Pokud si budete vybírat hybridní vozidlo, zcela jistě byste měli do výběru zařadit i pátou generaci Toyoty Prius. Právě s tímto modelem japonská automobilka začala před dvaceti sedmi lety svojí hybridní cestu. Prius svojí dokonalost nyní potvrzuje i zápisem do Guinessovy knihy rekordů. Zásluhu na tom má efektivní motorizace s luxusní spotřebou.
Nový Prius se kromě plně automatického full-hybridu nabízí i ve verzi plug-in hybrid. Tu si můžete pořídit i v České republice. Té se dnes ale věnovat nebudeme, o rekord se zasloužila standardní a roky prověřená automatická hybridní verze s atmosférickým zážehovým dvoulitrovým motorem. O rekord se pokusil specialista na dálkové úsporné jízdy, Wayne Gerdes. Ultimátní zkoušce podrobil Toyotu Prius na trase z Los Angeles do New Yorku.
Celá trasa měří 5 168,7 kilometru. Počáteční i cílový bod byl příhodně zvolen vždy u městské radnice. Jde o velmi náročnou i rozmanitou cestu, která Gerdesovi zabrala celý týden. Během cesty musel řidič s vozem překonat i vysoké stoupání, na celé trase překonal převýšení 2 133 metrů a při přejezdu Mohavské pouště byl vůz vystaven i velmi vysokým teplotám.
Čtěte také: Koupil jsem Toyotu v domnění, že vydrží klidně 10 let. Už po roce jsem ji prodal
Průměrná spotřeba na celé trase dosáhla neuvěřitelné hodnoty 2,52 l/100 km. Automobilka udává, že kombinovaná spotřeba automatického full-hybridu dosahuje 4,1 l/100 km. Rekordman navíc posunul dosavadní rekord přejezdu ze západu Spojených států na Východní pobřeží o 0,6 l/100 km. Při jízdě bylo ale potřeba důrazně dodržet ekologický způsoby jízdy, který je potřeba se řádně naučit. I když jde bezpochyby o neuvěřitelný počin, současné generace Toyoty Prius má na svém kontě již třicátý zápis ve světové knize rekordů.
Prius stál u zrodu hybridní technologie a posunul Toyotu na přední příčku tohoto segmentu. Toto tvrzení navíc platí dodnes, i po sedmadvaceti letech od jeho prvního uvedení na trh. Geniální soulad spalovacího a elektrického systému je navíc tím hlavním důvodem, proč se automobilka nevěnuje naplno výhradně elektrickým modelům. Vedení společnosti je totiž přesvědčené, že fosilní agregáty ještě neřekly poslední slovo a díky efektivnějším hybridním pomocníkům prodlužují životnost i dlouhým dekádám prověřeným motorizacím.
Pokud si budete vybírat hybridní vozidlo, zcela jistě byste měli do výběru zařadit i pátou generaci Toyoty Prius. Právě s tímto modelem japonská automobilka začala před dvaceti sedmi lety svojí hybridní cestu. Prius svojí dokonalost nyní potvrzuje i zápisem do Guinessovy knihy rekordů. Zásluhu na tom má efektivní motorizace s luxusní spotřebou.
Nový Prius se kromě plně automatického full-hybridu nabízí i ve verzi plug-in hybrid. Tu si můžete pořídit i v České republice. Té se dnes ale věnovat nebudeme, o rekord se zasloužila standardní a roky prověřená automatická hybridní verze s atmosférickým zážehovým dvoulitrovým motorem. O rekord se pokusil specialista na dálkové úsporné jízdy, Wayne Gerdes. Ultimátní zkoušce podrobil Toyotu Prius na trase z Los Angeles do New Yorku.
Celá trasa měří 5 168,7 kilometru. Počáteční i cílový bod byl příhodně zvolen vždy u městské radnice. Jde o velmi náročnou i rozmanitou cestu, která Gerdesovi zabrala celý týden. Během cesty musel řidič s vozem překonat i vysoké stoupání, na celé trase překonal převýšení 2 133 metrů a při přejezdu Mohavské pouště byl vůz vystaven i velmi vysokým teplotám.
Čtěte také: Koupil jsem Toyotu v domnění, že vydrží klidně 10 let. Už po roce jsem ji prodal
Průměrná spotřeba na celé trase dosáhla neuvěřitelné hodnoty 2,52 l/100 km. Automobilka udává, že kombinovaná spotřeba automatického full-hybridu dosahuje 4,1 l/100 km. Rekordman navíc posunul dosavadní rekord přejezdu ze západu Spojených států na Východní pobřeží o 0,6 l/100 km. Při jízdě bylo ale potřeba důrazně dodržet ekologický způsoby jízdy, který je potřeba se řádně naučit. I když jde bezpochyby o neuvěřitelný počin, současné generace Toyoty Prius má na svém kontě již třicátý zápis ve světové knize rekordů.
Prius stál u zrodu hybridní technologie a posunul Toyotu na přední příčku tohoto segmentu. Toto tvrzení navíc platí dodnes, i po sedmadvaceti letech od jeho prvního uvedení na trh. Geniální soulad spalovacího a elektrického systému je navíc tím hlavním důvodem, proč se automobilka nevěnuje naplno výhradně elektrickým modelům. Vedení společnosti je totiž přesvědčené, že fosilní agregáty ještě neřekly poslední slovo a díky efektivnějším hybridním pomocníkům prodlužují životnost i dlouhým dekádám prověřeným motorizacím.