Tesla Model Y je držitelem označení neoblíbenějšího crossoveru mezi elektromobily. Na trhu se objevil před dvěma lety, a to je již dostatečná doba na ohodnocení spolehlivosti a stavu. Youtuber jménem Gjeebs provedl recenzi jednoho kusu vyrobeného v roce uvedení a popisuje klady i zápory. S vozem zatím ujel přes 55 tisíc kilometrů.
V době uvedení tohoto modelu Tesly nebylo ale příliš mnoho dalších vozů na výběr. Za tyto dva roky se ale situace vcelku změnila. Jak by větší nabídka youtubera ovlivnila ve výběru vozu dnes? I po zhodnocení v testu je stále přesvědčen to tom, že se jedná o jeden z nejlepších elektrických vozů v segmentu. Jen s jedinou výjimkou. A tou je cena.
Jeho Model Y stál lehce přes 54 tisíc dolarů, s dnešním kurzem by se jednalo zhruba o částku jednoho a čtvrt milionu korun. Vůz má poháněné obě nápravy a má prodloužený dojezd díky paketu Long Range. Pokud by jej ale pořizoval dnes, za základní konfiguraci by Tesla požadovala o celých 11 tisíc dolarů více (zhruba 246 tisíc korun).
Čtěte také: Tesla Model Y má ohromné ambice, chce být nejoblíbenějším autem světa
Za vozy stejné kategorie můžeme považovat Kiu EV6 nebo Hyundai Ioniq 5. Ty se nabízí jak s pohonem všech kol, srovnatelnou výbavou i blízkým dojezdem. I tak je pořídíte o 15 tisíc dolarů levněji (zhruba 336 tisíc korun). Pokud by se ale dnes Gjeebs rozhodoval, jaké vozidlo si pořídí, přiklonil by se k běžnému spalovacímu Porsche Macan. Ten na svoji elektrickou verzi zatím čeká.
Ve shrnutí je Gjeebs se svojí Teslou velmi spokojený. Především vyzdvihuje neustálé vylepšování softwaru, který se automaticky aktualizuje přes internet. Co určitě není k zahození je i zachování hodnoty v případě dalšího prodeje. Každodenní život s Teslou mu pak ulehčuje široká síť Superchargerů a velký počet servisních středisek.
Není ale příliš spokojený s tlumiči, jsou na jeho vkus příliš tvrdé a jízda není tak komfortní, jako s konkurenčními vozy. To se ale nedá považovat za chybu vozu, tohle je čistě na preferenci majitele. Na závěr youtuber dodává, že Tesla Model Y je skvěle postavený vůz, ale nedokáže obhájit svoji vysokou cenovku. Dnes by navíc místo “ypsilonky” bral spíše Model 3.
Tesla Model Y je držitelem označení neoblíbenějšího crossoveru mezi elektromobily. Na trhu se objevil před dvěma lety, a to je již dostatečná doba na ohodnocení spolehlivosti a stavu. Youtuber jménem Gjeebs provedl recenzi jednoho kusu vyrobeného v roce uvedení a popisuje klady i zápory. S vozem zatím ujel přes 55 tisíc kilometrů.
V době uvedení tohoto modelu Tesly nebylo ale příliš mnoho dalších vozů na výběr. Za tyto dva roky se ale situace vcelku změnila. Jak by větší nabídka youtubera ovlivnila ve výběru vozu dnes? I po zhodnocení v testu je stále přesvědčen to tom, že se jedná o jeden z nejlepších elektrických vozů v segmentu. Jen s jedinou výjimkou. A tou je cena.
Jeho Model Y stál lehce přes 54 tisíc dolarů, s dnešním kurzem by se jednalo zhruba o částku jednoho a čtvrt milionu korun. Vůz má poháněné obě nápravy a má prodloužený dojezd díky paketu Long Range. Pokud by jej ale pořizoval dnes, za základní konfiguraci by Tesla požadovala o celých 11 tisíc dolarů více (zhruba 246 tisíc korun).
Čtěte také: Tesla Model Y má ohromné ambice, chce být nejoblíbenějším autem světa
Za vozy stejné kategorie můžeme považovat Kiu EV6 nebo Hyundai Ioniq 5. Ty se nabízí jak s pohonem všech kol, srovnatelnou výbavou i blízkým dojezdem. I tak je pořídíte o 15 tisíc dolarů levněji (zhruba 336 tisíc korun). Pokud by se ale dnes Gjeebs rozhodoval, jaké vozidlo si pořídí, přiklonil by se k běžnému spalovacímu Porsche Macan. Ten na svoji elektrickou verzi zatím čeká.
Ve shrnutí je Gjeebs se svojí Teslou velmi spokojený. Především vyzdvihuje neustálé vylepšování softwaru, který se automaticky aktualizuje přes internet. Co určitě není k zahození je i zachování hodnoty v případě dalšího prodeje. Každodenní život s Teslou mu pak ulehčuje široká síť Superchargerů a velký počet servisních středisek.
Není ale příliš spokojený s tlumiči, jsou na jeho vkus příliš tvrdé a jízda není tak komfortní, jako s konkurenčními vozy. To se ale nedá považovat za chybu vozu, tohle je čistě na preferenci majitele. Na závěr youtuber dodává, že Tesla Model Y je skvěle postavený vůz, ale nedokáže obhájit svoji vysokou cenovku. Dnes by navíc místo “ypsilonky” bral spíše Model 3.