V Evropě se začal prodávat čínský konkurent Tesly Modelu 3. Slibuje dojezd 1 000 km

Luboš Srb
  • Automobilka Nio je přezdívána „čínskou Teslou“
  • Aktuálně předává první své vozy Nio ET5 na evropském trhu
  • Jde o přímou konkurenci pro Model 3 od americké Tesly
elektromobil střední třídy NIO ET5
elektromobil střední třídy NIO ET5

Čínská automobilka Nio předala v Evropě první kusy svého sedanu střední třídy, který jde po krku Tesle Modelu 3. Pokud bychom měli vyzdvihnout jedinou specifikaci modelu Nio ET5, je to slibovaný dojezd až 1 000 km na jedno nabití, ovšem jen dle čínské normy CLTC. Realita, ke které má blíže evropský měřící cyklus WLTP, bude samozřejmě o něco slabší a lze očekávat dojezd spíše kolem 600 km, což je ale stále skvělé.

Nio ET5 předáno prvním Evropanům

Elektromobil Nio ET5 byl v tomto týdnu předán prvním evropským zákazníkům. Původně přitom bylo v plánu dodání prvních kusů již v roce 2022, ale to se nestihlo. Plány s globální expanzí pak hovoří o roce 2025, kdy se možná dočkáme i v České republice.

Mezi prvními zeměmi, kde jsou první zákazníci modelu Nio ET5, jsou: Německo, Švédsko, Nizozemsko a Norsko. Například v sousedním Německu vyjde vůz se 75kWh baterií na cenu od 59 500 eur, v přepočtu 1,5 milionu korun.

Vyšší Long Range verze se 100kWh baterií stojí 68 500 eur, tj. 1,7 milionu korun. Pro koho by byly ceny vysoké, může si baterii pronajmout a vůz sehnat za nižší ceny. A také využívat stanice pro rychlou výměnu baterií, místo klasického dobíjení.

První zákazníci Nio ET5 v Evropě
První zákazníci Nio ET5 v Evropě

Čtěte také: Číňanům se „vyplatí“ cpát elektromobily do Evropy. Na každém prodělávají 800 tisíc!


Čím elektromobil nadchne?

Pokud jde o prodejní čísla, tak v Číně bylo dodáno zhruba 11 700 kusů. V Evropě zatím první prodejní čísla nemáme, což je škoda. Každopádně s ohledem na specifikace a poměr cena/výkon bychom očekávali, že bude tento elektromobil zajímavou alternativou k Tesle.

Nio ET5 nadchne především dlouhým dojezdem. Už v základní verzi se 75kWh baterií slibuje dojezd zhruba 550 km, „střední“ verze Long Range má mít 100kWh baterii s dojezdem 700 km a nejvyšší Ultra verze potom dokonce battery-pack s kapacitou 150 kWh a dojezd až 1 000 km. Na stovku vůz zrychlí za 4,3 sekundy.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články