Do naší redakční garáže Elektrickevozy.cz zamířilo další skvělé auto, které už nějaký ten pátek testujeme a budeme vám tak postupně přinášet naše postřehy a zkušenosti z dlouhodobého používání. Co je na něm skutečně zajímavé a proč je vlastně Toyota Corolla dlouhodobě nejprodávanějším vozem na světě?
Corolla je pojem, na kterém japonská automobilka Toyota postavila svůj úspěch. Stejně tak, jako pojem hybrid. Model Corolla je dlouhodobě velice populární z mnoha důvodů – v odborných testech spolehlivosti patří právě Corolla (společně s jinými modely Toyota) nejen na přední místa, ale prakticky už dlouhé roky okupuje nejvyšší místa.
Úspora nákladů, ale hlavně starostí z případných problémů a vad, které se mohou vlivem času objevit samozřejmě u každého auta, jsou tedy jedním z hlavních hnacích motorů úspěchu tohoto modelu. Stejně tak, jako poměr cena/výkon u auta jako takového. Zákazník nechce zbytečně vyhazovat peníze, pokud to jde bez kompromisů i jinak.
Dalším je zcela určitě nabídka různých provedení karoserie, od hatchbacku, přes sedan a kombi, až po crossover/SUV. Každý si tak může vybrat, co je pro něj výhodnější. A samozřejmě jedním z hlavních taháků je také úsporný a „nezničitelný“ hybridní pohon, který se snaží skloubit výhody spalovacího a elektrického motoru.
Čtěte také: Toyota slibuje plug-in hybridy s naprosto nevídaným dojezdem na elektřinu
Design je subjektivní záležitost, nicméně co vykouzlili japonští designéři v případě Corolly, musí alespoň v hloubi duše obdivovat snad každý. V našem případě „rodinné“ kombi ve variantě GR Sport ve dvoubarevném provedení s černou střechou působí opravdu atraktivně. Černo-bílá barevná varianta je čistá a nadčasová.
„Sportovnější“ vzhled se projevuje nejen zvenčí, ale i uvnitř. Toyota osadila vůz sportovními sedačkami s lepším bočním vedením, či koženým volantem s červeným prošíváním. Samozřejmě sem a tam nechybí ani štítky „GR Sport“.
Pod kapotou se skrývá věhlasný hybridní pohon, se kterým má automobilka více než 20 let zkušeností. Námi testovaná Toyota Corolla 1.8 Hybrid (2021/2022) se spoléhá na 1,8litrový benzinový motor s výkonem 72 kW (98 koní), společně s elektromotorem pak má celé ústrojí výkon 90 kW (122 koní)/142 Nm. Na stovku vůz zrychlí za 10,9 sekund, maximálka je 180 km/h. Jezdit můžete i čistě na elektřinu, hybrid si však v průběhu jízdy může baterii dobíjet nejen rekuperací, ale také spalovacím motorem.
Agregát pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu, což pomáhá snížit spotřebu při nižších rychlostech. Elektromotor zase dodává prvotní sílu při rozjetí a taktéž pomáhá snížit spotřebu. Ta má být papírově 4,8 litrů/100 km v kombinovaném cyklu WLTP. Nechybí automatická převodovka e-CVT, která může při ostřejší jízdě vést k poněkud „uřvanějšímu“ zvukovému projevu celého pohonného ústrojí. Na druhou stranu člověka prakticky nutí jezdit klidněji a plynuleji, což opět vede k lepší spotřebě.
S hybridními toyotami jsme už najezdili tisíce kilometrů, takže v případě Corolly to není nic nového ve smyslu, že by člověk něco hledal nebo si na něco musel zvykat. Jistá návaznost a logika, stejně jako u generací populárního iPhonu od společnosti Apple, je i zde cítit. Design je super, podvozek ve své třídě excelentní, pohodlí a prostornost taktéž, například i díky téměř 600litrovému zavazadlovému prostoru. Technika je hodně samostatná a od člověka celkově auto nevyžaduje moc asistence. Nechybí ani ovládání přes mobilní aplikaci, kde můžete sledovat výsledky, jak jste si vedli při jednotlivých jízdách.
Nicméně najdou se i nevýhody. Jednou z nich je například zvukový projev, pokud opravdu prudce sešlápnete pedál plynu a motor se dostane do vyšších otáček. Pro někoho mohou být také jistou vadou na kráse slabší brzdy, které je navíc v případě hybridu potřeba čas od času používat, jinak mohou rychleji odejít do věčných lovišť, protože mají tendence poměrně ochotně reznout. Na samotnou kapitolu by pak byla jízda na elektřinu, kde bohužel člověk nemůže vždy přepnout vůz do EV režimu a využít jeho přednost v podobě tiché jízdy. Stačí, že je venku nižší teplota, nebo máte zapnuté vyhřívání sedadel, a máte prostě s EV režimem smůlu.
Toyotu Corollu 1.8 Hybrid v redakci dlouhodobě testujeme, takže pokud byste měli jakýkoliv dotaz, ptejte se v diskuzi pod článkem. Některé vaše dotazy pak zahrneme do připravovaných článků, na které se můžete těšit během léta.
Do naší redakční garáže Elektrickevozy.cz zamířilo další skvělé auto, které už nějaký ten pátek testujeme a budeme vám tak postupně přinášet naše postřehy a zkušenosti z dlouhodobého používání. Co je na něm skutečně zajímavé a proč je vlastně Toyota Corolla dlouhodobě nejprodávanějším vozem na světě?
Corolla je pojem, na kterém japonská automobilka Toyota postavila svůj úspěch. Stejně tak, jako pojem hybrid. Model Corolla je dlouhodobě velice populární z mnoha důvodů – v odborných testech spolehlivosti patří právě Corolla (společně s jinými modely Toyota) nejen na přední místa, ale prakticky už dlouhé roky okupuje nejvyšší místa.
Úspora nákladů, ale hlavně starostí z případných problémů a vad, které se mohou vlivem času objevit samozřejmě u každého auta, jsou tedy jedním z hlavních hnacích motorů úspěchu tohoto modelu. Stejně tak, jako poměr cena/výkon u auta jako takového. Zákazník nechce zbytečně vyhazovat peníze, pokud to jde bez kompromisů i jinak.
Dalším je zcela určitě nabídka různých provedení karoserie, od hatchbacku, přes sedan a kombi, až po crossover/SUV. Každý si tak může vybrat, co je pro něj výhodnější. A samozřejmě jedním z hlavních taháků je také úsporný a „nezničitelný“ hybridní pohon, který se snaží skloubit výhody spalovacího a elektrického motoru.
Čtěte také: Toyota slibuje plug-in hybridy s naprosto nevídaným dojezdem na elektřinu
Design je subjektivní záležitost, nicméně co vykouzlili japonští designéři v případě Corolly, musí alespoň v hloubi duše obdivovat snad každý. V našem případě „rodinné“ kombi ve variantě GR Sport ve dvoubarevném provedení s černou střechou působí opravdu atraktivně. Černo-bílá barevná varianta je čistá a nadčasová.
„Sportovnější“ vzhled se projevuje nejen zvenčí, ale i uvnitř. Toyota osadila vůz sportovními sedačkami s lepším bočním vedením, či koženým volantem s červeným prošíváním. Samozřejmě sem a tam nechybí ani štítky „GR Sport“.
Pod kapotou se skrývá věhlasný hybridní pohon, se kterým má automobilka více než 20 let zkušeností. Námi testovaná Toyota Corolla 1.8 Hybrid (2021/2022) se spoléhá na 1,8litrový benzinový motor s výkonem 72 kW (98 koní), společně s elektromotorem pak má celé ústrojí výkon 90 kW (122 koní)/142 Nm. Na stovku vůz zrychlí za 10,9 sekund, maximálka je 180 km/h. Jezdit můžete i čistě na elektřinu, hybrid si však v průběhu jízdy může baterii dobíjet nejen rekuperací, ale také spalovacím motorem.
Agregát pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu, což pomáhá snížit spotřebu při nižších rychlostech. Elektromotor zase dodává prvotní sílu při rozjetí a taktéž pomáhá snížit spotřebu. Ta má být papírově 4,8 litrů/100 km v kombinovaném cyklu WLTP. Nechybí automatická převodovka e-CVT, která může při ostřejší jízdě vést k poněkud „uřvanějšímu“ zvukovému projevu celého pohonného ústrojí. Na druhou stranu člověka prakticky nutí jezdit klidněji a plynuleji, což opět vede k lepší spotřebě.
S hybridními toyotami jsme už najezdili tisíce kilometrů, takže v případě Corolly to není nic nového ve smyslu, že by člověk něco hledal nebo si na něco musel zvykat. Jistá návaznost a logika, stejně jako u generací populárního iPhonu od společnosti Apple, je i zde cítit. Design je super, podvozek ve své třídě excelentní, pohodlí a prostornost taktéž, například i díky téměř 600litrovému zavazadlovému prostoru. Technika je hodně samostatná a od člověka celkově auto nevyžaduje moc asistence. Nechybí ani ovládání přes mobilní aplikaci, kde můžete sledovat výsledky, jak jste si vedli při jednotlivých jízdách.
Nicméně najdou se i nevýhody. Jednou z nich je například zvukový projev, pokud opravdu prudce sešlápnete pedál plynu a motor se dostane do vyšších otáček. Pro někoho mohou být také jistou vadou na kráse slabší brzdy, které je navíc v případě hybridu potřeba čas od času používat, jinak mohou rychleji odejít do věčných lovišť, protože mají tendence poměrně ochotně reznout. Na samotnou kapitolu by pak byla jízda na elektřinu, kde bohužel člověk nemůže vždy přepnout vůz do EV režimu a využít jeho přednost v podobě tiché jízdy. Stačí, že je venku nižší teplota, nebo máte zapnuté vyhřívání sedadel, a máte prostě s EV režimem smůlu.
Toyotu Corollu 1.8 Hybrid v redakci dlouhodobě testujeme, takže pokud byste měli jakýkoliv dotaz, ptejte se v diskuzi pod článkem. Některé vaše dotazy pak zahrneme do připravovaných článků, na které se můžete těšit během léta.