Elektrickevozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Tesly zničehonic samy zrychlují a bourají, stěžuje si 127 řidičů

  |  Martin Skořepa  |  52 komentářů

Elektromobily Tesla údajně zničehonic samy od sebe zrychlují, což v některých případech vede k nehodám a újmám na zdraví.

Aktualizováno – 21.1., 10:00 – Tesla se vyjádřila k nařčení, že její elektromobily samy od sebe akcelerují

TIP: Federální agentura může vyšetřovat Teslu kvůli vadným bateriím

V petici je podepsáno 127 řidičů. Ti tvrdí, že jejich auta (jedná se o Modely S, X a také Model 3, napříč různých roků výroby) náhle a bez jejich vlastního přičinění začala sama zrychlovat, aniž by to bylo záměrem řidiče. Situací se již zabývá Americká národní správa bezpečnosti silničního provozu (NHTSA).

V dokumentu, pod který se podepsalo 127 lidí, je uvedeno, že se údajná porucha na vozidle objevila u 123 unikátních vozů. K nehodám pak došlo ve 110 případech a z toho bylo 52 zranění.

Podobné případy se již objevily v minulosti, ovšem vyšetřování Tesly pak nakonec vždycky ukázalo, že chyba nebyla na straně auta, ale takříkajíc mezi volantem a sedačkou. Řidič zkrátka sešlápnul pedál akcelerace až přespříliš, a to pak logicky vedlo k nehodě. Ono při parkování a ještě třeba pod stresem se to občas může nezkušenému řidiči nebo řidičce přihodit, aniž by si to pak zpětně vlastně uvědomovali, co udělali.

Uvidíme, s čím přijde americká vládní agentura, která se zabývá bezpečnostní na silnicích. Vyloučit samozřejmě nemůžeme ani pochybení Tesly, ačkoliv by to bylo velmi překvapivé a poněkud znepokojující, co říkáte?

zdroj: Electrek

ŠTÍTKY:,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
8 Comment threads
44 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
36 Comment authors
KerosinSupSupStefanVesy Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Tom
Tom

Zajímavé je, že “záhadné zrychlování” postihlo v průběhu desítek let mnoho modelů různých automobilek. Otázkou spíš je, zda problém nebude tradičně spíš mezi řidičem a pedály.

petr
petr

ja si taky myslim ze je problem mezi pedalem a kreslem je to casti jev i unas v praci s praci s pocitaci

Michal
Michal

Co je mezi řidičem a pedály ?

Martin
Martin

Ze by bota???

HALINA OBROVSKÁ
HALINA OBROVSKÁ

Co je mezi řidičem a pedály je jejich věc!!! Dejte šanci lásce!!!

Rudolf Pindl
Rudolf Pindl

Konečně hlas lidu. Toho je třeba.

Janeg
Janeg

Na vině jsou zjevně podrážky :-)

Jura
Jura

Já bych řekl že Putin :D

Tom
Tom

ne Kalousek, ten může za všechno

Hugo Křižík
Hugo Křižík

Kopyto,kopyto milý Michale !

Pepe
Pepe

Tom 😂

MuskovoEmbrio
MuskovoEmbrio

Hackeři útočí a hrají videohry v reálném světě.. Need for Tesla..

Zvoník
Zvoník

Noha, noha, noha!

Tomáš
Tomáš

z ameriky nebylo nikdy nic pořádného, boeingy padají nebo mají unavové lomy, tesly jsou mizerně poskládané a nefungují, iphony a ipady jsou taky peklem samy o sobě, stíhačky F35 a F22 jsou taky mizerné kvality, co dál…?

Fran
Fran

Bez Ameriky by jsi to dnes psal německy nebo rusky, spoustu prvků a zlepsovaku máme v autech 40 let po Americe, móda SUV má oproti Americe taky 40 let zpoždění, jo a už jsi zkoušel nářadí značky Milwaukee? Už jejich slogan se vymika EU zvyklostem tedy česky “pouze pro těžkou práci” a záruka rovnou 5 let. A můžu pokračovat, ty máš zjevně dost omezené názory ala hospoda.

Zvoník
Zvoník

V Americe tam je blaze. Tam se tentonc na podlaze. V Americe tam je hej, z díry teče petrolej.

Johny
Johny

A po americky umite? Cesky ne! “vymika” :-)))

Jiri
Jiri

Kdy uz konecne vsichni pochopi,ze elektromobilita je nejvetsi zlo a nesmysl,vyroba baterii a provoz elektroaut je daleko vetsi eko zatezi nez provoz beznych vozu.

Kerosin
Kerosin

Nic proti názoru, ale mohu se zeptat odkud tyhle informace čerpáte?

Bytost
Bytost

Soused si koupil el.hondu a teď když mrzne tak ji ani nevytahuje,prej to nikam nedojde.2.5 mega a k hovnu.

Kerosin
Kerosin

Tak k duvěryhodnosti Vašeho příspěvku:
1) elektrická Honda se tu začne prodávat za pár měsícu :-)
2) cena je od 900k s výbavou okolo milionu.

Takže ted tu o Karkulce prosím.

David
David

Jen pro srovnání… Výroba 500kg článku z lithia pro pohon elektromobilu, jen článku…. Zanechává o 74% vyšší uhlíkovou stopu, než automobil se spalovacím motorem od výroby všech komponentnů, jeho celou dobu užívání, když vezmeme celosvětový průměr, a následnou likvidaci. Jen výroba baterie… To myslím stačí, jako dost přesvědčivý fakt. Mimochodem další data se dají dohledat v doktorandských pracích. ČVUT, nebo ze zahraničí třeba práce na MIT. Zde odkaz na článek o výrobě. https://www.industryweek.com/technology-and-iiot/article/22026518/lithium-batteries-dirty-secret-manufacturing-them-leaves-massive-carbon-footprint

pEPA
pEPA

Takže byste raději chtěl, aby vám dál čoudily ve městě pod nos nafťáky a benzíňáky? :D

Vesy
Vesy

Nerozumíte souvislotem, dýchate co je ve vzduchu a kvuli elektroautum, jejich výrobe, provozu (dobíjení) a do budoucna likvidaci bude ve vzduchu více svinstva.

Stefan
Stefan

CO2 je škodlivý plyn?

Alan Fischer
Alan Fischer

Zdravím, už víme jak likvidovat baterie? Už je umíme hasit? Nevyrabi se náhodou elektřina stále ještě převážně v uhelných elektrárnách? Kolik CO2 se uvolní při výrobě baterie? Koupil by jste si ojetý elektromobil? Zatím nevím o žádném dobrém argumentu pro elektromobilu. +dokola omylany argument naprosté nepripravene infrastruktury.

Martin
Martin

Už dost dávno je to vyřešeno. Už existuje např. recyklační firma, která bude vykupovat jeté CityGO a z baterek dělat bateriové akumulační panely do baráků. K solárům atp. O jeté baterie bude velký zájem i kvůli kovům co obsahují. Infrastruktura se rozvíjí a než si ho koupíte, bude dostačující. Ostatně zásuvku doma mám i já. A koupit si dobíjecí sadu na zed není problém.

Johny
Johny

Nafta se cedi pres sitko hned u vrtu a k pumpe tece samospadem, ze jo?

Kerosin
Kerosin

Též zdravím. 1) Ano víme. Běžně se používají dva hlavní způsoby recyklace Pyro a Acydo. Pyro dražší, ale efektivnější cca 98% znovupoužitelnosti. Acydo levnější, ale méně efektivní cca 85% znovupoužitelnosti. Podstatné ale je, že za poslední dekádu se to stalo tak lákavým oborem výzkumu, že investice do výzkumu ohledně baterií se loni ocitly na druhém místě za zbrojním průmyslem. 2) Ano EV umíme hasit. Bohužel většina hasičů ještě neprošla školením, a k hašení EV přistupují stejně jako k hašení spalováku což je samozřejmě neefektivní. To ovšem není jejich chyba. Náprava je jen otázka času. 3) Mluvíme-li o energetickém mixu ČR… Číst vice »

Sup
Sup

K bodu 2)
Co se tohoto tématu týče, máte jen samé teorie.
Jak konkrétně umíte hasit elektromobil?
Namáčet celé auto na tři dny do kontejneru s vodou? Eventuálně zasypat pískem a týden u něj hlídkovat?
A co při nehodách? Samovolné rozjetí, možnost úrazu proudem – ještě bezpečné napětí je cca 60V, kolik má většina EV ?

Kerosin
Kerosin

No v zásadě nejste tak daleko od pravdy. Vzhledem k tomu, že hoření baterie je chemický oheň (třeba jako světlice pod vodou), tak zamezení přístupu kyslíku je k ničemu. Takže všechna ta třídenní namáčení do kontejnerů s vodou byla jen teatrální představení pro media. Stejně tak zasypání pískem by byla jen další veselá historka bez sebemenšího významu. Vzhledem k tomu, že veškeré (a tím myslím 100% případů) vzplanutí aut (nehledě na palivo) trvající déle než 120 vteřin (a to si přiznejme, že do dvou minut zásah nepřijde), jsou automaticky pojišťovnou považována za TOTÁLKU – to auto je díky teplotám, kterým… Číst vice »

Sup
Sup

Hmm, tak to je masakr. Chtěl bych vidět Vámi navrhované řešení požáru elektromobilu. Opravdu si myslíte, že je ideální řešení obstavovat hořící auto jakýmisi deskami? Viděl jste někdy hořet auto? Asi ne, protože takový blábol by člověk jen trochu znalý problematiky v životě nenapsal. I když přistoupím na Vaši teorii, jak to uděláte třeba v podzemních garářích, u dobíjecí stanice, která je součástí konvenční čerpací stanice, u auta stojícího v besprostřední blízkosti budovy, atd…. A když by se Vám podařilo obestavět hořící auto sklokeramickými deskami, kam hodláte řízeně odvést to ohromné množství tepla? Protože jestli to neuděláte řízeně, po chvilce… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Dobře, navrhněte jiné řešení než desky jak zabránit šíření ohně.
Nicméně se shodneme na tom, že nemá cenu (a obzvláště EV) auto hasit.
Ale zaměstnat tím 50 (nebo více hasičů) vystříkat na to X desítek kubíků vody a pak to namáčet na desítky hodin do nějakých vodních lázní je skutečně teatrální divadlo pro media s nulovým praktickým dopadem.

Neříkám, že jsou desky ideální, ale zatím nikdo s ničím lepším nepřišel. Tak místo hanobení návrhu, můžete přijít s vlastním řešením.

Sup
Sup

Já nebudu navrhovat jiné řešení hašení EV. Vzhledem ke konstrukci a složení akumulátoru je to v podstatě nemožné. A Vám jakákoli snaha o uhašení EV přijde teatrální? A stavění jakýchsi desek okolo hořícího a podotýkám velmi nebezpečného a nevyzpytatelně se chovajícího vraku Vám teatrální nepřijde? Myslím, že nějaký zaručeně fungující postup na uhašení by měl stanovit především výrobce. A věřte tomu, že třeba ve městě hořící vrak EV, či konvenčního automobilu prostě nejde nechat jen tak shořet. Zejména kvůli zplodinám hoření ( jak by se Vám třeba líbilo, kdyby se Vám pod okny třeba i jen hodinu vyvíjely horké jedovaté… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

No ono když hoří spalovák, takto taky nevypouští jen vůni odkvétajících růži že? Ono (až na výjimky – třeba vodík) spalování čehokoliv není žádný zdravotně či ekologicky přínosný proces. Také jeden z důvodů mého odporu vůči SPALOVACÍMU motoru. Samozřejmě, že ideální by bylo, kdyby výrobce (nebo i někdo jiný) přišel s brilantní myšlenkou, jak EV uhasit, ale prozatím skutečně za nejefektivnější považuji jej nechat shořet na popel. Jen jak jsem říkal, je třeba zajistit 1) a to hlavně, že osádka opustí auto, a za 2) že to nezapálí nic dalšího. Nejsem přímo majitel, EV bych si do vlastnictví nemohl dovolit… Číst vice »

Sup
Sup

No právě. Když hoří cokoli pohybujícího se na silnici , tak to nejsou zrovna odkvétající růže a je proto žádoucí se snažit to uhasit. Jinak Váš odpor proti spalovacímu motoru je jistě velmi ekologický, ale vzhledem k tomu, že poměrně velká část elektrické energie se vyrábí v tepelných elektrárnách a vezmete-li v úvahu jejich účinnost, ztráty při přenosu, nabíjení EV a samotném uskladnění elektřiny, tak účinnost a ekologická zátěž EV se pohybuje přibližně na stejné úrovni jako u konvenčího motoru. Sdílení nebudu komentovat, je to nesmysl. To MY z poslední věty znamená záchranář s dvacetiletou praxí. A proč Vy, ekologicky… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Souhlasím, že soudobý energetický mix ČR je tristní. Je tu však jeden obrovský a pár drobných rozdílů. Ten hlavní. Spalovací motor je vývojově limitně na konci – od něj už lepší výsledky čekat nemůžeme, a jsou to miliony drobných zdrojů. V národní energetice máme obrovský potenciál ke změně. Je daleko snazší měnit způsob výroby elektřiny, než řešit miliony soukromých výfuků. Z těch drobnějších, nejde jen o CO2, ale i NOx, prachové částice a další stopové karcinogeny, které EV neprodukují ani přeneseně. Průmyslové filtry na komínech fosilních elektráren mají násobně větší efektivitu než nejlepší katalyzátor, nebo filtr pevných částic. Nemluvě o… Číst vice »

Sup
Sup

V něčem máte pravdu, nicméně argumenty o energetické náročnosti těžby ropy a její zpracování nejsou tak zcela relevantní. Proč? I do tepelných elektráren se musí vytěžit a dopravit palivo a vzhledem k energetické hustotě uhlí (v drtivé většině nekvalitního hnědého) je ho značné množství. Takže tady bych byl s porovnáváním efektivity opatrný. V dnešní době je asi jediná rozumná cesta jaderná energie. A co se sdílení týče, krásně popisujete teorii, ale jak chcete řešit v praxi to, že v jeden okamžik bude vůz potřebovat víc zájemců? Budou pořadníky? Bude se losovat? Zavede se právo silnějšího? A neříkejte, že takové situace… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

My jsme měli na sdílení auta elektronický kalendář. Píšu to v minulém čase, protože to sice ještě máme, ale skoro nikdo auto nevyužívá – jen tu stojí. Já to vidím obráceně – vlastnění auta je spíš nesvoboda. Stále se musíte o něco starat – technická, servis, platit povinné ručení a ještě abych se bál, že mi ho někdo poškrábe nebo co hůř ukradne atd… V kombinaci s výše zmíněným seriozně uvažuji o tom, že si už žádné další nebudeme kupovat ani sdílené. Už si vždy budu jen půjčovat. Buď u těch OnLine půjčoven typu Anytime, nebo Car4wy, a v případě… Číst vice »

Robin
Robin

Nepochopí. Velká část populace postrádá schopnost kritického myšlení. O to více je fascinována “pokrokem” a recituje mantry. EV je především podnikatelský záměr jak vydělat. Zisky upadají, protože spalováky moc dlouho a dobře slouží jako ojetiny. Takže se nahradí něčím novým co jako ojetina nebude mít takový potenciál. A ty “škodlivé” spalováky se pro jistotu zakážou nebo se likvidačně zdaní. Podobná písnička jako přechod na DVB T2, kupte nové televize nebo aspoň set-top boxy, co na tom, že ty stávající fungují. Navíc před pár lety už tenhle žertík jednou proběhl. EV je kšeft o několik řádů zajímavější.

Martin
Martin

Ty konspirační teoretici vždy maj tak zajimavé a nepravděpodobné báchorky, že by měli dělat spisovatele scifi.

rkkk
rkkk

No spíš státem nepatřičně zvýhodňovaná elektromobilita je nesmysl. Je-li dobrovolná, bez dotací a s přibližně stejným zdaněním negativních vlivů na přírodu, pak v určitý čas k určitým účelům může být prospěšná.

Martin
Martin

Zkuste postavit jaderku, nebo koleje pro vlak bez dotací, a pak nadávajete na dotace pro EV.

Johny
Johny

V CR je elektromobilita zvyhodnovana? Nejake dotace? Ze bych si zasel na urad vyzvednout zpetne nejake ulevy?

Sup
Sup

Slyšel jste třeba pojem spotřební daň?
Daně u benzínu zhruba zdvojnásobují jeho cenu, tzn. jinak by stál litr cca 17 Kč. U elektřiny jako paliva pro jízdu nic takového neplatíte.

Fran
Fran

Jiri: proč ti vadí elektroauta, když baterky máš v kdečem doma a měniš a vyhazuješ je a schválně si to sbírek a pak zvaž třeba za rok, baterie v normálním autě tak 5+- let a je skoro mrtvá, v obchodě s nářadím už je snad polovina na baterky, mobil nevydrží ani pět let a vyhazuješ a ten má taky baterku atd…. Auta na elektriku jsou prostě další, letadla už se testuji, náklaďáky taky, trolejbusy jezdí na elektriku už desítky let a nikomu to nevadí, ano ty nemají baterie.

Petr
Petr

Mám sešlápnutý pedál až do podlahy a trochu mne překvapilo, jak to vystartovalo. No a pak už už byl v cestě jen ten stánek s pečnenými kuřaty.

Honzik
Honzik

Se s tou Teslou pos***e, kdyby jí vymysleli někde v “Jinde” tak si toho nikdo nevšimne, ale v Americe to je jiná, jako jiné Top Americké firmy. Třeba nalej Apel nesahá Škodovce ani na paty.

Tom
Tom

Prosí mě už nehul :) Nejsi schopen napsat větu.

Mobilní zobrazení