Toyota RAV4 EV: výsledek spolupráce automobilek Toyota a Tesla

Americká firma Tesla Motors a japonská automobilka Toyota úspěšně dovršili spolupráci uvedením SUV vozu RAV4do seriové výroby. Vývoj trval pouhých 22 měsíců.

Zatímco japonská automobilka poskytla „obal“, tedy třetí generaci SUV RAV4, Tesla Motors se postarala o „střeva“, tedy pohonné ústrojí včetně baterií, které jsou umístěné nízko a co nejblíže středu vozu. Nové Lithium-iontové články mají kapacitu 41,8 kWh.

Elektromotor o výkonu 115 kW (156 k)/2800 min-1 pohání výhradně přední nápravu. Na jedno nabití ujede elektrická „ravka“ asi 161 km. To byl americký požadavek – musí ujet sto mil.

Nabití trvá v síti 240 V a 40 A asi šest hodin. Elektřinu dodává společnost Leviton. Pokud nemá majitel k dispozici zásuvku na 240 V, ale jen klasickou „americkou“ 110 V, dostane k ní patřičný napájecí kabel. Naplnění baterií ale bude v tomto případě určitě trvat déle.

Řidič si může zvolit dvojici jízdních režimů. Pokud vybere Sport, dosud modře podsvícené přístroje zčervenají, vůz zrychlí z 0 na 96 km/h za 7 s a pojede až 161 km/h. V normálním módu je ve sprintu pomalejší o 1,6 s a dosáhne jen 137 km/h. I na náš dálniční limit by to ale stačilo, o těch amerických ani nemluvě.

RAV 4 EV má nízké těžiště, údajně se dobře ovládá a komfort ani variabilita nejsou oproti americkým modelům s motory V6 nijak omezeny. Karoserie se součinitelem odporu vzduchu 0,30 dostala jen minimální úpravy: jiný přední nárazník a masku chladiče, vnější zpětná zrcátka, zadní spoiler a kryt podvozku. Oproti bílému konceptu z konce roku 2010 se pak liší vskutku minimálně: litými koly a grafikou předních světlometů. Americký zákazník si v sérii bude moci vybrat mezi třemi laky exteriéru: bílou a modrou perletí a klasickou stříbrnou metalízou.

Ještě k hlavním světlům: v těch najdeme dálkové halogenové reflektory a jako potkávací už jen LED diody. Ty jsou také použity jako denní svícení a dnes módní záležitost nechybí ani vzadu v koncových světlech. Interiér je čalouněn umělým materiálem Neutron s modrými doplňky na sedadlech a dveřích. Řidič má k dispozici všestranně nastavitelné sedadlo, obě přední jsou pak vyhřívaná. Zadní dělenou lavici lze sklopit, v jejím středu se pak nachází loketní opěrka.

A multimédia? Osmipalcový dotykový displej sdružuje ovládání navigace, telematiky a poskytuje informace o jízdě a spotřebě energie. Systém Entune nabízí příjem rozhlasového signálu, Bluetooth, USB zdířku a poskytuje přístup k satelitnímu rádiu.

V USA stojí elektromobil na bázi populárního SUV asi 49.000 dolarů a koupit jej lze již od léta, ovšem zatím pouze v Kalifornii. I přesto Toyota doufá, že zde během tří let prodá 2.600 aut. Na akumulátory Tesla poskytuje osmiletou záruku omezenou 161 tisící ujetými kilometry. Výroba se rozběhne paradoxně v kanadském Woodstocku v provincii Ontario.

zdroj: tisková zpráva a Toyota Emil Frey CR

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota RAV4 EV: výsledek spolupráce automobilek Toyota a Tesla

Americká firma Tesla Motors a japonská automobilka Toyota úspěšně dovršili spolupráci uvedením SUV vozu RAV4do seriové výroby. Vývoj trval pouhých 22 měsíců.

Zatímco japonská automobilka poskytla „obal“, tedy třetí generaci SUV RAV4, Tesla Motors se postarala o „střeva“, tedy pohonné ústrojí včetně baterií, které jsou umístěné nízko a co nejblíže středu vozu. Nové Lithium-iontové články mají kapacitu 41,8 kWh.

Elektromotor o výkonu 115 kW (156 k)/2800 min-1 pohání výhradně přední nápravu. Na jedno nabití ujede elektrická „ravka“ asi 161 km. To byl americký požadavek – musí ujet sto mil.

Nabití trvá v síti 240 V a 40 A asi šest hodin. Elektřinu dodává společnost Leviton. Pokud nemá majitel k dispozici zásuvku na 240 V, ale jen klasickou „americkou“ 110 V, dostane k ní patřičný napájecí kabel. Naplnění baterií ale bude v tomto případě určitě trvat déle.

Řidič si může zvolit dvojici jízdních režimů. Pokud vybere Sport, dosud modře podsvícené přístroje zčervenají, vůz zrychlí z 0 na 96 km/h za 7 s a pojede až 161 km/h. V normálním módu je ve sprintu pomalejší o 1,6 s a dosáhne jen 137 km/h. I na náš dálniční limit by to ale stačilo, o těch amerických ani nemluvě.

RAV 4 EV má nízké těžiště, údajně se dobře ovládá a komfort ani variabilita nejsou oproti americkým modelům s motory V6 nijak omezeny. Karoserie se součinitelem odporu vzduchu 0,30 dostala jen minimální úpravy: jiný přední nárazník a masku chladiče, vnější zpětná zrcátka, zadní spoiler a kryt podvozku. Oproti bílému konceptu z konce roku 2010 se pak liší vskutku minimálně: litými koly a grafikou předních světlometů. Americký zákazník si v sérii bude moci vybrat mezi třemi laky exteriéru: bílou a modrou perletí a klasickou stříbrnou metalízou.

Ještě k hlavním světlům: v těch najdeme dálkové halogenové reflektory a jako potkávací už jen LED diody. Ty jsou také použity jako denní svícení a dnes módní záležitost nechybí ani vzadu v koncových světlech. Interiér je čalouněn umělým materiálem Neutron s modrými doplňky na sedadlech a dveřích. Řidič má k dispozici všestranně nastavitelné sedadlo, obě přední jsou pak vyhřívaná. Zadní dělenou lavici lze sklopit, v jejím středu se pak nachází loketní opěrka.

A multimédia? Osmipalcový dotykový displej sdružuje ovládání navigace, telematiky a poskytuje informace o jízdě a spotřebě energie. Systém Entune nabízí příjem rozhlasového signálu, Bluetooth, USB zdířku a poskytuje přístup k satelitnímu rádiu.

V USA stojí elektromobil na bázi populárního SUV asi 49.000 dolarů a koupit jej lze již od léta, ovšem zatím pouze v Kalifornii. I přesto Toyota doufá, že zde během tří let prodá 2.600 aut. Na akumulátory Tesla poskytuje osmiletou záruku omezenou 161 tisící ujetými kilometry. Výroba se rozběhne paradoxně v kanadském Woodstocku v provincii Ontario.

zdroj: tisková zpráva a Toyota Emil Frey CR

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."