Během 10 let se prý pořizovací cena vodíkového elektromobilu může srovnat s cenou hybridních vozů, alespoň si to myslí Matt Harrison, viceprezident prodeje a marketingu ve společnosti Toyota Europe.
Jeden z šéfů japonské automobilky je velmi optimistický, pokud jde o další vývoj vodíkových elektromobilů. Přitom zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se vodíkovým autům mělo dařit více, než třeba elektromobilům, které pořád Toyota odmítá.
Nicméně podle Matta Harrisona z Toyoty se s příchodem třetí generace vodíkových aut srovná pořizovací cena s hybridními vozy. Stát by se tak mělo prý během 10 let. Ovšem jak toho chce firma dosáhnout, zatím nikdo neprozradil.
Aktuálně při pohledu na ceny vodíkových a hybridních aut vychází vodík pro zákazníky jako více než 2x dražší řešení. Třeba ve Spojených státech zaplatíte za vodíkovou Toyotu Mirai přes 58 tisíc dolarů, kdežto za Toyotu Prius necelých 24 tisíc dolarů, pokud srovnáváme základní varianty.
Je tedy poněkud zvláštní, že je Toyota stále tolik skeptická k elektromobilům, prý kvůli vyšší pořizovací ceně nebo pomalejšímu nabíjení, ačkoliv její řešení v podobě vodíku je možná ještě vzdálenějším sci-fi. U elektromobilů se totiž nyní očekává výrazný technologický posun, neboť do této oblasti mohutně investují přední automobilky a s velkovýrobou či vyšší konkurencí se dá očekávat další snižování pořizovací ceny a zdokonalování těchto produktů.
Každopádně co je neoddiskutovatelné, ceny současných hybridů od Toyoty už nejsou o tolik vyšší oproti běžným spalovacím autům, a tak je čím dál více zákazníků upřednostňuje při výběru nového vozu. A s příchodem nové generace hybridní technologie mají být hybridy od Toyoty prý ještě o něco cenově dostupnější.
zdroj: insideEVs
Během 10 let se prý pořizovací cena vodíkového elektromobilu může srovnat s cenou hybridních vozů, alespoň si to myslí Matt Harrison, viceprezident prodeje a marketingu ve společnosti Toyota Europe.
Tip: Toyota se v nové reklamě vysmívá elektromobilům
Jeden z šéfů japonské automobilky je velmi optimistický, pokud jde o další vývoj vodíkových elektromobilů. Přitom zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se vodíkovým autům mělo dařit více, než třeba elektromobilům, které pořád Toyota odmítá.
Nicméně podle Matta Harrisona z Toyoty se s příchodem třetí generace vodíkových aut srovná pořizovací cena s hybridními vozy. Stát by se tak mělo prý během 10 let. Ovšem jak toho chce firma dosáhnout, zatím nikdo neprozradil.
Aktuálně při pohledu na ceny vodíkových a hybridních aut vychází vodík pro zákazníky jako více než 2x dražší řešení. Třeba ve Spojených státech zaplatíte za vodíkovou Toyotu Mirai přes 58 tisíc dolarů, kdežto za Toyotu Prius necelých 24 tisíc dolarů, pokud srovnáváme základní varianty.
Je tedy poněkud zvláštní, že je Toyota stále tolik skeptická k elektromobilům, prý kvůli vyšší pořizovací ceně nebo pomalejšímu nabíjení, ačkoliv její řešení v podobě vodíku je možná ještě vzdálenějším sci-fi. U elektromobilů se totiž nyní očekává výrazný technologický posun, neboť do této oblasti mohutně investují přední automobilky a s velkovýrobou či vyšší konkurencí se dá očekávat další snižování pořizovací ceny a zdokonalování těchto produktů.
Každopádně co je neoddiskutovatelné, ceny současných hybridů od Toyoty už nejsou o tolik vyšší oproti běžným spalovacím autům, a tak je čím dál více zákazníků upřednostňuje při výběru nového vozu. A s příchodem nové generace hybridní technologie mají být hybridy od Toyoty prý ještě o něco cenově dostupnější.
zdroj: insideEVs