Toyota prodává svůj elektromobil s krkolomným názvem bZ4X teprve dva měsíce a již se dostává na svolávací listinu. Navíc se nejedná o drobnou opravu nebo něco, co by mohli majitelé odkládat na vhodnější dobu. V nejhorším případě může dojít i k uvolnění kola.
Toyota oznámila svolávací akci globálně, chyba se totiž týká skutečně všech existujících vozů. Důvodem jsou uvolněné šrouby v náboji kola. Pokud by někdo takovou závadu neřešil, mohlo by dojít k uvolnění náboje i s kolem a následnou kolizi. Toyota proto všem majitelům doporučila, aby s vozy okamžitě přestali jezdit.
Na silnice se zatím dostalo kolem 2 700 kusů. Většina se pohybuje po evropských silnicích (2 200), necelé tři stovky jezdí po severní Americe, stovka v Japonsku a zbylých pár desítek v dalších asijských zemích. Kromě Toyoty se začíná vyrábět i její dvojče pod značkou Subaru Solterra. Zatím není známé, zda se chyba týká i těchto modelů. Subaru vůz na trh uvede teprve koncem léta.
Čtěte také: Překvapivé partnerství. Toyota chce recyklovat baterie ve velkém, nebude na to však sama
Pro Toyotu se jedná o první masově vyráběné čistě elektrické vozidlo. Dříve zkoušela elektrifikaci s modelem RAV4 EV, těch se ale vyrobilo pouze pár exemplářů a byly dostupné pouze na pár trzích. Kromě bateriových modelů zkouší Toyota své štěstí ještě s vodíkovým pohonem. Model Mirai můžete nyní pořídit v Japonsku, v Kalifornii a v pár evropských zemích. I Česká republika se na tento seznam dostala.
Segmentem se Toyota bZ4X řadí do vstupní elektro třídy mezi crossovery. Cena začíná kolem 42 tisíc dolarů (zhruba 985 tisíc korun). Za své úhlavní konkurenty považuje Volkswagen ID.4 nebo Nissan Ariya. Vůz rozhodně nemá sportovní ambice, lákat bude na dojezd kolem 400 kilometrů a bohatý úložný prostor. A to je něco, na co by mohl český chalupář slyšet.
Plánem automobilky je prodat v roce 2030 kolem 3,5 milionu kusů elektromobilů. Do tohoto roku má Toyota nabídnou až 30 modelů s lokálně nulovými emisemi. Narozdíl od většiny jiných výrobců se Toyota nijak nezavázala se vzdát i spalovacích agregátů. Díky různým partnerstvím se bude chtít i nadále věnovat i hybridním technlogiím. Závislé na tom budou i společnosti Subaru, Mazda, Kawasaki nebo Yamaha. Spolupráce je v tomto ohledu obousměrná.
Toyota prodává svůj elektromobil s krkolomným názvem bZ4X teprve dva měsíce a již se dostává na svolávací listinu. Navíc se nejedná o drobnou opravu nebo něco, co by mohli majitelé odkládat na vhodnější dobu. V nejhorším případě může dojít i k uvolnění kola.
Toyota oznámila svolávací akci globálně, chyba se totiž týká skutečně všech existujících vozů. Důvodem jsou uvolněné šrouby v náboji kola. Pokud by někdo takovou závadu neřešil, mohlo by dojít k uvolnění náboje i s kolem a následnou kolizi. Toyota proto všem majitelům doporučila, aby s vozy okamžitě přestali jezdit.
Na silnice se zatím dostalo kolem 2 700 kusů. Většina se pohybuje po evropských silnicích (2 200), necelé tři stovky jezdí po severní Americe, stovka v Japonsku a zbylých pár desítek v dalších asijských zemích. Kromě Toyoty se začíná vyrábět i její dvojče pod značkou Subaru Solterra. Zatím není známé, zda se chyba týká i těchto modelů. Subaru vůz na trh uvede teprve koncem léta.
Čtěte také: Překvapivé partnerství. Toyota chce recyklovat baterie ve velkém, nebude na to však sama
Pro Toyotu se jedná o první masově vyráběné čistě elektrické vozidlo. Dříve zkoušela elektrifikaci s modelem RAV4 EV, těch se ale vyrobilo pouze pár exemplářů a byly dostupné pouze na pár trzích. Kromě bateriových modelů zkouší Toyota své štěstí ještě s vodíkovým pohonem. Model Mirai můžete nyní pořídit v Japonsku, v Kalifornii a v pár evropských zemích. I Česká republika se na tento seznam dostala.
Segmentem se Toyota bZ4X řadí do vstupní elektro třídy mezi crossovery. Cena začíná kolem 42 tisíc dolarů (zhruba 985 tisíc korun). Za své úhlavní konkurenty považuje Volkswagen ID.4 nebo Nissan Ariya. Vůz rozhodně nemá sportovní ambice, lákat bude na dojezd kolem 400 kilometrů a bohatý úložný prostor. A to je něco, na co by mohl český chalupář slyšet.
Plánem automobilky je prodat v roce 2030 kolem 3,5 milionu kusů elektromobilů. Do tohoto roku má Toyota nabídnou až 30 modelů s lokálně nulovými emisemi. Narozdíl od většiny jiných výrobců se Toyota nijak nezavázala se vzdát i spalovacích agregátů. Díky různým partnerstvím se bude chtít i nadále věnovat i hybridním technlogiím. Závislé na tom budou i společnosti Subaru, Mazda, Kawasaki nebo Yamaha. Spolupráce je v tomto ohledu obousměrná.