Ředitel automobilky Toyota, Akio Toyoda, vyjádřil své obavy z plně autonomního řízení. Stalo se tak poté, co testovací plně autonomní vozidlo od Toyoty srazilo v olympijské vesnici paralympijského atleta.
Incident se stal na konci srpna, kdy právě probíhaly paralympijské hry. Naštěstí vozidlo e-Palette v době nárazu jelo rychlostí pouze asi 2 km/h, a proto sportovec vyvázl z incidentu bez zranění. I přesto se však jednalo o událost, která ukázala, že autonomní technologie zatím rozhodně nejsou bezchybné.
Toyota se ihned po incidentu sportovci omluvila a začala pracovat na analýze nehody. Díky tomu také v zápětí provedla hned několik změn. Mimo jiné také zvýšila počet lidí, dohlížejících na provoz autonomních aut.
Čtěte také: Toyota se snaží dohnat rozjetý vlak, investuje miliardy dolarů do vývoje baterií
Šéf společnosti v návaznosti na zmíněný incident řekl, že podle jeho názoru stále není příliš reálné, aby autonomní vozidla mohla normálně jezdit na běžných silnicích. Dodal, že v poslední době je na automobilky čím dál větší tlak, aby se soustředily na vývoj plně autonomního řízení. Podle ředitele Toyoty by se však společnost do podobných projektů neměla příliš pouštět.
Není to poprvé, co Toyota zachovává konzervativní pohled na automobilový trh a snaží se zachovat věci při starém. Již dříve se totiž Toyoda ohradil proti bezmyšlenkovitému přechodu na elektromobilitu.
Podle jeho slov totiž náhrada všech konvenčních vozů elektrickými způsobí, že během letních měsíců Japonsku dojde elektřina. Bude zajímavé do budoucna sledovat, zda se konzervativní přístup k novým technologiím automobilce vyplatí, nebo naopak dovede společnost do velikých problémů.
Ředitel automobilky Toyota, Akio Toyoda, vyjádřil své obavy z plně autonomního řízení. Stalo se tak poté, co testovací plně autonomní vozidlo od Toyoty srazilo v olympijské vesnici paralympijského atleta.
Incident se stal na konci srpna, kdy právě probíhaly paralympijské hry. Naštěstí vozidlo e-Palette v době nárazu jelo rychlostí pouze asi 2 km/h, a proto sportovec vyvázl z incidentu bez zranění. I přesto se však jednalo o událost, která ukázala, že autonomní technologie zatím rozhodně nejsou bezchybné.
Toyota se ihned po incidentu sportovci omluvila a začala pracovat na analýze nehody. Díky tomu také v zápětí provedla hned několik změn. Mimo jiné také zvýšila počet lidí, dohlížejících na provoz autonomních aut.
Čtěte také: Toyota se snaží dohnat rozjetý vlak, investuje miliardy dolarů do vývoje baterií
Šéf společnosti v návaznosti na zmíněný incident řekl, že podle jeho názoru stále není příliš reálné, aby autonomní vozidla mohla normálně jezdit na běžných silnicích. Dodal, že v poslední době je na automobilky čím dál větší tlak, aby se soustředily na vývoj plně autonomního řízení. Podle ředitele Toyoty by se však společnost do podobných projektů neměla příliš pouštět.
Není to poprvé, co Toyota zachovává konzervativní pohled na automobilový trh a snaží se zachovat věci při starém. Již dříve se totiž Toyoda ohradil proti bezmyšlenkovitému přechodu na elektromobilitu.
Podle jeho slov totiž náhrada všech konvenčních vozů elektrickými způsobí, že během letních měsíců Japonsku dojde elektřina. Bude zajímavé do budoucna sledovat, zda se konzervativní přístup k novým technologiím automobilce vyplatí, nebo naopak dovede společnost do velikých problémů.