Jaká krize? Tesla fikaně obešla nedostatek materiálů pro výrobu baterií do elektromobilů

  • Krize nedostatku niklu postihla mnoho automobilek kromě jediné
  • Tesla se na podobné výkyvy na trhu však připravila již dříve
  • Minulý rok totiž podepsala smlouvy s největšími těžebními společnostmi
Výroba elektromobilů Tesla v továrně ve Fremontu

Výroba elektromobilů Tesla v továrně ve Fremontu | foto: Tesla

Mnohé překvapilo, s jakou ladností se automobilce Tesla podařilo překonat krizi, spočívající v nedostatku materiálů pro výrobu baterií. Většinu automobilek tlačila bota zejména, když přišlo na nikl, jehož cena v důsledku konfliktu na Ukrajině v jednu chvíli vzrostla až trojnásobně. Ostatní značky omezovali výrobu elektromobilů, zatímco kalifornská automobilka vesele vyráběla bez jakéhokoliv omezení a cena vozů stoupla jen minimálně. Vedení se na takové případy totiž připravilo již rok zpátky.

Tesla se vyhýbá bateriové krizi

Okupace Ukrajiny měla velký dopad na trh s některými surovinami, které jsou potřebné pro výrobu baterií, což zákonitě pocítila i většina automobilek vyrábějící elektromobily. Řekli byste si, že nejvíce to musí odnést Tesla, která má v nabídce pouze vozy s elektrickým pohonem. Opak je však pravdou, kalifornská automobilka změny pocítila v podstatě ze všech nejméně, a to díky geniální strategii, která ji pravděpodobně zachránila před velkou krizí.

Ve chvíli, kdy ostatní značky řešily až trojnásobné zdražení niklu, Tesla tento materiál odebírala za stejnou cenu, jako dosud. Důvod je přitom velmi prostý. Automobilka minulý rok prozíravě uzavřela smlouvy o dodávkách niklu s největšími dodavateli, včetně těžebního giganta Vale SA. Kromě toho se Tesla zavázala k odběru 75 tisíc tun niklového koncentrátu z projektu společnosti Talon Metals Corp.

Elon Musk, ředitel automobilky Tesla

Elon Musk, ředitel automobilky Tesla


Čtěte také: Zákazníkovi s Teslou došla veškerá trpělivost, obrátil se na soud a překvapivě vyhrál


„Těžte více niklu,“ apeluje Musk

“Lidé si neuvědomují, jak velký náskok má Tesla, pokud jde o zajištění dodavatelského řetězce surovin a integrovaný přístup k materiálům pro baterie,” uvedl mluvčí společnosti Talon Metals.

Elon Musk opakovaně uvedl, že právě tento materiál je hlavním důvodem, proč zatím nelze produkci vozů navýšit a zároveň vyzíval k navýšení jeho výroby. Poptávka po něm bude jen stoupat. Odhaduje se, že do roku 2030 naroste jeho odběr z letošních 400 tisíc tun na 1,5 milionu tun. „Žádám vás, těžte více niklu. Společnost Tesla vám dá obří a dlouhodobý kontrakt, budete-li nikl těžit efektivně a hlavně ekologicky,“ uvedl Musk.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jaká krize? Tesla fikaně obešla nedostatek materiálů pro výrobu baterií do elektromobilů

  • Krize nedostatku niklu postihla mnoho automobilek kromě jediné
  • Tesla se na podobné výkyvy na trhu však připravila již dříve
  • Minulý rok totiž podepsala smlouvy s největšími těžebními společnostmi
Výroba elektromobilů Tesla v továrně ve Fremontu

Výroba elektromobilů Tesla v továrně ve Fremontu | foto: Tesla

Mnohé překvapilo, s jakou ladností se automobilce Tesla podařilo překonat krizi, spočívající v nedostatku materiálů pro výrobu baterií. Většinu automobilek tlačila bota zejména, když přišlo na nikl, jehož cena v důsledku konfliktu na Ukrajině v jednu chvíli vzrostla až trojnásobně. Ostatní značky omezovali výrobu elektromobilů, zatímco kalifornská automobilka vesele vyráběla bez jakéhokoliv omezení a cena vozů stoupla jen minimálně. Vedení se na takové případy totiž připravilo již rok zpátky.

Tesla se vyhýbá bateriové krizi

Okupace Ukrajiny měla velký dopad na trh s některými surovinami, které jsou potřebné pro výrobu baterií, což zákonitě pocítila i většina automobilek vyrábějící elektromobily. Řekli byste si, že nejvíce to musí odnést Tesla, která má v nabídce pouze vozy s elektrickým pohonem. Opak je však pravdou, kalifornská automobilka změny pocítila v podstatě ze všech nejméně, a to díky geniální strategii, která ji pravděpodobně zachránila před velkou krizí.

Ve chvíli, kdy ostatní značky řešily až trojnásobné zdražení niklu, Tesla tento materiál odebírala za stejnou cenu, jako dosud. Důvod je přitom velmi prostý. Automobilka minulý rok prozíravě uzavřela smlouvy o dodávkách niklu s největšími dodavateli, včetně těžebního giganta Vale SA. Kromě toho se Tesla zavázala k odběru 75 tisíc tun niklového koncentrátu z projektu společnosti Talon Metals Corp.

Elon Musk, ředitel automobilky Tesla

Elon Musk, ředitel automobilky Tesla


Čtěte také: Zákazníkovi s Teslou došla veškerá trpělivost, obrátil se na soud a překvapivě vyhrál


„Těžte více niklu,“ apeluje Musk

“Lidé si neuvědomují, jak velký náskok má Tesla, pokud jde o zajištění dodavatelského řetězce surovin a integrovaný přístup k materiálům pro baterie,” uvedl mluvčí společnosti Talon Metals.

Elon Musk opakovaně uvedl, že právě tento materiál je hlavním důvodem, proč zatím nelze produkci vozů navýšit a zároveň vyzíval k navýšení jeho výroby. Poptávka po něm bude jen stoupat. Odhaduje se, že do roku 2030 naroste jeho odběr z letošních 400 tisíc tun na 1,5 milionu tun. „Žádám vás, těžte více niklu. Společnost Tesla vám dá obří a dlouhodobý kontrakt, budete-li nikl těžit efektivně a hlavně ekologicky,“ uvedl Musk.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."