Toyota se odmítla zavázat k boji proti změně klimatu, prý není společnost připravena

  • Japonská automobilka Toyota se odmítla zavázat k opuštění spalovacích vozů
  • Hlavním důvodem je prý nepřipravenost společnosti
  • O co se ještě jedná a proč tomu tak je?
Akio Toyota během své prezentace v Tokyu

Akio Toyoda během své prezentace v Tokiu | foto: Reuters

Japonský výrobce automobilů odmítnul na konferenci COP26 podepsat slib a zavázat se tak k boji proti změně klimatu. Tento závazek pak počítá do roku 2040 s kompletním vyřazením automobilů využívající fosilní paliva. Na smlouvě se shodly firmy jako Ford, General Motors, Daimler či Volvo. Automobilky Toyota a Volkswagen však podepsání odmítly.

Toyota stále odmítá podpořit elektromobilitu

Společnost ve vyjádření pro agenturu Reuters prohlásila, že slib nepodepsala kvůli obavám vůči připravenosti svých zákazníků, dostupnosti energie a nabíjecí infrastruktury v Asii či Africe. Navzdory tomu je však firma prý připravená v Evropě a Severní Americe podpořit a urychlit přechod k nízkoemisním vozům.

„V mnohých částech světa, mezi kterými je například Asie, Afrika či Blízký východ, ještě není zajištěné prostředí pro propagaci nízkoemisní dopravy. Myslíme si, že ještě chvíli potrvá, než se to změní. Proto je pro nás v takové fázi těžké zavázat se ke splnění slibu,“ zaznělo z Toyoty.

Nová Toyota bZ4X

Nová Toyota bZ4X, elektromobil | foto: Toyota


Čtěte také: Toyota Yaris se začíná vyrábět v Kolíně, nechybí ani hybridní provedení


Strategie, která se může šeredně vymstít

Přesto však společnost chystá již na příští rok svůj první sériově vyráběný a celosvětově prodávaný elektromobil nesoucí označení bZ4X. Vůz má být vybaven baterií o kapacitě 71,4 kWh, což má dle WLTP zajistit dojezd okolo 450 km na jedno nabití.

Je zatím poměrně brzo soudit, zda se tato taktika japonské automobilce v dlouhodobém horizontu vyplatí. Ostatní výrobci již elektromobilitu prosazují a je jen otázka času, než Toyota naplno pocítí ujíždějící vlak. Doufejme tedy, že ví, co dělají.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota se odmítla zavázat k boji proti změně klimatu, prý není společnost připravena

  • Japonská automobilka Toyota se odmítla zavázat k opuštění spalovacích vozů
  • Hlavním důvodem je prý nepřipravenost společnosti
  • O co se ještě jedná a proč tomu tak je?
Akio Toyota během své prezentace v Tokyu

Akio Toyoda během své prezentace v Tokiu | foto: Reuters

Japonský výrobce automobilů odmítnul na konferenci COP26 podepsat slib a zavázat se tak k boji proti změně klimatu. Tento závazek pak počítá do roku 2040 s kompletním vyřazením automobilů využívající fosilní paliva. Na smlouvě se shodly firmy jako Ford, General Motors, Daimler či Volvo. Automobilky Toyota a Volkswagen však podepsání odmítly.

Toyota stále odmítá podpořit elektromobilitu

Společnost ve vyjádření pro agenturu Reuters prohlásila, že slib nepodepsala kvůli obavám vůči připravenosti svých zákazníků, dostupnosti energie a nabíjecí infrastruktury v Asii či Africe. Navzdory tomu je však firma prý připravená v Evropě a Severní Americe podpořit a urychlit přechod k nízkoemisním vozům.

„V mnohých částech světa, mezi kterými je například Asie, Afrika či Blízký východ, ještě není zajištěné prostředí pro propagaci nízkoemisní dopravy. Myslíme si, že ještě chvíli potrvá, než se to změní. Proto je pro nás v takové fázi těžké zavázat se ke splnění slibu,“ zaznělo z Toyoty.

Nová Toyota bZ4X

Nová Toyota bZ4X, elektromobil | foto: Toyota


Čtěte také: Toyota Yaris se začíná vyrábět v Kolíně, nechybí ani hybridní provedení


Strategie, která se může šeredně vymstít

Přesto však společnost chystá již na příští rok svůj první sériově vyráběný a celosvětově prodávaný elektromobil nesoucí označení bZ4X. Vůz má být vybaven baterií o kapacitě 71,4 kWh, což má dle WLTP zajistit dojezd okolo 450 km na jedno nabití.

Je zatím poměrně brzo soudit, zda se tato taktika japonské automobilce v dlouhodobém horizontu vyplatí. Ostatní výrobci již elektromobilitu prosazují a je jen otázka času, než Toyota naplno pocítí ujíždějící vlak. Doufejme tedy, že ví, co dělají.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."