Tvrdá rána. Výrobci elektromobilů prodělávají v krizi nehorázné sumy
- Finanční krize se projevuje všude a už to pociťují i výrobci elektromobilů
- Lucid, Rivian, ale i Canoo jsou na tom dost špatně
- Firmy prodělávají na každém vyrobeném vozu

„Pokaždé, když Lucid Group nebo Rivian Automotive prodají elektromobil, ztrácejí stovky tisíc dolarů kvůli enormním nákladům na suroviny a výrobu, ukázaly jejich poslední výkazy zisků,“ informuje server Reuters.
Ztrátová výroba elektromobilů
Nejnovější čtvrtletní výsledky od výrobců aut na baterky jsou hodně znepokojivé. Ukazují totiž, že za poslední dva týdny mají potíže s dosažením cílů dodávek pro zákazníky a rychle tak pálí hotovost. Dlouhodobě je tohle pro každý podnik neudržitelné a nemůže to skončit jinak než bankrotem, či akvizicí.
Například společnost Lucid Group, která vyrábí prémiové elektromobily, které mají konkurovat vozům od Tesly, měla ve třetím kvartálu náklady na výnosy 492,5 milionu dolarů. Před rokem to bylo 3,3 milionu dolarů, takže se teď její ztráty rychle navyšují, když zákazníci ruší objednávky z obav dlouhé čekací doby.

Čtěte také: Jaká krize? Tesla fikaně obešla nedostatek materiálů pro výrobu baterií do elektromobilů
Kdo je první na ráně?
Asi nejhorší situaci teď má americký startup Canoo, který měl ještě před rokem 415 milionů dolarů, ovšem na konci září mu zbývalo už jen 6,8 milionu dolarů. Firma již v květnu uvedla, že má „podstatní pochybnosti“ o tom, že zůstane fungujícím podnikem.
V problémech je také automobilka Rivian, kterou podporují společnosti Amazon a Ford. Na konci září měla v hotovosti 13,8 miliard dolarů, což není málo, ovšem musí dodat 100 tisíc elektrických dodávek pro Amazon a náklady na jedno vyrobené auto jsou aktuálně 220 tisíc dolarů, oproti průměrné prodejní ceně 81 tisíc dolarů, což znamená velké ztráty na každém vyrobeném kusu.
Myslíte si, výrobci elektromobilů nezvládnou současnou těžší finanční situaci a uvidíme zbankrotování, či akvizice od silnějších hráčů?
Autor článku

Martin fandí technologiím napříč obory – od mobilních zařízení až po chytrá auta. Sleduje inovace, které mají smysl a zlepšují každodenní život. V článcích kombinuje nadhled, technický přehled a lehkou dávku humoru.
Martin fandí technologiím napříč obory – od mobilních zařízení až po chytrá auta. Sleduje inovace, které mají smysl a zlepšují každodenní život. V článcích kombinuje nadhled, technický přehled a lehkou dávku humoru.









