Překvapivé partnerství. Toyota chce recyklovat baterie ve velkém, nebude na to však sama
- Společnost Redwood Materials získává nového strategického partnera
- Firmu, zabývající se recyklací baterií, podporují například Ford nebo Panasonic
- Během tří let dodají recyklované baterie jednomu milionu elektromobilů

Ve Spojených státech vznikl start-up, který si dal za cíl, posunout dále recyklační procesy použitých baterií. Nyní se k podpoře myšlenky i projektu s názvem Redwood Materials Inc přidává i automobilka Toyota. Projekt bude baterie nejen recyklovat, ale bude z nich stavět i nová použitelná úložiště energie pro nové automobily.
Uzavřený proces umožní kvalitní recyklaci baterií
Projekt byl založen již před pěti lety a za tu dobu získal velkou podporu. Mezi další partnery patří i automobilka Ford a výrobce baterií Panasonic Holdings. Redwood Materials jsou zrovna ve fázi výstavby ekosystému. Ten bude tzv. uzavřený, baterie se zde budou vyrábět, recyklovat i znovu montovat pro další použití. Obstarají tak celý životní cyklus. Hlavním cílem je snížit cenu elektromobilů i závislost na surových materiálech.
Dalším z cílů je i snížení dopadu na životní prostřední a produkce skleníkových plynů. Společnost nyní operuje v kampusu o rozloze 175 akrů v severní Nevadě. Již ale připravují plány pro výstavbu druhého závodu na jihovýchodě Spojených států. Nové místo má zvládnout obsloužit potřebu výroby Toyoty v plánovaném závodě v Severní Karolíně. Kromě toho pokryje i dodávky pro Ford a jeho továrny v Tennessee a Kentucky. Částečně sem ale dodává baterie i jihokorejská společnost SK On.

Čtěte také: Z Tesly odchází jeden z šéfů, půjde do startupu spoluzakladatele Tesly
Milion aut obslouží do tří let, do konce desetiletí pětkrát tolik
Aktuální plány společnosti počítají se zvýšením produkce anod a katod na 100 GWh do roku 2025. S takovým nákladem zajistí dodávku baterií pro jeden milion elektromobilů ročně. Do roku 2030 se má výroba navýšit ještě pětkrát. V tomto roce se očekává globální přírůstek elektromobilů kolem 20 milionů kusů. Tesla může tuto produkci v celkových číslech i zdvojnásobit. Takové jsou předpoklady analytiků z automobilového průmyslu.
Redwood Materials a Tesla spolu již také navázali kontakt a uvažují nad případnou spoluprací. K žádné dohodě ale zatím nedošlo. Pro Teslu by se jednalo o strategické řešení, jelikož i od Panasonicu baterie odebírají.
Jeden z prvních hybridů, které Toyota uvedla na trh, byl model Prius. Po více než dvou dekádách od uvedení dochází mnoho kusů na konec své životnosti. Redwood Materials jsou schopní staré baterie rozebrat a části jako nikl a měď použít pro výrobu nových baterií.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.