Tesla své zákazníky dlouhodobě frustruje se svými autonomními systémy Autopilot a FSD. První jmenovaný dle mnohých nefunguje tak jak má a druhý měl být touto dobou již dokončený, ale prozatím se stále nachází v beta testování a přístup k němu má jen málokdo. Jeden ze zákazníků byl s prací dražšího ze systémů tak nespokojen, že se obrátil na soud, který mu překvapivě vyhověl. Tesla bude muset odkoupit vůz zpět za plnou cenu.
Pokud nežijete ve Spojených státech a nedosáhnete určitého skóre bezpečnosti vaší jízdy, systém FSD si bohužel stále nevyzkoušíte. Tesla přitom bez ostychu za pokročilý autonomní systém inkasuje nemalé peníze, přičemž o oficiálním příchodu stále není ani řeč. Pokud navíc máte tu smůlu a žijete v Evropě, kterou pravděpodobně máte, na Full Self Driving technologii si nejspíše počkáte ještě déle. Zdejší zákony umělé inteligenci totiž příliš nepřejí.
Pokud nechcete připlácet za zatím zbytečnou funkci, budete se muset spokojit s prostým Autopilotem. Tento systém je souborem aktivní práce mnoha asistentů, kteří vás například dokáží udržet v jízdním pruhu, po signalizování změny směru jízdy zvládnou přejezd do vedlejšího pruhu bez pomoci a zároveň disponují vyspělým adaptivním tempomatem.
Čtěte také: Odpůrci, ani se nedívejte! Jak jezdí Tesla Model Y po dvou letech a 55 tisících kilometrech?
Problém nastává ve chvíli, kdy všechny zmíněné podmínky splníte, těšíte se na používání pokročilého autonomního systému, ale ten nefunguje zrovna podle vašich představ. Jeden ze zákazníků byl dokonce tak nespokojen, že se s problémem obrátil na soud a ten rozhodl v jeho prospěch. Majitel Modelu 3 se vyjádřil pro magazín Spiegel, který o neobvyklé situaci informoval. Podle něj se vůz po zapnutí autopilota choval jako opilý řidič.
Automatické přejíždění z pruhu do pruhu nefungovalo, chování na křižovatkách a nájezdech bylo zmatečné, semafory a značky „stop“ systém v klidu přejížděl. Zatím to vypadá, že Tesla bude muset vůz odkoupit zpět za plnou částku ve výši 69 tisíc euro (zhruba 1,68 milionu korun). Automobilka si však žádného pochybení není vědoma a vůči rozhodnutí se bude odvolávat.
Tesla své zákazníky dlouhodobě frustruje se svými autonomními systémy Autopilot a FSD. První jmenovaný dle mnohých nefunguje tak jak má a druhý měl být touto dobou již dokončený, ale prozatím se stále nachází v beta testování a přístup k němu má jen málokdo. Jeden ze zákazníků byl s prací dražšího ze systémů tak nespokojen, že se obrátil na soud, který mu překvapivě vyhověl. Tesla bude muset odkoupit vůz zpět za plnou cenu.
Pokud nežijete ve Spojených státech a nedosáhnete určitého skóre bezpečnosti vaší jízdy, systém FSD si bohužel stále nevyzkoušíte. Tesla přitom bez ostychu za pokročilý autonomní systém inkasuje nemalé peníze, přičemž o oficiálním příchodu stále není ani řeč. Pokud navíc máte tu smůlu a žijete v Evropě, kterou pravděpodobně máte, na Full Self Driving technologii si nejspíše počkáte ještě déle. Zdejší zákony umělé inteligenci totiž příliš nepřejí.
Pokud nechcete připlácet za zatím zbytečnou funkci, budete se muset spokojit s prostým Autopilotem. Tento systém je souborem aktivní práce mnoha asistentů, kteří vás například dokáží udržet v jízdním pruhu, po signalizování změny směru jízdy zvládnou přejezd do vedlejšího pruhu bez pomoci a zároveň disponují vyspělým adaptivním tempomatem.
Čtěte také: Odpůrci, ani se nedívejte! Jak jezdí Tesla Model Y po dvou letech a 55 tisících kilometrech?
Problém nastává ve chvíli, kdy všechny zmíněné podmínky splníte, těšíte se na používání pokročilého autonomního systému, ale ten nefunguje zrovna podle vašich představ. Jeden ze zákazníků byl dokonce tak nespokojen, že se s problémem obrátil na soud a ten rozhodl v jeho prospěch. Majitel Modelu 3 se vyjádřil pro magazín Spiegel, který o neobvyklé situaci informoval. Podle něj se vůz po zapnutí autopilota choval jako opilý řidič.
Automatické přejíždění z pruhu do pruhu nefungovalo, chování na křižovatkách a nájezdech bylo zmatečné, semafory a značky „stop“ systém v klidu přejížděl. Zatím to vypadá, že Tesla bude muset vůz odkoupit zpět za plnou částku ve výši 69 tisíc euro (zhruba 1,68 milionu korun). Automobilka si však žádného pochybení není vědoma a vůči rozhodnutí se bude odvolávat.