Tesla již několik let používá přelomový výrobní postup tlakového lití s vydatnou pomocí stroje Giga Press. Díky této technologii je automobilka schopná zkompletovat elektromobily z několika velkých konstrukčních odlitků, což významnou měrou šetří čas i peníze.
Že takový způsob montáže znamená extrémní konkurenční výhodu, nemá nejspíš smysl dodávat. V tomto kontextu tak bylo jen otázkou času, než si s podobnou myšlenkou začnou pohrávat i ostatní.
Nedávno jsme vás informovali, že následovat populární americký brand se rozhodla čínská automobilka Geely. Šéf technologické sekce se dokonce nechal slyšet, že značka chce metodu, jež funguje na podobném principu jako u elektromobilu Tesla Model Y, začít plošně zavádět co nevidět.
Čtěte také: Co je Tesla Giga Laboratory? Firma představuje nový koncept showroomu
Tento specifický postup, díky němuž odpadá zejména pracné svařování, je považován za rajskou hudbu budoucnosti a jeho adopce se očekává napříč automobilovou branží. Tudíž, nejspíš nikoho asi nepřekvapí, že využití obdobného stroje jako Tesla Giga Press, velmi silně zvažuje i japonská jednička Toyota, informuje InsideEVs.
A jak server podotýká, ani v tomto případě nejde jen o bohulibé plácání jen tak do větru. Japonský samuraj totiž odhalil svůj první giga casting, jenž výraznou měrou oseká provozní náklady. Viz obrázek výše, k demonstraci posloužil jediný (!) odlitek zadní nápravy, který byl postaru složen ze 33 různě velkých dílů.
Toyota v oficiálním prohlášení uvedla, že touto cestou bude příští generace EV platformy tvořena tzv. modulární strukturou složenou z přední, středové a zadní části.
Tesla již několik let používá přelomový výrobní postup tlakového lití s vydatnou pomocí stroje Giga Press. Díky této technologii je automobilka schopná zkompletovat elektromobily z několika velkých konstrukčních odlitků, což významnou měrou šetří čas i peníze.
Že takový způsob montáže znamená extrémní konkurenční výhodu, nemá nejspíš smysl dodávat. V tomto kontextu tak bylo jen otázkou času, než si s podobnou myšlenkou začnou pohrávat i ostatní.
Nedávno jsme vás informovali, že následovat populární americký brand se rozhodla čínská automobilka Geely. Šéf technologické sekce se dokonce nechal slyšet, že značka chce metodu, jež funguje na podobném principu jako u elektromobilu Tesla Model Y, začít plošně zavádět co nevidět.
Čtěte také: Co je Tesla Giga Laboratory? Firma představuje nový koncept showroomu
Tento specifický postup, díky němuž odpadá zejména pracné svařování, je považován za rajskou hudbu budoucnosti a jeho adopce se očekává napříč automobilovou branží. Tudíž, nejspíš nikoho asi nepřekvapí, že využití obdobného stroje jako Tesla Giga Press, velmi silně zvažuje i japonská jednička Toyota, informuje InsideEVs.
A jak server podotýká, ani v tomto případě nejde jen o bohulibé plácání jen tak do větru. Japonský samuraj totiž odhalil svůj první giga casting, jenž výraznou měrou oseká provozní náklady. Viz obrázek výše, k demonstraci posloužil jediný (!) odlitek zadní nápravy, který byl postaru složen ze 33 různě velkých dílů.
Toyota v oficiálním prohlášení uvedla, že touto cestou bude příští generace EV platformy tvořena tzv. modulární strukturou složenou z přední, středové a zadní části.