Během každoroční konference NIO Day, která se koná v Se-čou v Číně, společnost NIO představila svůj nový chytrý sedan střední třídy s modelovým označením ET5. Vůz má disponovat dojezdem až 1 000 kilometrů. S cenou pod 41 tisíc dolarů za verzi s vyměnitelnou baterií se jedná o velkého konkurenta vozů Tesla. Kromě toho společnost zveřejnila novinky ohledně dodávek vozidel, nové funkce pro model ET7 a své plány na expanzi mimo čínský trh.
NIO Day je každoroční událost, na které čínský výrobce představuje především své nové modely. Ročník Nio Day 2020 se ve skutečnosti konal až v lednu 2021 a do historie se zapsal představením svého vlajkového vozu, sedanu ET7. Tehdy NIO uvedlo, že ET7 bude jeden ze tří modelů postavených na platformě NIO Technology platform 2.0 s uvedením do prodeje v roce 2022.
V říjnu společnost oznámila podrobnosti k letošnímu ročníku. Koná se v Olympijském sportovním centru v Se-čou, městě ležícím západně od Šanghaje. Okamžitě se začaly šířit spekulace o tom, jaké novinky si pro novináře a zájemce NIO letos přichystalo a zda se bude jednat o levnější verzi již představeného ET7.
Hovořilo se i o tom, že by NIO mohlo představit vozy dva a k tomu novou značku pro globální trh. Minulý týden ale společnost začala s kampaní lákající na jeden vůz, který v zadní části velmi připomíná model ET7. Vše tedy nasvědčovalo představení menšího modelu. A dočkali jsme se. Den představení konečně přišel a světlo světa spatřil sedan ET5.
Současně s představením na konferenci NIO zveřejnilo i tiskovou zprávu s více podrobnostmi ohledně nového modelu. Vůz je vyráběn a připravován pro plně autonomní obsluhu. Linie velmi připomínají větší model. V karoserii jsou pak chytře schované různé senzory pro zmíněnou autonomní jízdu.
NIO ET5 přichází se spoustou režimů umožňujících bezpečnou autonomní obsluhu jak na dálnicích, v městských oblastech, při parkování i při výměně baterií. Společnost uvedla, že tyto systémy budou do provozu nasazovány postupně, podle schvalovacích postupů a budou součástí volitelného měsíčního předplatného. To by mělo odhadem činit kolem 100 dolarů (2 200 korun bez DPH).
V technických parametrech se uvádí, že vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Do výbavy dostane čtyřpístkové pevné třmeny, které umožní zastavení z rychlosti 100 km/h na pouhých 33,9 metru. Koeficient odporu má hodnotu 0,24. Dojezdová hodnota s kapacitou baterie 75 kWh je zhruba 550 km, na baterii s dlouhým dojezdem (100 kWh) poté ujedete 700 km a s Ultra dlouhým dojezdem až 1 000 kilometrů. Poslední jmenovaná baterie má kapacitu 150 kWh.
Hlavním parťákem při řízení vám bude PanoCinema. Jedná se o digitální přístrojovou desku kombinující rozšířenou a virtuální realitu. Na té spolupracuje s NIO exkluzivně společnost NREAL. Vyvíjí spolu i brýle pro rozšířenou realitu, které umí zobrazit obsah o úhlopříčce 5,1 metru na vzdálenost šesti metrů před řidiče. U ambientního osvětlení interiéru můžete volit z 256 barev a zvuk se bude linout ze sestavy Dolby Atmos 7.1.4.
Očekávaná cena ET5 bez dotací je v přepočtu zhruba 51 500 dolarů, tedy 1,15 milionu korun bez DPH. Pokud budete vůz využívat v režimu měsíčního pronájmu baterií (Baas, Battery-as-a-Service), vůz bude stát 40 500 dolarů (905 tisíc korun bez DPH). První dodávky jsou očekávány během září příštího roku.
Kromě představení modelu ET5 společnost potvrdila datum pro první potvrzené objednávky modelu ET7 na 20. ledna 2022. První modely pak dorazí ke svým majitelům koncem března 2022. K vozu bylo představeno dvacet nových funkcí a možností výbav. Mezi nimi i navýšení zrychlení z 0-100 za 3,8 sekundy.
Z dřívějších zpráv vyplývá, že NIO brzy dorazí s modelem ET7 i na evropský trh. Nejdříve model nabídne v Německu a Norsku. Ve zveřejněných plánech ale figurují i Nizozemí, Švédsko a Dánsko. I tyto země by se měly uvedení dočkat ještě během příštího roku. Do roku 2025 pak NIO plánuje expanzi do více než 26 zemí a regionů po celém světě.
Během každoroční konference NIO Day, která se koná v Se-čou v Číně, společnost NIO představila svůj nový chytrý sedan střední třídy s modelovým označením ET5. Vůz má disponovat dojezdem až 1 000 kilometrů. S cenou pod 41 tisíc dolarů za verzi s vyměnitelnou baterií se jedná o velkého konkurenta vozů Tesla. Kromě toho společnost zveřejnila novinky ohledně dodávek vozidel, nové funkce pro model ET7 a své plány na expanzi mimo čínský trh.
NIO Day je každoroční událost, na které čínský výrobce představuje především své nové modely. Ročník Nio Day 2020 se ve skutečnosti konal až v lednu 2021 a do historie se zapsal představením svého vlajkového vozu, sedanu ET7. Tehdy NIO uvedlo, že ET7 bude jeden ze tří modelů postavených na platformě NIO Technology platform 2.0 s uvedením do prodeje v roce 2022.
V říjnu společnost oznámila podrobnosti k letošnímu ročníku. Koná se v Olympijském sportovním centru v Se-čou, městě ležícím západně od Šanghaje. Okamžitě se začaly šířit spekulace o tom, jaké novinky si pro novináře a zájemce NIO letos přichystalo a zda se bude jednat o levnější verzi již představeného ET7.
Hovořilo se i o tom, že by NIO mohlo představit vozy dva a k tomu novou značku pro globální trh. Minulý týden ale společnost začala s kampaní lákající na jeden vůz, který v zadní části velmi připomíná model ET7. Vše tedy nasvědčovalo představení menšího modelu. A dočkali jsme se. Den představení konečně přišel a světlo světa spatřil sedan ET5.
Současně s představením na konferenci NIO zveřejnilo i tiskovou zprávu s více podrobnostmi ohledně nového modelu. Vůz je vyráběn a připravován pro plně autonomní obsluhu. Linie velmi připomínají větší model. V karoserii jsou pak chytře schované různé senzory pro zmíněnou autonomní jízdu.
NIO ET5 přichází se spoustou režimů umožňujících bezpečnou autonomní obsluhu jak na dálnicích, v městských oblastech, při parkování i při výměně baterií. Společnost uvedla, že tyto systémy budou do provozu nasazovány postupně, podle schvalovacích postupů a budou součástí volitelného měsíčního předplatného. To by mělo odhadem činit kolem 100 dolarů (2 200 korun bez DPH).
V technických parametrech se uvádí, že vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Do výbavy dostane čtyřpístkové pevné třmeny, které umožní zastavení z rychlosti 100 km/h na pouhých 33,9 metru. Koeficient odporu má hodnotu 0,24. Dojezdová hodnota s kapacitou baterie 75 kWh je zhruba 550 km, na baterii s dlouhým dojezdem (100 kWh) poté ujedete 700 km a s Ultra dlouhým dojezdem až 1 000 kilometrů. Poslední jmenovaná baterie má kapacitu 150 kWh.
Hlavním parťákem při řízení vám bude PanoCinema. Jedná se o digitální přístrojovou desku kombinující rozšířenou a virtuální realitu. Na té spolupracuje s NIO exkluzivně společnost NREAL. Vyvíjí spolu i brýle pro rozšířenou realitu, které umí zobrazit obsah o úhlopříčce 5,1 metru na vzdálenost šesti metrů před řidiče. U ambientního osvětlení interiéru můžete volit z 256 barev a zvuk se bude linout ze sestavy Dolby Atmos 7.1.4.
Očekávaná cena ET5 bez dotací je v přepočtu zhruba 51 500 dolarů, tedy 1,15 milionu korun bez DPH. Pokud budete vůz využívat v režimu měsíčního pronájmu baterií (Baas, Battery-as-a-Service), vůz bude stát 40 500 dolarů (905 tisíc korun bez DPH). První dodávky jsou očekávány během září příštího roku.
Kromě představení modelu ET5 společnost potvrdila datum pro první potvrzené objednávky modelu ET7 na 20. ledna 2022. První modely pak dorazí ke svým majitelům koncem března 2022. K vozu bylo představeno dvacet nových funkcí a možností výbav. Mezi nimi i navýšení zrychlení z 0-100 za 3,8 sekundy.
Z dřívějších zpráv vyplývá, že NIO brzy dorazí s modelem ET7 i na evropský trh. Nejdříve model nabídne v Německu a Norsku. Ve zveřejněných plánech ale figurují i Nizozemí, Švédsko a Dánsko. I tyto země by se měly uvedení dočkat ještě během příštího roku. Do roku 2025 pak NIO plánuje expanzi do více než 26 zemí a regionů po celém světě.