Společnost Toyota v úterý uvedla, že do roku 2030 očekává, že vynaloží více než 13,5 miliardy dolarů na vývoj baterií, ve snaze převzít vedoucí postavení v klíčové automobilové technologii v příštím desetiletí.
Největší automobilka na světě, která byla průkopníkem hybridních benzínových a elektrických vozidel s populárním Priusem, usilovně pracuje na tom, aby příští rok dodala svou první plně elektrickou řadu.
Toyota, která je považována za lídra ve vývoji baterií pro elektrická vozidla, uvedla, že si klade za cíl snížit náklady na baterie o 30 % na použitých materiálech a způsobu struktury článků.
“U vozidla pak usilujeme o zlepšení spotřeby energie, která je ukazatelem spotřeby elektřiny na kilometr, o 30%, počínaje Toyotou bZ4X,” řekl technologický ředitel Masahiko Maeda na briefingu s odkazem na připravovaný model kompaktního SUV.
Společnost je také průkopníkem sériové výroby solid-state baterií, které mohou zásadním způsobem proměnit trh výroby elektromobilů. Ty jsou energeticky hustší, nabíjejí se rychleji a jsou méně náchylné k vzplanutí. Pokud by byly úspěšně vyvinuty, mohly by nahradit lithium-iontové baterie.
Čtěte také: Toyota ukázala elektrickou Supru! Tvoří ji statisíce kostiček a projedou se jen vyvolení
Přestože Maeda stále bojuje s krátkou životností těchto článků, uvedl, že snaha Toyoty o zahájení výroby solid-state baterií do poloviny roku 2020 zůstává. “Stále hledáme nejlepší materiály k použití,” řekl.
Snahy o sériovou výrobu solid-state baterií nebyly v minulosti úspěšné, protože výroba je nákladná a baterie jsou náchylné k popraskání, když se během používání roztahují a smršťují. Toyota také plánovala použít tento typ baterie v hybridních elektrických vozidlech, jako je Prius.
Volkswagen, druhý největší výrobce automobilů na světě, v úterý řekl, že možná bude muset utratit více za to, aby dosáhl plánované transformace směrem k autonomnímu řízení a elektromobilům. Německá firma, která plánuje do roku 2025 investovat 150 miliard eur (178 miliard dolarů) do svého podnikání, opakovaně uvedla, že by tento přechod mohla financovat na základě aktuálních peněžních toků.
Společnost Toyota v úterý uvedla, že do roku 2030 očekává, že vynaloží více než 13,5 miliardy dolarů na vývoj baterií, ve snaze převzít vedoucí postavení v klíčové automobilové technologii v příštím desetiletí.
Největší automobilka na světě, která byla průkopníkem hybridních benzínových a elektrických vozidel s populárním Priusem, usilovně pracuje na tom, aby příští rok dodala svou první plně elektrickou řadu.
Toyota, která je považována za lídra ve vývoji baterií pro elektrická vozidla, uvedla, že si klade za cíl snížit náklady na baterie o 30 % na použitých materiálech a způsobu struktury článků.
“U vozidla pak usilujeme o zlepšení spotřeby energie, která je ukazatelem spotřeby elektřiny na kilometr, o 30%, počínaje Toyotou bZ4X,” řekl technologický ředitel Masahiko Maeda na briefingu s odkazem na připravovaný model kompaktního SUV.
Společnost je také průkopníkem sériové výroby solid-state baterií, které mohou zásadním způsobem proměnit trh výroby elektromobilů. Ty jsou energeticky hustší, nabíjejí se rychleji a jsou méně náchylné k vzplanutí. Pokud by byly úspěšně vyvinuty, mohly by nahradit lithium-iontové baterie.
Čtěte také: Toyota ukázala elektrickou Supru! Tvoří ji statisíce kostiček a projedou se jen vyvolení
Přestože Maeda stále bojuje s krátkou životností těchto článků, uvedl, že snaha Toyoty o zahájení výroby solid-state baterií do poloviny roku 2020 zůstává. “Stále hledáme nejlepší materiály k použití,” řekl.
Snahy o sériovou výrobu solid-state baterií nebyly v minulosti úspěšné, protože výroba je nákladná a baterie jsou náchylné k popraskání, když se během používání roztahují a smršťují. Toyota také plánovala použít tento typ baterie v hybridních elektrických vozidlech, jako je Prius.
Volkswagen, druhý největší výrobce automobilů na světě, v úterý řekl, že možná bude muset utratit více za to, aby dosáhl plánované transformace směrem k autonomnímu řízení a elektromobilům. Německá firma, která plánuje do roku 2025 investovat 150 miliard eur (178 miliard dolarů) do svého podnikání, opakovaně uvedla, že by tento přechod mohla financovat na základě aktuálních peněžních toků.