Ještě před rokem vypadal průzkum agentury Horváth výrazně hůře, ale ochota kupovat elektromobily z Číny o něco vzrostla i v Německu. Přestože je stále pod evropským průměrem, zájem německých zákazníků roste. Tento trend ukazuje, že Němci začínají být otevřenější novým alternativám, které přicházejí z Východu. Díky tomu se rozšiřuje nabídka elektromobilů, která může oslovit širší spektrum spotřebitelů.
Ochota kupovat auta z Číny je nyní v Německu na 30 procentech ve srovnání s pouhými 13 procenty před rokem. V současnosti téměř každý Němec (85 procent) zná alespoň jednu značku z Číny, v tomto ohledu dominuje BYD s 54 procenty. Tento nárůst je částečně vysvětlován marketingovými aktivitami, jako je například sponzorství mistrovství Evropy 2024 ze strany čínské automobilky. To zvyšuje obecné povědomí o značce a podporuje její image jako inovativního a důvěryhodného výrobce.
Mnoho lidí samozřejmě zná i značky jako Polestar nebo MG, které jsou známé jako automobilové značky s „evropským dědictvím“. Ale například o Nio ví jen pár lidí, přibližně 30 procent. A ochota ke koupi je u BYD také nejvyšší. To naznačuje, že němečtí spotřebitelé stále preferují značky, které jsou více známé a mají lepší reputaci na trhu.
Čtěte také: EU v zastavení přílivu čínských elektromobilů nemá šanci, tvrdí studie
V Evropě je podíl ochoty nakupovat v průměru 50 procent, ale je známo, že Němci jsou mnohem konzervativnější a více věrní vlastním značkám. Nicméně, postupný nárůst ochoty kupovat čínské elektromobily naznačuje změnu ve vnímání kvality a spolehlivosti těchto vozidel.
Mezi důvody pro auto z Číny patří „atraktivní cena a dobrý poměr ceny a výkonu“ a zásadní je „celkový balíček“. I když je třeba říci, že elektromobily z Číny u nás o tolik levnější nejsou a značky v Evropě obecně doufají ve vyšší zisk. Přesto čínští výrobci využívají své konkurenční výhody a pokračují v expanzi na evropské trhy, kde nacházejí stále více příznivců.
Ještě před rokem vypadal průzkum agentury Horváth výrazně hůře, ale ochota kupovat elektromobily z Číny o něco vzrostla i v Německu. Přestože je stále pod evropským průměrem, zájem německých zákazníků roste. Tento trend ukazuje, že Němci začínají být otevřenější novým alternativám, které přicházejí z Východu. Díky tomu se rozšiřuje nabídka elektromobilů, která může oslovit širší spektrum spotřebitelů.
Ochota kupovat auta z Číny je nyní v Německu na 30 procentech ve srovnání s pouhými 13 procenty před rokem. V současnosti téměř každý Němec (85 procent) zná alespoň jednu značku z Číny, v tomto ohledu dominuje BYD s 54 procenty. Tento nárůst je částečně vysvětlován marketingovými aktivitami, jako je například sponzorství mistrovství Evropy 2024 ze strany čínské automobilky. To zvyšuje obecné povědomí o značce a podporuje její image jako inovativního a důvěryhodného výrobce.
Mnoho lidí samozřejmě zná i značky jako Polestar nebo MG, které jsou známé jako automobilové značky s „evropským dědictvím“. Ale například o Nio ví jen pár lidí, přibližně 30 procent. A ochota ke koupi je u BYD také nejvyšší. To naznačuje, že němečtí spotřebitelé stále preferují značky, které jsou více známé a mají lepší reputaci na trhu.
Čtěte také: EU v zastavení přílivu čínských elektromobilů nemá šanci, tvrdí studie
V Evropě je podíl ochoty nakupovat v průměru 50 procent, ale je známo, že Němci jsou mnohem konzervativnější a více věrní vlastním značkám. Nicméně, postupný nárůst ochoty kupovat čínské elektromobily naznačuje změnu ve vnímání kvality a spolehlivosti těchto vozidel.
Mezi důvody pro auto z Číny patří „atraktivní cena a dobrý poměr ceny a výkonu“ a zásadní je „celkový balíček“. I když je třeba říci, že elektromobily z Číny u nás o tolik levnější nejsou a značky v Evropě obecně doufají ve vyšší zisk. Přesto čínští výrobci využívají své konkurenční výhody a pokračují v expanzi na evropské trhy, kde nacházejí stále více příznivců.