Toyota nadále zavírá oči před čistým elektromobilem, budoucnost vidí ve vodíku

Roman Macháč
  • Japonská automobilka nadále chystá investovat obrovské peníze do vodíkové technologie
  • Velkým tématem je přitom dosažení naprosté uhlíkové neutrality
  • Do roku 2030 bude po tuzemských cestách jezdit 40 až 50 tisíc vodíkových vozů
Toyota Mirai 2
Toyota Mirai 2

Japonská automobilka se stále snaží zavírat oči proti čisté elektromobilitě, a tak hledá další způsoby, jak uplatit vodík v dopravě. Firma se nyní chce zaměřit hlavně na financování dalšího fondu na podporu technologií, přičemž tu nejzásadnější roli bude hrát samotný vodík. Mezi další aspekty patří robotika, vývoj nových materiálů či jistá forma elektrifikace.

Toyota dále investuje do vodíku

Plán počítá s prvotní investicí zhruba tří miliard korun. Mezi spolupodílníky patří banka Sumitomi Mitsui Banking a fond Sparx. Další zájemci o investování se mohou přidat až do března příštího roku. Takovou šanci využijí hlavně společnosti, které se chtějí podílet na uhlíkově neutrální budoucnosti.

Možná si nyní klepete na čelo a říkáte – proč zrovna vodík? Jiné automobilky si tuto cestu prošlápnout nechtějí, a tak je dobře, že se najde alespoň jeden vážný zájemce. Ostatně kdo jiný, než Toyota, by měl s něčím takovým začít. Ve svém prototypovém městě Woven City již testuje vodíkovou technologii poměrně dlouhou dobu a v jejich portfoliu najdeme i lodě, vlaky či nákladní vozy.

Toyota Mirai 2, vodíkový elektromobil
Toyota Mirai 2, vodíkový elektromobil

Čtěte také: Toyota si staví vzdušné zámky, odmítá elektromobily a možná na to doplatí


Jde vážně o ideální řešení?

Až čas ovšem ukáže, zda Toyota opravdu našla ideální řešení ve vodíku. Zatím všechny indicie ukazují na čisté bateriové elektromobily, a tak společnost čeká těžké období přesvědčování, ukázek technologií a možná i doprošování.

V Česku se již stihla objevit 2. generace modelu Mirai, která by se u nás mohla v budoucnu prosadit. Tomu pomůže i vodíková strategie, která počítá s výstavbou nových čerpacích stanic. Do roku 2030 má po tuzemských cestách jezdit 40 až 50 tisíc vodíkových vozů. To zatím nevypadá na příliš zářnou budoucnost, co myslíte?

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články