Yaris je jedním z nejdůležitějších modelů japonské automobilky. Toyota už prodala přes 10 milionů kusů tohoto malého, ale velice šikovného a hlavně cenově dostupného i funkcemi nabitého vozu. Co přináší po nejnovější modernizaci, kterou sice nelze označit za novou generaci, ani facelift, avšak užitečných změn a vylepšení je víc než dost?
U nejnovějšího modelu Toyota Yaris pro rok 2023/2024 přicházejí vylepšení ve třech oblastech – výkonu, bezpečnosti a infotainmentu. Naopak design zůstává (až s výjimkou v podobě přidání nové modré barevné varianty „Neptune“ a volitelných černých 17″ kol – pozn. redakce) zcela stejný, jako u předchůdce.
Co uživatel jednoznačně pozná a ocení, je vyšší výkon. Nová verze Hybrid 130 doplňuje stávající Hybrid 116, a jak už název napovídá, výkon u vrcholného provedení narostl ze 116 (85 kW) na 130 koní (96 kW). Nová převodovka společně s větším a výkonnějším motorgenerátorem a upraveným softwarem a hardwarem jednotky řízení energie přinesla 12% nárůst systémového výkonu hybridního pohonu s 1,5 litrem.
Současně došlo k nárůstu točivého momentu, který v případě elektromotoru dosahuje již 185 Nm (zlepšení o 30 %). Díky tomu dokáže nový Yaris s hybridním pohonem 4. generace zrychlit z nuly na stovku za 9,2 sekund (oproti dosavadním 9,7 sekundám), ale také se zlepšilo pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na 7,5 sekundy. Tyto hodnoty přispívají nejen k lepšímu zážitku z jízdy, ale také bezpečnosti nejen při předjíždění.
Čtěte také: Toyota Corolla Hybrid v dlouhodobém testu. Ptejte se, co vás zajímá
Ruku v ruce s nárůstem výkonu jde i bezpečnost. Toyota modernizovala také výbavu v podobě senzorů a kamer, které mají nově větší dosah. Bezpečnostní systémy dokáží lépe detekovat cyklisty, chodce a motocyklisti v delší vzdálenosti, takže je možné lépe reagovat na nenadálou a hlavně potenciálně nebezpečnou situaci.
Japonci se při modernizaci Yarisu zaměřili také na infotainment, který nově přináší inovovaný multimediální systém s intuitivnějším ovládáním a rychlejší odezvou. Ve voze můžete mít nově až 12,3palcový digitální přístrojový štít, ale také si měnit jeho vzhled podle nálady a typu trasy (Smart, Casual, Sporty a Tough).
Už v základní výbavě vozu nechybí navigace na bázi cloudu a systém trvalého připojení k internetu. Novinkou je digitální klíč až pro 5 uživatelů, kteří mohou novou Toyotu Yaris odemykat a zamykat prostřednictvím smartphonu. Přes mobilní aplikaci MyT je potom dokonce možné na dálku přes internet ovládat nejen zámky, ale také nastavovat klimatizaci, či například spustit výstražná světla, apod.
Nová Toyota Yaris (2024) se začne na českém trhu prodávat ve druhé polovině roku 2023, a to za zatím neuvedené ceny. Nejlevnější hybridní verzi (Hybrid 116) seženete za zhruba 500 tisíc korun, takže silnější nová verze s hybridem (Hybrid 130) vyjde určitě o pár desítek tisíc více.
Yaris je jedním z nejdůležitějších modelů japonské automobilky. Toyota už prodala přes 10 milionů kusů tohoto malého, ale velice šikovného a hlavně cenově dostupného i funkcemi nabitého vozu. Co přináší po nejnovější modernizaci, kterou sice nelze označit za novou generaci, ani facelift, avšak užitečných změn a vylepšení je víc než dost?
U nejnovějšího modelu Toyota Yaris pro rok 2023/2024 přicházejí vylepšení ve třech oblastech – výkonu, bezpečnosti a infotainmentu. Naopak design zůstává (až s výjimkou v podobě přidání nové modré barevné varianty „Neptune“ a volitelných černých 17″ kol – pozn. redakce) zcela stejný, jako u předchůdce.
Co uživatel jednoznačně pozná a ocení, je vyšší výkon. Nová verze Hybrid 130 doplňuje stávající Hybrid 116, a jak už název napovídá, výkon u vrcholného provedení narostl ze 116 (85 kW) na 130 koní (96 kW). Nová převodovka společně s větším a výkonnějším motorgenerátorem a upraveným softwarem a hardwarem jednotky řízení energie přinesla 12% nárůst systémového výkonu hybridního pohonu s 1,5 litrem.
Současně došlo k nárůstu točivého momentu, který v případě elektromotoru dosahuje již 185 Nm (zlepšení o 30 %). Díky tomu dokáže nový Yaris s hybridním pohonem 4. generace zrychlit z nuly na stovku za 9,2 sekund (oproti dosavadním 9,7 sekundám), ale také se zlepšilo pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na 7,5 sekundy. Tyto hodnoty přispívají nejen k lepšímu zážitku z jízdy, ale také bezpečnosti nejen při předjíždění.
Čtěte také: Toyota Corolla Hybrid v dlouhodobém testu. Ptejte se, co vás zajímá
Ruku v ruce s nárůstem výkonu jde i bezpečnost. Toyota modernizovala také výbavu v podobě senzorů a kamer, které mají nově větší dosah. Bezpečnostní systémy dokáží lépe detekovat cyklisty, chodce a motocyklisti v delší vzdálenosti, takže je možné lépe reagovat na nenadálou a hlavně potenciálně nebezpečnou situaci.
Japonci se při modernizaci Yarisu zaměřili také na infotainment, který nově přináší inovovaný multimediální systém s intuitivnějším ovládáním a rychlejší odezvou. Ve voze můžete mít nově až 12,3palcový digitální přístrojový štít, ale také si měnit jeho vzhled podle nálady a typu trasy (Smart, Casual, Sporty a Tough).
Už v základní výbavě vozu nechybí navigace na bázi cloudu a systém trvalého připojení k internetu. Novinkou je digitální klíč až pro 5 uživatelů, kteří mohou novou Toyotu Yaris odemykat a zamykat prostřednictvím smartphonu. Přes mobilní aplikaci MyT je potom dokonce možné na dálku přes internet ovládat nejen zámky, ale také nastavovat klimatizaci, či například spustit výstražná světla, apod.
Nová Toyota Yaris (2024) se začne na českém trhu prodávat ve druhé polovině roku 2023, a to za zatím neuvedené ceny. Nejlevnější hybridní verzi (Hybrid 116) seženete za zhruba 500 tisíc korun, takže silnější nová verze s hybridem (Hybrid 130) vyjde určitě o pár desítek tisíc více.