Toyota se snaží dohnat rozjetý vlak, investuje miliardy dolarů do vývoje baterií

  • Toyota se chce stát jedničkou ve výrobě baterií pro elektromobily
  • Přelom by měly přinést baterie s tuhým elektrolytem
  • Počítá se se snížením cen až o krásných 30 %
Akio Toyota během své prezentace v Tokiu

Akio Toyota během své prezentace v Tokiu | foto: Reuters

Společnost Toyota v úterý uvedla, že do roku 2030 očekává, že vynaloží více než 13,5 miliardy dolarů na vývoj baterií, ve snaze převzít vedoucí postavení v klíčové automobilové technologii v příštím desetiletí.

Největší automobilka na světě, která byla průkopníkem hybridních benzínových a elektrických vozidel s populárním Priusem, usilovně pracuje na tom, aby příští rok dodala svou první plně elektrickou řadu.

Toyota se snaží o drastické snížení cen

Toyota, která je považována za lídra ve vývoji baterií pro elektrická vozidla, uvedla, že si klade za cíl snížit náklady na baterie o 30 % na použitých materiálech a způsobu struktury článků.

“U vozidla pak usilujeme o zlepšení spotřeby energie, která je ukazatelem spotřeby elektřiny na kilometr, o 30%, počínaje Toyotou bZ4X,” řekl technologický ředitel Masahiko Maeda na briefingu s odkazem na připravovaný model kompaktního SUV.

Společnost je také průkopníkem sériové výroby solid-state baterií, které mohou zásadním způsobem proměnit trh výroby elektromobilů. Ty jsou energeticky hustší, nabíjejí se rychleji a jsou méně náchylné k vzplanutí. Pokud by byly úspěšně vyvinuty, mohly by nahradit lithium-iontové baterie.

Toyota BZ4X 2022, elektromobil

Toyota BZ4X 2022, nadcházející elektromobil


Čtěte také: Toyota ukázala elektrickou Supru! Tvoří ji statisíce kostiček a projedou se jen vyvolení


Výroba nových baterií není jednoduchá

Přestože Maeda stále bojuje s krátkou životností těchto článků, uvedl, že snaha Toyoty o zahájení výroby solid-state baterií do poloviny roku 2020 zůstává. “Stále hledáme nejlepší materiály k použití,” řekl.

Snahy o sériovou výrobu solid-state baterií nebyly v minulosti úspěšné, protože výroba je nákladná a baterie jsou náchylné k popraskání, když se během používání roztahují a smršťují. Toyota také plánovala použít tento typ baterie v hybridních elektrických vozidlech, jako je Prius.

Volkswagen, druhý největší výrobce automobilů na světě, v úterý řekl, že možná bude muset utratit více za to, aby dosáhl plánované transformace směrem k autonomnímu řízení a elektromobilům. Německá firma, která plánuje do roku 2025 investovat 150 miliard eur (178 miliard dolarů) do svého podnikání, opakovaně uvedla, že by tento přechod mohla financovat na základě aktuálních peněžních toků.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota se snaží dohnat rozjetý vlak, investuje miliardy dolarů do vývoje baterií

  • Toyota se chce stát jedničkou ve výrobě baterií pro elektromobily
  • Přelom by měly přinést baterie s tuhým elektrolytem
  • Počítá se se snížením cen až o krásných 30 %
Akio Toyota během své prezentace v Tokiu

Akio Toyota během své prezentace v Tokiu | foto: Reuters

Společnost Toyota v úterý uvedla, že do roku 2030 očekává, že vynaloží více než 13,5 miliardy dolarů na vývoj baterií, ve snaze převzít vedoucí postavení v klíčové automobilové technologii v příštím desetiletí.

Největší automobilka na světě, která byla průkopníkem hybridních benzínových a elektrických vozidel s populárním Priusem, usilovně pracuje na tom, aby příští rok dodala svou první plně elektrickou řadu.

Toyota se snaží o drastické snížení cen

Toyota, která je považována za lídra ve vývoji baterií pro elektrická vozidla, uvedla, že si klade za cíl snížit náklady na baterie o 30 % na použitých materiálech a způsobu struktury článků.

“U vozidla pak usilujeme o zlepšení spotřeby energie, která je ukazatelem spotřeby elektřiny na kilometr, o 30%, počínaje Toyotou bZ4X,” řekl technologický ředitel Masahiko Maeda na briefingu s odkazem na připravovaný model kompaktního SUV.

Společnost je také průkopníkem sériové výroby solid-state baterií, které mohou zásadním způsobem proměnit trh výroby elektromobilů. Ty jsou energeticky hustší, nabíjejí se rychleji a jsou méně náchylné k vzplanutí. Pokud by byly úspěšně vyvinuty, mohly by nahradit lithium-iontové baterie.

Toyota BZ4X 2022, elektromobil

Toyota BZ4X 2022, nadcházející elektromobil


Čtěte také: Toyota ukázala elektrickou Supru! Tvoří ji statisíce kostiček a projedou se jen vyvolení


Výroba nových baterií není jednoduchá

Přestože Maeda stále bojuje s krátkou životností těchto článků, uvedl, že snaha Toyoty o zahájení výroby solid-state baterií do poloviny roku 2020 zůstává. “Stále hledáme nejlepší materiály k použití,” řekl.

Snahy o sériovou výrobu solid-state baterií nebyly v minulosti úspěšné, protože výroba je nákladná a baterie jsou náchylné k popraskání, když se během používání roztahují a smršťují. Toyota také plánovala použít tento typ baterie v hybridních elektrických vozidlech, jako je Prius.

Volkswagen, druhý největší výrobce automobilů na světě, v úterý řekl, že možná bude muset utratit více za to, aby dosáhl plánované transformace směrem k autonomnímu řízení a elektromobilům. Německá firma, která plánuje do roku 2025 investovat 150 miliard eur (178 miliard dolarů) do svého podnikání, opakovaně uvedla, že by tento přechod mohla financovat na základě aktuálních peněžních toků.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."