Nadcházející emisní norma Euro 7 je obrovským strašákem pro většinu automobilek. Naštěstí se při projednávání návrhu dosáhlo několika kompromisů. Automobilky mají více času na přípravu a emisní limity se nezpřísňují.
Cílem emisních nařízení Evropské unie je přechod k emisně čisté mobilitě, který bude probíhat velmi dlouho. Naštěstí jsou si toho vědomi i politici a různá emisní nařízení se neustále zmírňují. Finálním cílem Evropské unie je úplně nahradit všechny vozy se spalovacími motory za elektromobily. Tento cíl je ale velmi vzdálený.
Nakonec se Evropská rada i Evropský parlament shodly na tom, že emisní limity výfukových plynů zůstanou na hodnotě, kterou nařizuje norma Euro 6, takže nedojde k žádnému zásadnímu zpřísnění. Pro schválení normy hlasovalo celkem 297 europoslanců, proti bylo 190. Hlasování se zdrželo 37 europoslanců, jak informuje web EuNews.
Čtěte také: Cenová válka Tesly je malér! Současné vozy rekordně ztrácejí na hodnotě
Samotná norma měla začít platit již v polovině roku 2025 pro osobní automobily a pro nákladní o dva roky později. Nyní se počítá, že zavedení opatření bude platit až dva a půl roku od zavedení v případě nových automobilů.
V případě stávajících modelů automobilů to bude dokonce až tři a půl roku. Nákladní automobily musí normu splnit až pět let poté, co norma Euro 7 začne platit. Automobilky tedy získaly opravdu hodně cenného času na přípravu.
Nadcházející emisní norma Euro 7 je obrovským strašákem pro většinu automobilek. Naštěstí se při projednávání návrhu dosáhlo několika kompromisů. Automobilky mají více času na přípravu a emisní limity se nezpřísňují.
Cílem emisních nařízení Evropské unie je přechod k emisně čisté mobilitě, který bude probíhat velmi dlouho. Naštěstí jsou si toho vědomi i politici a různá emisní nařízení se neustále zmírňují. Finálním cílem Evropské unie je úplně nahradit všechny vozy se spalovacími motory za elektromobily. Tento cíl je ale velmi vzdálený.
Nakonec se Evropská rada i Evropský parlament shodly na tom, že emisní limity výfukových plynů zůstanou na hodnotě, kterou nařizuje norma Euro 6, takže nedojde k žádnému zásadnímu zpřísnění. Pro schválení normy hlasovalo celkem 297 europoslanců, proti bylo 190. Hlasování se zdrželo 37 europoslanců, jak informuje web EuNews.
Čtěte také: Cenová válka Tesly je malér! Současné vozy rekordně ztrácejí na hodnotě
Samotná norma měla začít platit již v polovině roku 2025 pro osobní automobily a pro nákladní o dva roky později. Nyní se počítá, že zavedení opatření bude platit až dva a půl roku od zavedení v případě nových automobilů.
V případě stávajících modelů automobilů to bude dokonce až tři a půl roku. Nákladní automobily musí normu splnit až pět let poté, co norma Euro 7 začne platit. Automobilky tedy získaly opravdu hodně cenného času na přípravu.