To svět ještě neviděl. U čínského elektromobilu „upadla“ baterie za jízdy

Petr Bergmann
  • Výrobci elektromobilů se snaží eliminovat zdlouhavé nabíjení
  • Jednou z možností je rychlá výměna prázdné baterie
  • Právě tato vlastnost se stala příčinou nečekané události
Elektromobil bez baterie zaručeně přitáhne pozornost okolí
Elektromobil bez baterie zaručeně přitáhne pozornost okolí

Několik výrobců elektromobilů se v minulosti pokusilo nahradit nabíjení elektromobilu rychlou výměnou baterie. Záměr se ale, s výjimkou Číny, většinou nezdařil.

Automobilka Nio je díky výměnám baterií proslulá

Někteří čínští výrobci elektromobilů ale slaví díky výměnnému systému baterií úspěch. Například automobilka Nio provozuje v Číně přibližně 1500 výměnných stanic a údajně již provedla víc než 22 000 000 výměn. Událost, která se nedávno stala v Číně, ukazuje důležitost dodržování přísných bezpečnostních postupů při jejich provádění.

Došlo totiž k tomu, že elektromobil pohybující se v městském provozu ztratil během jízdy z podvozku celou trakční baterii. Vše nasvědčuje tomu, že jde o model Cao Cao 60, který je často využíván jako vozidlo pro sdílenou jízdu, podobnou například službě Uber. Automobilka Cao Cao Car je jednou z mnoha značek společnosti Geely, která vlastní mimo jiné například Volvo nebo Polestar.


Čtěte také: V Evropě je první stanice na výměnu baterií! „Plnou“ máte za 5 minut


Vyměnitelná baterie nemusí být vždy výhodou

Firma přišla se svým elektromobilem na trh počátkem letošního roku a navrhla svůj model Cao Cao 60 tak, aby měl vyměnitelnou baterii. Důvodem je nejen zkrácení doby nabíjení, ale také optimalizace času, po který jsou vozidla k dispozici zákazníkům. Vůz údajně není k dispozici pro veřejnost, ale na základě informací serveru Car News China si řidiči, kteří se podílejí na programu spolujízdy Cao Cao, mohou vůz pořídit za 119 800 juanů, tedy ekvivalent 17 500 dolarů (381 000 korun).

Při jízdě po městském okruhu v Chendu v provincii Sečuán došlo ke ztrátě baterie během jízdy. Vůz setrvačností pokračoval ještě několik metrů a pak se zastavil. Informace o příčině problému ani o tom, zda vůz těsně před incidentem měnil baterii, nejsou známy. Automobilka Geely již dříve informovala, že Cao Cao 60 dokáže vyměnit baterii za méně než 60 sekund, neboli asi třikrát rychleji, než vozy Nio. Nechceme být škodolibí, ale zdá se, že v případě potřeby může být vyjmutí baterie dílem okamžiku.

Video

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články