Tesla ukázala Giga Press v akci. Je to symfonie automobilového průmyslu

Matouš Vrchota
  • Tesla ukázala svůj Giga Press v akci
  • Podvozek Modelu Y se skládá z pouhých dvou kusů
  • Podívejte se na video obřího lisu při práci
Tesla Giga Press
Tesla Giga Press

Tesla si na počátku vývoje svých vozidel uvědomila, že z čím méně kusů se bude vůz skládat, tím bude jednodušší proces výroby. Spolu s tím klesnou náklady na výrobu a zvýší se produktivita i profit společnost. V naprosto ideálním případě Tesla chtěla vyrábět podvozek Modelu Y z jediného vylisovaného kusu.

Výrobu Giga Pressu nabídl jediný dodavatel

Když Tesla začala oslovovat výrobce hydraulických lisů se žádostí o výrobu unikátního Giga Pressu, odpověděla jim pouze jediná společnost. Firma IDRA s italským původem se do projektu zapojit chtěla. Tesla byla s požadavky opatrná, ale cílevědomá. Stáli si za svým cílem jednodílného podvozku. To je ale extrémně náročné na zvládnutí, a tak IDRA přišla s řešením, kdy se platforma vozu skládá z pouhých dvou dílů.

Běžně přitom automobilky skládají podvozky z desítek dílů. Tento unikátní stroj Tesla používá od minulého roku. A důkazy o funkčních výrobcích skutečně existují. Pro společnost se přitom nejedná o tajné řešení. Pokud vás zajímá, jak takový lis v praxi funguje, zveřejnila Tesla video z jeho chodu.

Tesla Giga Press
Tesla Giga Press

Čtěte také: Zkouší Tesla nové barvy pro Model Y? Záběry z dronu nám mohou napovědět


V jednoduchosti je krása i větší bezpečnost

Ve videu spatříte ukončení procesu lisování a přesun čerstvého zadního podvozkového dílu dále na linku. Tesla přirovnává jednoduchost k výrobě malých modelů autíček. Díky lisu si tak mohou plnohodnotné vozy „tisknout“ stejně jednoduše, jako právě modely na hraní. Kromě samotné výroby si dobře prohlédněte i samotný lis. Italské kořeny dává výrobce listu jasně najevo. Stroj není obyčejný, bez nápadu a myšlenky. I ten musí vypadat skvěle, proto jej zbarvili do sytě rudé barvy.

Tesla momentálně používá osm těchto unikátních lisů. Nachází se v továrnách v Austinu a v Berlíně, tedy na místech, kde se Modely Y vyrábí. Výroba jednoho výlisku trvá necelé dvě minuty. Automobilka je přesvědčená, že po této demonstraci bude mít italská společnost napilno. I jiní výrobce vozidel budou chtít využít jednoduchost a velký potenciál této technologie. Finanční výsledky Tesly pak mohou být dalším důvodem, proč by se konkurence mohla chtít podobnému výrobnímu procesu přiblížit.

Video

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články