Toyoty Hilux a Landcruiser předělané na elektřinu pomohou v těžebním průmyslu

Matouš Vrchota
  • Speciální přestavbu provede dodavatel a vývojář elektrických motorů
  • Přestavět lze téměř libovolné spalovací vozidlo
  • Společnost se ale zaměřuje především na komerční využití
Přestavba spalovacího vozidla na elektrické
Přestavba spalovacího vozidla na elektrické

Společnost SEA Electric je světovým lídrem ve vývoji elektrických pohonných jednotek učených pro komerční využití. Kromě svých aktivit vede v boji za snižování produkovaných emisí. Nyní si společnost dala za cíl přestavbu 8 500 vozidel Toyota Hilux a Landcruiser na čistě elektrický pohon. Mají pomoci v revoluci těžebního průmyslu.

Relativně mladá společnost má velké ambice

SEA Electric přivedla svůj první elektrický pohon na trh v roce 2017. Jeho výhodou je plná škálovatelnost. Jeden systém tak mohou instalovat do rozvozových dodávek, popelářských vozů nebo školních autobusů. Výhodou je možnost instalace na většinu podvozkových platforem. Její rozpětí sahá až do třídy 8, ve které najdeme skutečně těžkou pracovní techniku. Takové stroje pracují například ve velkých přístavech.

Díky desetiletí zkušeností s vývojem společnost cílí na snížení produkce emisí o jeden a půl milionu tun oxidu uhličitého v následujících pěti letech. Toho chce dosáhnout masovým nasazením technologie do průmyslových strojů různých velikostí. V roce 2021 SEA spolu s partnerem Midwest Transit Equipment dodala bateriemi poháněné systémy pro 10 tisíc školních autobusů.

Těžká stavební technika společnosti Volvo
Těžká stavební technika společnosti Volvo

Čtěte také: Přístav v Los Angeles má nabíjet těžkou techniku nevídaným způsobem


Těžební průmysl dvacátého prvního století

Nyní se chce ale SEA Electric zaměřit na zcela odlišné odvětví. Přesun od fosilních paliv je ale neméně důležitý i zde. Nově by měl na elektrickou techniku přejít těžební průmysl. V tiskové zprávě vedení oznámilo uzavření partnerství s MEVCO. Jedná se o další firmu zabývající se trvalou udržitelností. Jejich memorandum se zavazuje ke konverzi 8 500 spalovacích vozidel na elektrický pohon. Celkově investují částku přesahující 700 milionů dolarů.

Dodané modely budou poháněné jako jednou nápravou, tak i vozy s pohonem všech kol. Aktuálně má společnost v nabídce dvojici systémů SEA-Drive. Standardní baterie nabízí kapacitu 80 kWh a dojezd kolem 260 kilometrů. Větší varianta přidá na obou parametrech. 88kWh energie má zajistit dojezd na jedno nabití k 380 kilometrům. Při instalaci do Toyoty Hilux slibuje dodavatel výkon motoru 134 kW při 700 Nm. V pracovním nasazení zajisté přijde vhod i funkce V2G.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články