Elektromobily, či hybridy jedoucí v danou chvíli čistě na elektřinu nižší rychlostí mohou být velice nebezpečné, protože jak jsou tiché, lze je snadno přeslechnout. Pro chodce, či cyklisty to může mít naprosto fatální následky.
Proto EU již v roce 2019 nařídila, že u aut na baterky musí být nainstalován speciální systém Acoustic Vehicle Alert Systems (AVAS), který vytváří umělý zvuk motoru varující své okolí při rychlostech do 20 km/h (pokud jede auto rychleji, už je zpravidla slyšet kvůli valivému odporu pneumatik – pozn. redakce). U starších aut měl být systém „dodělán“ zpětně.
Ve Spojených státech je však situace poněkud odlišná. Jednak zde platí vyšší rychlostní limit (až 31 km/h) pro povinnost mít umělý zvuk aktivovaný, ale také to vypadá, že miliony aut (těch starších a také dovezených z cizích trhů) nemá systém „na způsob evropského AVASu“ vůbec k dispozici, či jej má vypnutý. A to může představovat vážný bezpečnostní problém.
Čtěte také: Nejnovější průzkum odhalil „zásadní přínos“ elektromobilů pro naše zdraví
V červenci loňského roku obdržela vládní agentura NHTSA, která se stará o zajištění bezpečnosti na silnicích, novou petici, podle které by měla být prakticky všechna elektrická a hybridní auta vybavena zvukovým, výstražným systémem, bez ohledu na to, kde byly vyrobeny nebo prodány. A systém by měl být opravdu funkční, ne vypnutý.
Podle petice je potřeba se na takové elektromobily a hybridy zaměřit, protože každé takové auto na silnici, které je neslyšitelné při nižších rychlostech, by mělo být považováno za vozidlo s bezpečnostní závadou, kterou je potřeba vyřešit. NHTSA se případem zabývá a vyšetřuje zjištění, které může mít vliv na odhadem 9,1 milionů elektrických a hybridních aut.
Elektromobily, či hybridy jedoucí v danou chvíli čistě na elektřinu nižší rychlostí mohou být velice nebezpečné, protože jak jsou tiché, lze je snadno přeslechnout. Pro chodce, či cyklisty to může mít naprosto fatální následky.
Proto EU již v roce 2019 nařídila, že u aut na baterky musí být nainstalován speciální systém Acoustic Vehicle Alert Systems (AVAS), který vytváří umělý zvuk motoru varující své okolí při rychlostech do 20 km/h (pokud jede auto rychleji, už je zpravidla slyšet kvůli valivému odporu pneumatik – pozn. redakce). U starších aut měl být systém „dodělán“ zpětně.
Ve Spojených státech je však situace poněkud odlišná. Jednak zde platí vyšší rychlostní limit (až 31 km/h) pro povinnost mít umělý zvuk aktivovaný, ale také to vypadá, že miliony aut (těch starších a také dovezených z cizích trhů) nemá systém „na způsob evropského AVASu“ vůbec k dispozici, či jej má vypnutý. A to může představovat vážný bezpečnostní problém.
Čtěte také: Nejnovější průzkum odhalil „zásadní přínos“ elektromobilů pro naše zdraví
V červenci loňského roku obdržela vládní agentura NHTSA, která se stará o zajištění bezpečnosti na silnicích, novou petici, podle které by měla být prakticky všechna elektrická a hybridní auta vybavena zvukovým, výstražným systémem, bez ohledu na to, kde byly vyrobeny nebo prodány. A systém by měl být opravdu funkční, ne vypnutý.
Podle petice je potřeba se na takové elektromobily a hybridy zaměřit, protože každé takové auto na silnici, které je neslyšitelné při nižších rychlostech, by mělo být považováno za vozidlo s bezpečnostní závadou, kterou je potřeba vyřešit. NHTSA se případem zabývá a vyšetřuje zjištění, které může mít vliv na odhadem 9,1 milionů elektrických a hybridních aut.