EU nařídila, že všechny nové elektromobily musejí vydávat umělý hluk

Tím, jak jsou elektromobily tiché, představují i jakési pasivní nebezpečí. Lze je snadno přeslechnout, což může mít i fatální následky.

Acoustic Vehicle Alert Systems (AVAS) bude muset být nainstalován ve všech nových elektrických i hybridních automobilech, které budou uvedeny na trh. Nařízení platí počínaje dnešním dnem a do června 2021 jím budou muset být vybaveny i elektromobily starší, které zatím jezdí bez uměle vydávaného hluku.

Zařízení bude aktivní v rychlostech pod 20 km/h a při couvání. Ve vyšších rychlostech už je poměrně dobře slyšet hluk odvalujících se pneumatik. Problém je ale třeba v tom, že u nákupních center, kde se auta pohybují relativně pomalu, je lze snadno přeslechnout a může dojít ke střetu s chodcem.

Nikde není přesně specifikováno, o jaký zvuk by se mělo jednat, ale doporučení je, aby byl podobný klasickému zvuku spalovacího motoru.

Zdroj: eu

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

EU nařídila, že všechny nové elektromobily musejí vydávat umělý hluk

Tím, jak jsou elektromobily tiché, představují i jakési pasivní nebezpečí. Lze je snadno přeslechnout, což může mít i fatální následky.

Acoustic Vehicle Alert Systems (AVAS) bude muset být nainstalován ve všech nových elektrických i hybridních automobilech, které budou uvedeny na trh. Nařízení platí počínaje dnešním dnem a do června 2021 jím budou muset být vybaveny i elektromobily starší, které zatím jezdí bez uměle vydávaného hluku.

Zařízení bude aktivní v rychlostech pod 20 km/h a při couvání. Ve vyšších rychlostech už je poměrně dobře slyšet hluk odvalujících se pneumatik. Problém je ale třeba v tom, že u nákupních center, kde se auta pohybují relativně pomalu, je lze snadno přeslechnout a může dojít ke střetu s chodcem.

Nikde není přesně specifikováno, o jaký zvuk by se mělo jednat, ale doporučení je, aby byl podobný klasickému zvuku spalovacího motoru.

Zdroj: eu

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."