Vědci tvrdí, že vyřešili největší problém Na-Ion baterií. Čeká nás revoluce?
- Vědci tvrdí, že vyřešili největší problém u nových Na-Ion baterií
- Dokázali totiž zvýšit energetickou hustotu baterie
- Nový typ baterie je po všech stránkách lepší, než současné Li-Ion akumulátory

O prototypu velmi nadějné Na-Ion baterie jsme už letos psali. Jde o nový typ baterie, který využívá sodík, tedy surovinu ve světě mnohem hojnější a také levnější, než lithium u současných Li-Ion baterií.
Největší výhodou Na-Ion akumulátorů je především vyšší odolnost proti stárnutí a opotřebení baterie, či dvojnásobně rychlé nabíjení, což by se v případě elektromobilů velmi hodilo. Nevýhodou však ještě donedávna byla výrazně menší energetická hustota, tedy poměrně zásadní nedostatek.
Tokijská univerzita vědy teď ovšem hlásí, že největší problém sodíkové baterie vyřešila. Díky nové anodě z tvrdého uhlíku se vědcům povedlo zvýšit energetickou hustotu až na 1600 Wh/kg, což je dokonce o 19 % více než v případě dnešních běžně používaných Li-Ion bateriových článků, které obvykle mají 1430 Wh/kg.
Odstartují sodíkové baterie revoluci?
Samozřejmě dokud se nové „revoluční baterie“ nepřesunou do komerční výroby a do konkrétních běžně dostupných produktů, bude možná lepší si slibovaný výsledek počkat a nedělat unáhlené závěry.
Nicméně ve vývoji nových Na-Ion baterií má prsty dokonce i vynálezce Li-Ion baterie, John Goodenough, což novému typu baterie přikládá mnohem větší váhu, než tomu bývá v případě většiny podobných přelomových baterií, o kterých se píše dennodenně.
Autor článku

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.
Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.