Čínská automobilka Nio předala v Evropě první kusy svého sedanu střední třídy, který jde po krku Tesle Modelu 3. Pokud bychom měli vyzdvihnout jedinou specifikaci modelu Nio ET5, je to slibovaný dojezd až 1 000 km na jedno nabití, ovšem jen dle čínské normy CLTC. Realita, ke které má blíže evropský měřící cyklus WLTP, bude samozřejmě o něco slabší a lze očekávat dojezd spíše kolem 600 km, což je ale stále skvělé.
Elektromobil Nio ET5 byl v tomto týdnu předán prvním evropským zákazníkům. Původně přitom bylo v plánu dodání prvních kusů již v roce 2022, ale to se nestihlo. Plány s globální expanzí pak hovoří o roce 2025, kdy se možná dočkáme i v České republice.
Mezi prvními zeměmi, kde jsou první zákazníci modelu Nio ET5, jsou: Německo, Švédsko, Nizozemsko a Norsko. Například v sousedním Německu vyjde vůz se 75kWh baterií na cenu od 59 500 eur, v přepočtu 1,5 milionu korun.
Vyšší Long Range verze se 100kWh baterií stojí 68 500 eur, tj. 1,7 milionu korun. Pro koho by byly ceny vysoké, může si baterii pronajmout a vůz sehnat za nižší ceny. A také využívat stanice pro rychlou výměnu baterií, místo klasického dobíjení.
Čtěte také: Číňanům se „vyplatí“ cpát elektromobily do Evropy. Na každém prodělávají 800 tisíc!
Pokud jde o prodejní čísla, tak v Číně bylo dodáno zhruba 11 700 kusů. V Evropě zatím první prodejní čísla nemáme, což je škoda. Každopádně s ohledem na specifikace a poměr cena/výkon bychom očekávali, že bude tento elektromobil zajímavou alternativou k Tesle.
Nio ET5 nadchne především dlouhým dojezdem. Už v základní verzi se 75kWh baterií slibuje dojezd zhruba 550 km, „střední“ verze Long Range má mít 100kWh baterii s dojezdem 700 km a nejvyšší Ultra verze potom dokonce battery-pack s kapacitou 150 kWh a dojezd až 1 000 km. Na stovku vůz zrychlí za 4,3 sekundy.
Čínská automobilka Nio předala v Evropě první kusy svého sedanu střední třídy, který jde po krku Tesle Modelu 3. Pokud bychom měli vyzdvihnout jedinou specifikaci modelu Nio ET5, je to slibovaný dojezd až 1 000 km na jedno nabití, ovšem jen dle čínské normy CLTC. Realita, ke které má blíže evropský měřící cyklus WLTP, bude samozřejmě o něco slabší a lze očekávat dojezd spíše kolem 600 km, což je ale stále skvělé.
Elektromobil Nio ET5 byl v tomto týdnu předán prvním evropským zákazníkům. Původně přitom bylo v plánu dodání prvních kusů již v roce 2022, ale to se nestihlo. Plány s globální expanzí pak hovoří o roce 2025, kdy se možná dočkáme i v České republice.
Mezi prvními zeměmi, kde jsou první zákazníci modelu Nio ET5, jsou: Německo, Švédsko, Nizozemsko a Norsko. Například v sousedním Německu vyjde vůz se 75kWh baterií na cenu od 59 500 eur, v přepočtu 1,5 milionu korun.
Vyšší Long Range verze se 100kWh baterií stojí 68 500 eur, tj. 1,7 milionu korun. Pro koho by byly ceny vysoké, může si baterii pronajmout a vůz sehnat za nižší ceny. A také využívat stanice pro rychlou výměnu baterií, místo klasického dobíjení.
Čtěte také: Číňanům se „vyplatí“ cpát elektromobily do Evropy. Na každém prodělávají 800 tisíc!
Pokud jde o prodejní čísla, tak v Číně bylo dodáno zhruba 11 700 kusů. V Evropě zatím první prodejní čísla nemáme, což je škoda. Každopádně s ohledem na specifikace a poměr cena/výkon bychom očekávali, že bude tento elektromobil zajímavou alternativou k Tesle.
Nio ET5 nadchne především dlouhým dojezdem. Už v základní verzi se 75kWh baterií slibuje dojezd zhruba 550 km, „střední“ verze Long Range má mít 100kWh baterii s dojezdem 700 km a nejvyšší Ultra verze potom dokonce battery-pack s kapacitou 150 kWh a dojezd až 1 000 km. Na stovku vůz zrychlí za 4,3 sekundy.