Toyota se v nové reklamě vysmívá elektromobilům

Odpor Toyoty k elektromobilitě je cítit už roky. A překvapivě ani přes přicházející vlnu s novými vylepšenými elektromobily, zdokonalenou infrastrukturou a dalšími novými technologiemi, díky čemuž už dávno nejsou čistá elektroauta jen pro smích, tento postoj – na rozdíl od jiných automobilek – stále nemění, ba naopak.

Tip: Opravdu jezdí hybridy od Toyoty převážně na elektřinu?

Toyota jde cestou elektrifikace, nebo spíše hybridizace. Vedle spalovacího motoru tak používá ještě elektromotor a baterii s menší kapacitou. A ve svých propagačních materiálech, včetně nejnovější reklamy na novou Toyotu Corollu Hybrid (2019) pak mluví dokonce o “samodobíjení”, což ovšem není u hybridů (s výjimkou plug-in hybridů) tak úplně pravda – automobil je stále ze 100 % poháněný pouze benzinem.

Pro podrobnější vysvětlení, alespoň část energie se při brzdění získává rekuperací zpátky, což samozřejmě oproti jiným spalovacím autům snižuje spotřebu paliva (výhradně ve městech, kde dochází k častému rozjíždění a zpomalování), neznamená to však čistý zdroj energie v pravém slova smyslu. Jízda v čistě elektrickém režimu je možná, ovšem ne vždy. A navíc baterie je dobíjená také ze spalovacího motoru, takže ono marketingové slůvko “samodobíjení” není až zas tak úplně trefné.

Nicméně Toyota propaguje své hybridy, jak se jen dá a dle čísel to vypadá, že se ji to celkem daří. V nejnovější reklamě se ovšem odhodlala k něčemu, co asi podle marketingového oddělení mělo být vtipné, jenže je to smíše ostudné – vysmívá se obecně elektromobilům, resp. elektromobilistům, které už přitom dávno nejsou tak zaostalé, jak bývaly a čím byl vlastně před lety i nepovedený pokus elektromobilu iQ EV od samotné Toyoty. Podívejte se sami.

https://youtu.be/okIHHOY95Sg

Tip: Seriál The Grand Tour opět rozebíral „nedostatky“ elektromobilů

Nový hybrid od Toyoty v reklamě předjíždí všechny možné historické vozy a ukazuje tak svoji technologickou vyspělost, až po chvíli dorazí do přítomnosti, kde se na “trati” objeví i majitel trávící čas na dobíjecí stanici a sledující čas na svých hodinkách. Ovšem takovým situacím se elektromobilisté samozřejmě již mohou vyhnout a nabíjet kdekoliv, kde neztratí ani minutu svého drahocenného času, např. doma, v obchodních centrech, u supermarketů, apod. – tedy na místech, kam člověk stejně jezdí a parkuje.

Uvidíme, co v příštích letech přinese rozvoj elektromobility a jak se případně změní strategie Toyoty. Aktuálně japonská automobilka propaguje své hybridy a auta na vodík, protože se tím zkrátka výrazněji liší od konkurence. Nicméně i přes vyhýbání se čistě elektrickým vozům je jejím cílem “elektrifikovat” své portfolio do roku 2025. I když je otázkou, jak přesně je to myšlené – vždyť hybridy i vodíková auta jsou vlastně částečně elektrická…

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota se v nové reklamě vysmívá elektromobilům

Odpor Toyoty k elektromobilitě je cítit už roky. A překvapivě ani přes přicházející vlnu s novými vylepšenými elektromobily, zdokonalenou infrastrukturou a dalšími novými technologiemi, díky čemuž už dávno nejsou čistá elektroauta jen pro smích, tento postoj – na rozdíl od jiných automobilek – stále nemění, ba naopak.

Tip: Opravdu jezdí hybridy od Toyoty převážně na elektřinu?

Toyota jde cestou elektrifikace, nebo spíše hybridizace. Vedle spalovacího motoru tak používá ještě elektromotor a baterii s menší kapacitou. A ve svých propagačních materiálech, včetně nejnovější reklamy na novou Toyotu Corollu Hybrid (2019) pak mluví dokonce o “samodobíjení”, což ovšem není u hybridů (s výjimkou plug-in hybridů) tak úplně pravda – automobil je stále ze 100 % poháněný pouze benzinem.

Pro podrobnější vysvětlení, alespoň část energie se při brzdění získává rekuperací zpátky, což samozřejmě oproti jiným spalovacím autům snižuje spotřebu paliva (výhradně ve městech, kde dochází k častému rozjíždění a zpomalování), neznamená to však čistý zdroj energie v pravém slova smyslu. Jízda v čistě elektrickém režimu je možná, ovšem ne vždy. A navíc baterie je dobíjená také ze spalovacího motoru, takže ono marketingové slůvko “samodobíjení” není až zas tak úplně trefné.

Nicméně Toyota propaguje své hybridy, jak se jen dá a dle čísel to vypadá, že se ji to celkem daří. V nejnovější reklamě se ovšem odhodlala k něčemu, co asi podle marketingového oddělení mělo být vtipné, jenže je to smíše ostudné – vysmívá se obecně elektromobilům, resp. elektromobilistům, které už přitom dávno nejsou tak zaostalé, jak bývaly a čím byl vlastně před lety i nepovedený pokus elektromobilu iQ EV od samotné Toyoty. Podívejte se sami.

https://youtu.be/okIHHOY95Sg

Tip: Seriál The Grand Tour opět rozebíral „nedostatky“ elektromobilů

Nový hybrid od Toyoty v reklamě předjíždí všechny možné historické vozy a ukazuje tak svoji technologickou vyspělost, až po chvíli dorazí do přítomnosti, kde se na “trati” objeví i majitel trávící čas na dobíjecí stanici a sledující čas na svých hodinkách. Ovšem takovým situacím se elektromobilisté samozřejmě již mohou vyhnout a nabíjet kdekoliv, kde neztratí ani minutu svého drahocenného času, např. doma, v obchodních centrech, u supermarketů, apod. – tedy na místech, kam člověk stejně jezdí a parkuje.

Uvidíme, co v příštích letech přinese rozvoj elektromobility a jak se případně změní strategie Toyoty. Aktuálně japonská automobilka propaguje své hybridy a auta na vodík, protože se tím zkrátka výrazněji liší od konkurence. Nicméně i přes vyhýbání se čistě elektrickým vozům je jejím cílem “elektrifikovat” své portfolio do roku 2025. I když je otázkou, jak přesně je to myšlené – vždyť hybridy i vodíková auta jsou vlastně částečně elektrická…

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."