Toyota si staví vzdušné zámky, odmítá elektromobily a možná na to doplatí

Samuel Novotný
  • Drtivá většina dnešních automobilek sází na vývoj čistě elektrických vozů
  • Toyota jde však proti proudu a odmítá vstoupit mezi ostatní
  • Místo toho se hodlá soustředit i na hybridy a vodík
Akio Toyoda během své prezentace v Tokyu
Akio Toyoda během své prezentace v Tokyu

Za poslední dny se toho stalo opravdu hodně. Velký počet automobilek totiž oznámil své masivní plány na elektrifikaci nejen osobní dopravy. Mezi tyto automobilky patří například Mazda, Lincoln, koncern General Motors nebo třeba takový Dodge. Byli jsme dokonce nuceni udělat přehledný seznam všech automobilek, které končí se spalovacími motory. Toyota však odolává a bojuje spíše za větší výběr z několika pohonů.

Přestože automobilka minulý rok oznámila svůj plán na urychlení jejich „elektrického plánu“, tak se stále přiklání spíše k hybridům a k vodíku. Nedávno prohlásila, že neelektrické automobily budou důležité a budou tu s námi minimálně dalších 30 let.

Toyota BZ4X 2022, elektromobil
Toyota BZ4X 2022, elektromobil

Proč se Toyota brání elektromobilitě?

Důvodů, proč se automobilka i nadále nechystá přejít do elektromobility naplno, je hned několik. Jelikož byl magazín Automotive News na výroční schůzce akcionářů, tak přinášejí odpovědi, proč je Toyota vůči elektromobilitě tak zdráhavá.

Jedním z důvodů je pravděpodobně obava o to, jak ekologický je celý životní cyklus elektromobilů, přičemž argumentují určitými studiemi, jenž říkají, že elektromobily jsou s bateriemi méně ekologické jak spalováky. To však není pravda, protože takový omyl již byl vyvrácen. Dalším důvodem je pak asi klientela automobilky. Dle technologického šéfa Toyoty, Masakiho Maeda, totiž záleží hlavně na tom, co si vyberou zákazníci.

Toyota prý vidí budoucnost ve vodíku
Toyota prý vidí budoucnost ve vodíku

Plán automobilky nepřekvapí

Toyota si již rozplánovala své portfolio na příštích 30 let, přičemž z něj vyplývá, že rozhodně do elektromobility neskočí po hlavě. Je tomu spíš naopak, protože plánuje nabízet hned několik pohonů. Mezi ně patří benzínové spalovací motory, hybridy, vodíkové elektromobily a pak také bateriové elektrovozy.

Je sice pravda, že si díky tak široké nabídce přijde na své každý, ovšem podporovat konvenční pohony až do roku 2050 by mohlo způsobit to, že Toyotě zkrátka ujede vlak a nakonec dopadne jako výrobci tlačítkových telefonů po představení prvního iPhonu.

Co si o postoji Toyoty myslíte vy? Líbí se vám diverzifikace pohonů, anebo jste spíše příznivcem toho, aby se výrobce věnoval naplno jen jednomu pohonu? Podělte se s námi o svůj názor na toto téma!

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články