V jakém technickém stavu jsou elektromobily po pár letech? Tesla dopadla katastrofálně

  • TÜV poprvé zkoumal technický stav čtyř zánovních elektromobilů
  • Tesla Model S dopadla bledě
  • Jaké jsou největší slabiny elektromobilů?
Tesla Model S před faceliftem

Tesla Model S před faceliftem

TÜV (zkratka pro Technischer Überwachungs-Verein, česky Technické kontrolní sdružení) je německé sdružení organizací, které se zabývají testováním výrobků všeho druhu, za účelem ochrany lidí a životního prostředí proti různým nebezpečím. „Do našich testovacích center se poprvé sjelo dostatečné množství elektromobilů, aby bylo možné provést předběžné posouzení technické bezpečnosti vozidel,“ říká Dr. Joachim Bühler, výkonný ředitel asociace TÜV.

Pod lupu techniků dorazily čtyři oblíbené elektromobily

Kontrolovány byly elektrické modely BMW i3, Renault Zoe, Smart Fortwo Electric Drive a Tesla Model S. Po třech letech na silnicích procházejí elektromobily technickými kontrolami se smíšenými pocity. Nejčastějšími slabými místy jsou brzdy, světla, příčná ramena a zavěšení náprav.

Celkově hodnotí zpráva TÜV, nejvýznamnějšího německého průvodce ojetými vozy, 128 modelů vozidel. Čtyři jmenované elektrické modely ještě v tomto žebříčku nejsou uvedeny, protože se v Německu prodávají ve významných počtech teprve krátkou dobu.

Obecně činí podíl aut s „výraznými závadami“ u dvou až tříletých vozidel průměrně 4,7 %. Znamená to, že 47 vozů z 1 000 neprojde při technické prohlídce napoprvé a musí být znovu přezkoumány po odstranění závad.

BMW i3

Elektromobil BMW i3


Čtěte také: Život s elektromobilem nemusí být žádná sláva! Servisní náklady jsou mnohdy nesmyslné


Jak si vedly vybrané vozy?

Smart EQ Fortwo: Ze čtyř vybraných elektromobilů si nejlépe vedl Smart Fortwo Electric Drive s mírou závad 3,5 %. To by mu zajistilo místo v horní třetině zprávy TÜV mezi hodnocenými 128 automobily.

BMW i3: hladký průběh. BMW i3 obsadilo mezi hodnocenými elektromobily druhé místo. S poruchovostí 4,7 % se vůz přesně trefil do průměrných hodnot a jeho umístění by bylo někde uprostřed. Problémem mnichovského elektromobilu jsou zejména vadná potkávací světla a brzdové kotouče. “Problémy s brzdovými součástmi jsou typické pro elektrická vozidla, protože se používají mnohem méně než u spalovacích vozidel, a proto častěji korodují,” říká Bühler.

Pozor na brzdovou soustavu

Co je dobré vědět? Brzdy v elektrických autech se používají méně, protože automobil ve velké míře využívá k brzdění rekuperaci brzdné energie. S takzvaným One-Pedal-Drive lze vozidlo zastavit i bez brzdění, pouhým uvolněním plynového pedálu. Proto Bühler radí: “Majitelé e-aut by měli při každé jízdě vyzkoušet i mechanické brzdy a pravidelně je udržovat.”

Renault Zoe: problémy se světlomety. V Německu je nejoblíbenějším elektromobilem Renault Zoe. Pokud jde o spolehlivost, vůz bohužel končí s výsledkem 5,7 % v poslední třetině.  Nejčastějším důvodem problémů jsou u francouzského vozu světlomety, vadné nebo špatně seřízené. U Zoe jsou také častěji zaznamenávány závady související se zavěšením nápravy.

Testovali jsme Renault Zoe s aplikací My Renault verze 4.68.4 na iOS

Renault Zoe


Čtěte také: Tohle jen tak neuvidíte – Jak vypadá ojetá Tesla po skoro 700 tisících kilometrech?


Tesla je daleko od evropských norem

Tesla Model S si ve srovnání s ostatními čtyřmi elektromobily vedla nejhůře. I zde hraje smutnou roli téma reflektorů. Kromě závad v mlhových a potkávacích světlech způsobují u Modelu S problémy zejména příčná ramena, která mají obrovskou poruchovost, 10,7 %! To znamená, že přibližně každá desátá Tesla Model S neprojde první technickou prohlídkou.

V celkovém žebříčku všech 128 spalovacích vozů by Tesla skončila nejen ve spodní třetině, ale také na třetím místě od konce celkově. Hůře jsou na tom jen Dacia Duster a Dacia Logan.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

V jakém technickém stavu jsou elektromobily po pár letech? Tesla dopadla katastrofálně

  • TÜV poprvé zkoumal technický stav čtyř zánovních elektromobilů
  • Tesla Model S dopadla bledě
  • Jaké jsou největší slabiny elektromobilů?
Tesla Model S před faceliftem

Tesla Model S před faceliftem

TÜV (zkratka pro Technischer Überwachungs-Verein, česky Technické kontrolní sdružení) je německé sdružení organizací, které se zabývají testováním výrobků všeho druhu, za účelem ochrany lidí a životního prostředí proti různým nebezpečím. „Do našich testovacích center se poprvé sjelo dostatečné množství elektromobilů, aby bylo možné provést předběžné posouzení technické bezpečnosti vozidel,“ říká Dr. Joachim Bühler, výkonný ředitel asociace TÜV.

Pod lupu techniků dorazily čtyři oblíbené elektromobily

Kontrolovány byly elektrické modely BMW i3, Renault Zoe, Smart Fortwo Electric Drive a Tesla Model S. Po třech letech na silnicích procházejí elektromobily technickými kontrolami se smíšenými pocity. Nejčastějšími slabými místy jsou brzdy, světla, příčná ramena a zavěšení náprav.

Celkově hodnotí zpráva TÜV, nejvýznamnějšího německého průvodce ojetými vozy, 128 modelů vozidel. Čtyři jmenované elektrické modely ještě v tomto žebříčku nejsou uvedeny, protože se v Německu prodávají ve významných počtech teprve krátkou dobu.

Obecně činí podíl aut s „výraznými závadami“ u dvou až tříletých vozidel průměrně 4,7 %. Znamená to, že 47 vozů z 1 000 neprojde při technické prohlídce napoprvé a musí být znovu přezkoumány po odstranění závad.

BMW i3

Elektromobil BMW i3


Čtěte také: Život s elektromobilem nemusí být žádná sláva! Servisní náklady jsou mnohdy nesmyslné


Jak si vedly vybrané vozy?

Smart EQ Fortwo: Ze čtyř vybraných elektromobilů si nejlépe vedl Smart Fortwo Electric Drive s mírou závad 3,5 %. To by mu zajistilo místo v horní třetině zprávy TÜV mezi hodnocenými 128 automobily.

BMW i3: hladký průběh. BMW i3 obsadilo mezi hodnocenými elektromobily druhé místo. S poruchovostí 4,7 % se vůz přesně trefil do průměrných hodnot a jeho umístění by bylo někde uprostřed. Problémem mnichovského elektromobilu jsou zejména vadná potkávací světla a brzdové kotouče. “Problémy s brzdovými součástmi jsou typické pro elektrická vozidla, protože se používají mnohem méně než u spalovacích vozidel, a proto častěji korodují,” říká Bühler.

Pozor na brzdovou soustavu

Co je dobré vědět? Brzdy v elektrických autech se používají méně, protože automobil ve velké míře využívá k brzdění rekuperaci brzdné energie. S takzvaným One-Pedal-Drive lze vozidlo zastavit i bez brzdění, pouhým uvolněním plynového pedálu. Proto Bühler radí: “Majitelé e-aut by měli při každé jízdě vyzkoušet i mechanické brzdy a pravidelně je udržovat.”

Renault Zoe: problémy se světlomety. V Německu je nejoblíbenějším elektromobilem Renault Zoe. Pokud jde o spolehlivost, vůz bohužel končí s výsledkem 5,7 % v poslední třetině.  Nejčastějším důvodem problémů jsou u francouzského vozu světlomety, vadné nebo špatně seřízené. U Zoe jsou také častěji zaznamenávány závady související se zavěšením nápravy.

Testovali jsme Renault Zoe s aplikací My Renault verze 4.68.4 na iOS

Renault Zoe


Čtěte také: Tohle jen tak neuvidíte – Jak vypadá ojetá Tesla po skoro 700 tisících kilometrech?


Tesla je daleko od evropských norem

Tesla Model S si ve srovnání s ostatními čtyřmi elektromobily vedla nejhůře. I zde hraje smutnou roli téma reflektorů. Kromě závad v mlhových a potkávacích světlech způsobují u Modelu S problémy zejména příčná ramena, která mají obrovskou poruchovost, 10,7 %! To znamená, že přibližně každá desátá Tesla Model S neprojde první technickou prohlídkou.

V celkovém žebříčku všech 128 spalovacích vozů by Tesla skončila nejen ve spodní třetině, ale také na třetím místě od konce celkově. Hůře jsou na tom jen Dacia Duster a Dacia Logan.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."