Tesla si na počátku vývoje svých vozidel uvědomila, že z čím méně kusů se bude vůz skládat, tím bude jednodušší proces výroby. Spolu s tím klesnou náklady na výrobu a zvýší se produktivita i profit společnost. V naprosto ideálním případě Tesla chtěla vyrábět podvozek Modelu Y z jediného vylisovaného kusu.
Když Tesla začala oslovovat výrobce hydraulických lisů se žádostí o výrobu unikátního Giga Pressu, odpověděla jim pouze jediná společnost. Firma IDRA s italským původem se do projektu zapojit chtěla. Tesla byla s požadavky opatrná, ale cílevědomá. Stáli si za svým cílem jednodílného podvozku. To je ale extrémně náročné na zvládnutí, a tak IDRA přišla s řešením, kdy se platforma vozu skládá z pouhých dvou dílů.
Běžně přitom automobilky skládají podvozky z desítek dílů. Tento unikátní stroj Tesla používá od minulého roku. A důkazy o funkčních výrobcích skutečně existují. Pro společnost se přitom nejedná o tajné řešení. Pokud vás zajímá, jak takový lis v praxi funguje, zveřejnila Tesla video z jeho chodu.
Čtěte také: Zkouší Tesla nové barvy pro Model Y? Záběry z dronu nám mohou napovědět
Ve videu spatříte ukončení procesu lisování a přesun čerstvého zadního podvozkového dílu dále na linku. Tesla přirovnává jednoduchost k výrobě malých modelů autíček. Díky lisu si tak mohou plnohodnotné vozy „tisknout“ stejně jednoduše, jako právě modely na hraní. Kromě samotné výroby si dobře prohlédněte i samotný lis. Italské kořeny dává výrobce listu jasně najevo. Stroj není obyčejný, bez nápadu a myšlenky. I ten musí vypadat skvěle, proto jej zbarvili do sytě rudé barvy.
Tesla momentálně používá osm těchto unikátních lisů. Nachází se v továrnách v Austinu a v Berlíně, tedy na místech, kde se Modely Y vyrábí. Výroba jednoho výlisku trvá necelé dvě minuty. Automobilka je přesvědčená, že po této demonstraci bude mít italská společnost napilno. I jiní výrobce vozidel budou chtít využít jednoduchost a velký potenciál této technologie. Finanční výsledky Tesly pak mohou být dalším důvodem, proč by se konkurence mohla chtít podobnému výrobnímu procesu přiblížit.
Tesla si na počátku vývoje svých vozidel uvědomila, že z čím méně kusů se bude vůz skládat, tím bude jednodušší proces výroby. Spolu s tím klesnou náklady na výrobu a zvýší se produktivita i profit společnost. V naprosto ideálním případě Tesla chtěla vyrábět podvozek Modelu Y z jediného vylisovaného kusu.
Když Tesla začala oslovovat výrobce hydraulických lisů se žádostí o výrobu unikátního Giga Pressu, odpověděla jim pouze jediná společnost. Firma IDRA s italským původem se do projektu zapojit chtěla. Tesla byla s požadavky opatrná, ale cílevědomá. Stáli si za svým cílem jednodílného podvozku. To je ale extrémně náročné na zvládnutí, a tak IDRA přišla s řešením, kdy se platforma vozu skládá z pouhých dvou dílů.
Běžně přitom automobilky skládají podvozky z desítek dílů. Tento unikátní stroj Tesla používá od minulého roku. A důkazy o funkčních výrobcích skutečně existují. Pro společnost se přitom nejedná o tajné řešení. Pokud vás zajímá, jak takový lis v praxi funguje, zveřejnila Tesla video z jeho chodu.
Čtěte také: Zkouší Tesla nové barvy pro Model Y? Záběry z dronu nám mohou napovědět
Ve videu spatříte ukončení procesu lisování a přesun čerstvého zadního podvozkového dílu dále na linku. Tesla přirovnává jednoduchost k výrobě malých modelů autíček. Díky lisu si tak mohou plnohodnotné vozy „tisknout“ stejně jednoduše, jako právě modely na hraní. Kromě samotné výroby si dobře prohlédněte i samotný lis. Italské kořeny dává výrobce listu jasně najevo. Stroj není obyčejný, bez nápadu a myšlenky. I ten musí vypadat skvěle, proto jej zbarvili do sytě rudé barvy.
Tesla momentálně používá osm těchto unikátních lisů. Nachází se v továrnách v Austinu a v Berlíně, tedy na místech, kde se Modely Y vyrábí. Výroba jednoho výlisku trvá necelé dvě minuty. Automobilka je přesvědčená, že po této demonstraci bude mít italská společnost napilno. I jiní výrobce vozidel budou chtít využít jednoduchost a velký potenciál této technologie. Finanční výsledky Tesly pak mohou být dalším důvodem, proč by se konkurence mohla chtít podobnému výrobnímu procesu přiblížit.