodů za přestupky. Kromě sankčního systému se novela týká liniového zákona pro výstavbu důležité dopravní infrastruktury, vysokorychlostních tratí a drážního zákona. Nové úpravy se také dočká zákon schvalující technickou způsobilost vozidel na pozemních komunikacích.
Bodový systém se pro řidiče má zjednodušit a stát se přehlednějším. Důraz se bude dávat především na postihy, které jsou v rozporu s bezpečností dopravy. Ty méně závažné přestupky budou nově ohodnoceny nižším počtem bodů. Naopak ty ohrožující bezpečnost účastníků provozu budou zpřísněné.
V platnost by novela měla vstoupit v druhé polovině roku. Zatím nejsou známé konkrétní změny u bodovaných přestupků. Jakmile je ministerstvo dopravy zveřejní, představíme vám jejich přehled.
Čtěte také: Nový rok, nová pravidla! Zde jsou 3 nové zákony, které musí znát každý řidič
Co naší zemi dlouhodobě odlišuje od okolních zemí, je rychlost výstavby silniční a dálniční sítě. V posledních letech se sice podařilo zahájit výstavbu více úseků, v porovnání například se sousedním Polskem, se stále jedná o tristní počty kilometrů.
Novela tak má podpořit rychlejší výstavbu, především na tazích důležitých v celoevropském měřítku. Díky změnám by mělo být jednodušší získat potřebná povolení pro zahájení stavby. Z Ředitelství silnic a dálnic by se měl stát plnohodnotný státní podnik. I tento krok má přispět ke zrychlení a zefektivnění nejen administrativní části výstaveb.
Určitě znáte ten dlouhý proces a nutnost mít spoustu dokumentů k registraci vozidla do registru. Díky navrhované novele jeden z těchto dokumentů již potřebovat nebudete. Díky postupující digitalizaci registru vozidel již nebude nutné s vozidlem před přepisem jezdit na evidenční kontrolu na stanice TK a ME.
Pracovníci magistrátu si tyto identifikační údaje budou schopni ověřit v centrálním digitálním registru. Vzhledem k tomu, že si tento úkon mohla každá stanice technické kontroly ocenit podle sebe, řidičům odpadne nejen nutnost návštěvy STK, ušetří často i nemalé poplatky za službu.