Nejen z posledních zpráv je poznat, že to automobilka Porsche myslí s elektrickou budoucností vážně. Prodeje a technika v modelu Taycan mluví sama za sebe. Společnost hovoří o nových elektrických modelech, včetně nové modernizované, a hlavně elektrické verze SUV Macan, ale představila i vlastní řadu elektrokol. A že to není pouze o rozšiřování portfolia nyní dokazuje nová akvizice. Porsche koupilo další společnost z e-bikového průmyslu.
Společnost Fauza není na první pohled příliš známá. Jedná se o výrobce elektromotorů, které dodává čtyřiceti značkám. Že ani tak vám to nic moc neříká? Ve většině elektrokol se setkáte s motory od firem, jako jsou Bosch, Brose, Shimano, nebo Yamaha. Fazua ale vyvinula nejspíše jeden z nejpokrokovějších motorů.
V čem se takový motor liší od ostatních? Elektromotor Fazua je totiž, podobně jako baterie, odnímatelný. Cyklistům tak dává možnost sundat z kola ty nejtěžší komponenty, ať už pro snadnější přepravu, nebo když elektromotor při vyjížďce nepotřebujete.
Čtěte také: Rivian se pustí do výroby elektrokol. Bude e-bike příslušenství pickupu?
Porsche zatím pořídilo 20% podíl ze společnosti s možností nákupu dalších podílů tak, aby se postupně mohlo stát většinovým vlastníkem. Kromě této novinky vedení společnosti oznámilo i nové partnerství s Ponooc, dánskou firmou zaměřující se na obnovitelnou energii a její mobilní řešení. Dohromady mají pracovat na nové generaci vysoce výkonných elektrokol a vývoji řešení rychle rostoucího trhu mikromobility.
Automobilka, známá pro své prémiové sportovní vozy, již první řadu vlastních elektrokol představila. A aby investicí do tohoto segmentu nebylo málo, nedávno Porsche koupilo i velký podíl ve společnosti Greyp, která se zaměřuje na vývoj prémiových horských e-biků. Společnost navíc patří pod výrobce elektrických hypervozů Rimac.
Porsche ovšem není jedinou automobilkou, která investuje do elektrokol. I značky jako Peugeot, Seat, nebo Jeep také představili svá vlastní jízdní kola s elektrickým pohonem. GM se také o takový projekt pokusilo, pandemie ale jejich snahy brzy zničila a celý projekt tak byl zastaven.
I motocykloví výrobci jako Harley-Davidson a BMW se touto cestou vydali. Do dnešního dne představili pár elektrokol a elektrických skútrů. Obě značky jsou na zajímavé cestě, i když více ohlasů sklidily produkty výrobce luxusních chopperů a cruiserů.
Nejen z posledních zpráv je poznat, že to automobilka Porsche myslí s elektrickou budoucností vážně. Prodeje a technika v modelu Taycan mluví sama za sebe. Společnost hovoří o nových elektrických modelech, včetně nové modernizované, a hlavně elektrické verze SUV Macan, ale představila i vlastní řadu elektrokol. A že to není pouze o rozšiřování portfolia nyní dokazuje nová akvizice. Porsche koupilo další společnost z e-bikového průmyslu.
Společnost Fauza není na první pohled příliš známá. Jedná se o výrobce elektromotorů, které dodává čtyřiceti značkám. Že ani tak vám to nic moc neříká? Ve většině elektrokol se setkáte s motory od firem, jako jsou Bosch, Brose, Shimano, nebo Yamaha. Fazua ale vyvinula nejspíše jeden z nejpokrokovějších motorů.
V čem se takový motor liší od ostatních? Elektromotor Fazua je totiž, podobně jako baterie, odnímatelný. Cyklistům tak dává možnost sundat z kola ty nejtěžší komponenty, ať už pro snadnější přepravu, nebo když elektromotor při vyjížďce nepotřebujete.
Čtěte také: Rivian se pustí do výroby elektrokol. Bude e-bike příslušenství pickupu?
Porsche zatím pořídilo 20% podíl ze společnosti s možností nákupu dalších podílů tak, aby se postupně mohlo stát většinovým vlastníkem. Kromě této novinky vedení společnosti oznámilo i nové partnerství s Ponooc, dánskou firmou zaměřující se na obnovitelnou energii a její mobilní řešení. Dohromady mají pracovat na nové generaci vysoce výkonných elektrokol a vývoji řešení rychle rostoucího trhu mikromobility.
Automobilka, známá pro své prémiové sportovní vozy, již první řadu vlastních elektrokol představila. A aby investicí do tohoto segmentu nebylo málo, nedávno Porsche koupilo i velký podíl ve společnosti Greyp, která se zaměřuje na vývoj prémiových horských e-biků. Společnost navíc patří pod výrobce elektrických hypervozů Rimac.
Porsche ovšem není jedinou automobilkou, která investuje do elektrokol. I značky jako Peugeot, Seat, nebo Jeep také představili svá vlastní jízdní kola s elektrickým pohonem. GM se také o takový projekt pokusilo, pandemie ale jejich snahy brzy zničila a celý projekt tak byl zastaven.
I motocykloví výrobci jako Harley-Davidson a BMW se touto cestou vydali. Do dnešního dne představili pár elektrokol a elektrických skútrů. Obě značky jsou na zajímavé cestě, i když více ohlasů sklidily produkty výrobce luxusních chopperů a cruiserů.