StoreDot je izraelský startup, který se věnuje vývoji baterií do elektromobilů. Vedení společnosti uvádí, že vyrobí baterie, které budou schopné dobití dostatečného pro dojezd 160 kilometrů během pouhých 5 minut. V současné chvíli takové články vyvíjí a pro masovou produkci mají být nachystány do dvou let.
Společnost StoreDot prohlásila, že se drží svého cíle a vše pokračuje podle plánu tak, aby v roce 2024 nabídla automobilkám baterie schopné 160kilometrového dojezdu po pouhých 5 minutách nabíjení. Celkem jejich business plán obsahuje tři cíle.
Pokaždé je cílem ujetí 160 kilometrů, v mílích se totiž jedná o 100 mil. Odlišnost je v době potřebné k nabití. Druhý z cílů si dal na limit tři minuty nabíjení. Taková baterie se má dostat na trh v roce 2028. 160kilometrový dojezd po pouhém dvouminutovém nabíjení je pak cílem pro rok 2032.
StoreDot bude baterie s extrémně rychlým nabíjením nabízet jak v plochém provedení, tak v cylindrickém s označením 4680, které používá například Tesla. První typ “100in5”, jak jej výrobce nazývá, se již testuje v prototypech u automobilek. StoreDot ale drží v tajnosti, kteří producenti baterie testují. Můžeme tak pouze usuzovat ze strategických partnerů, mezi které patří VinFast, Daimler, Samsung Ventures nebo TDK.
Čtěte také: Největší bolístka elektromobilů? Cena náhradní baterie zaskočí i obrovské pesimisty
Začátkem loňského září společnost slavnostně prohlásila, že vyrobila svůj první cylindrický článek, který se nabije za pouhých 10 minut. V listopadu následoval další milník, tentokrát se jednal úspěšné výroby článku XFC pro elektromobily na vysokoobrátkové výrobní lince. V prosinci pak oznámili podání patentu, který umožňuje poškozeným článkům regeneraci během jejich běžného použití.
Pokud jste o XFC článku ještě neslyšeli, jedná se o baterii, která bere to nejlepší z rychlého nabíjení a dlouhého dojezdu. U běžných baterií se musíte rozhodovat, zda budete nabíjet pomalu a budete mít dlouhý dojezd nebo zvolíte rychlonabíjení, ale dojezd na menší vzdálenost. Tento revoluční článek má umožnovat rychlé nabíjení při zachování dlouhého dojezdu.
StoreDot je izraelský startup, který se věnuje vývoji baterií do elektromobilů. Vedení společnosti uvádí, že vyrobí baterie, které budou schopné dobití dostatečného pro dojezd 160 kilometrů během pouhých 5 minut. V současné chvíli takové články vyvíjí a pro masovou produkci mají být nachystány do dvou let.
Společnost StoreDot prohlásila, že se drží svého cíle a vše pokračuje podle plánu tak, aby v roce 2024 nabídla automobilkám baterie schopné 160kilometrového dojezdu po pouhých 5 minutách nabíjení. Celkem jejich business plán obsahuje tři cíle.
Pokaždé je cílem ujetí 160 kilometrů, v mílích se totiž jedná o 100 mil. Odlišnost je v době potřebné k nabití. Druhý z cílů si dal na limit tři minuty nabíjení. Taková baterie se má dostat na trh v roce 2028. 160kilometrový dojezd po pouhém dvouminutovém nabíjení je pak cílem pro rok 2032.
StoreDot bude baterie s extrémně rychlým nabíjením nabízet jak v plochém provedení, tak v cylindrickém s označením 4680, které používá například Tesla. První typ “100in5”, jak jej výrobce nazývá, se již testuje v prototypech u automobilek. StoreDot ale drží v tajnosti, kteří producenti baterie testují. Můžeme tak pouze usuzovat ze strategických partnerů, mezi které patří VinFast, Daimler, Samsung Ventures nebo TDK.
Čtěte také: Největší bolístka elektromobilů? Cena náhradní baterie zaskočí i obrovské pesimisty
Začátkem loňského září společnost slavnostně prohlásila, že vyrobila svůj první cylindrický článek, který se nabije za pouhých 10 minut. V listopadu následoval další milník, tentokrát se jednal úspěšné výroby článku XFC pro elektromobily na vysokoobrátkové výrobní lince. V prosinci pak oznámili podání patentu, který umožňuje poškozeným článkům regeneraci během jejich běžného použití.
Pokud jste o XFC článku ještě neslyšeli, jedná se o baterii, která bere to nejlepší z rychlého nabíjení a dlouhého dojezdu. U běžných baterií se musíte rozhodovat, zda budete nabíjet pomalu a budete mít dlouhý dojezd nebo zvolíte rychlonabíjení, ale dojezd na menší vzdálenost. Tento revoluční článek má umožnovat rychlé nabíjení při zachování dlouhého dojezdu.