Tesle se nelíbí, že její zákazníci na nabíječkách tráví přiliš mnoho času. V tomto důsledku často vznikají v nabíjecích lokalitách zcela zbytečné kolony. Jde především o řidiče, kteří své vozy nabíjejí až do plna. Přitom čas potřebný k dobití posledních dvaceti procent baterie se výrazně prodlužuje a nesvědčí z dlouhodobého hlediska ani kondici běžné Li-Ion baterie. Automobilka se proto rozhodla takové dobíjení „potrestat“, jak jsme již dříve informovali. Tentokrát je to tedy oficiální.
K určitému řešení Tesla dospěla již v roce 2019, kdy na vybraných Superchargerech omezila nabíjení pouze do osmdesáti procent stavu nabití. Cílem bylo zefektivnit čas strávený na nabíječkách a rychleji uvolnit místo pro další zájemce. K takovému omezení ovšem došlo jen na strategických a často vytížených nabíječkách podél hlavních silničních tahů.
Jenže občas jednoduše potřebujete nabít více procent, zvláště pokud máte před sebou velmi dlouhou cestu. Proto se limit nastavil vždy na straně vozu a majitel měl vždy možnost cílovou kapacitu manuálně změnit. Jak se ale zdá, dnes ani takové opatření nestačí. Tesla proto musela sáhnout po drastičtějším řešení.
Americký výrobce elektromobilů tak přichází s „poplatkem za zdržování“, kdy za každou minutu bude účtováno navíc penále ve výši 1 dolaru. Poplatek začíná po překročení 90 % dobité kapacity baterie a tedy v první fázi jen na vybraných rychlonabíječkách Tesly na americkém trhu.
Čtěte také: Reálný test nabíjení na Tesla Superchargeru V4. Ani kafe si nevypijete!
Poplatky se mají začít uplatňovat opět zatím na vybraných místech. Tesla potvrdila, že tyto nové poplatky mají nahradit jim podobné, které penalizují zbytečné obsazení stanice při plném nabití. Aby se na stanici nové poplatky vztahovaly, je potřeba nejdříve splnit několik podmínek. Stanice musí novou funkci podporovat, Supercharger bývá často vytížený a stav nabití baterie se musí nacházet nad stanovenou hranicí.
Tesla vás prostřednictvím aplikace upozorní, že se nacházíte na „zpoplatněné“ stanici a dostanete pěti minutové okno, kdy můžete stanici ještě bez postihu opustit. Novinka se má týkat zatím Spojených států a Tesla bude účtovat jeden dolar za každou minutu od stavu nabití 90 % baterie vozu. Jestli vám jde o udržení zdravého stavu baterie, tedy v případě Li-Ion baterií (neplatít totiž pro LFP baterie – pozn. redakce), málokdy budete nad devadesát procent nabíjet. Zbývající majitelé si budou muset dát větší pozor.
Tesle se nelíbí, že její zákazníci na nabíječkách tráví přiliš mnoho času. V tomto důsledku často vznikají v nabíjecích lokalitách zcela zbytečné kolony. Jde především o řidiče, kteří své vozy nabíjejí až do plna. Přitom čas potřebný k dobití posledních dvaceti procent baterie se výrazně prodlužuje a nesvědčí z dlouhodobého hlediska ani kondici běžné Li-Ion baterie. Automobilka se proto rozhodla takové dobíjení „potrestat“, jak jsme již dříve informovali. Tentokrát je to tedy oficiální.
K určitému řešení Tesla dospěla již v roce 2019, kdy na vybraných Superchargerech omezila nabíjení pouze do osmdesáti procent stavu nabití. Cílem bylo zefektivnit čas strávený na nabíječkách a rychleji uvolnit místo pro další zájemce. K takovému omezení ovšem došlo jen na strategických a často vytížených nabíječkách podél hlavních silničních tahů.
Jenže občas jednoduše potřebujete nabít více procent, zvláště pokud máte před sebou velmi dlouhou cestu. Proto se limit nastavil vždy na straně vozu a majitel měl vždy možnost cílovou kapacitu manuálně změnit. Jak se ale zdá, dnes ani takové opatření nestačí. Tesla proto musela sáhnout po drastičtějším řešení.
Americký výrobce elektromobilů tak přichází s „poplatkem za zdržování“, kdy za každou minutu bude účtováno navíc penále ve výši 1 dolaru. Poplatek začíná po překročení 90 % dobité kapacity baterie a tedy v první fázi jen na vybraných rychlonabíječkách Tesly na americkém trhu.
Čtěte také: Reálný test nabíjení na Tesla Superchargeru V4. Ani kafe si nevypijete!
Poplatky se mají začít uplatňovat opět zatím na vybraných místech. Tesla potvrdila, že tyto nové poplatky mají nahradit jim podobné, které penalizují zbytečné obsazení stanice při plném nabití. Aby se na stanici nové poplatky vztahovaly, je potřeba nejdříve splnit několik podmínek. Stanice musí novou funkci podporovat, Supercharger bývá často vytížený a stav nabití baterie se musí nacházet nad stanovenou hranicí.
Tesla vás prostřednictvím aplikace upozorní, že se nacházíte na „zpoplatněné“ stanici a dostanete pěti minutové okno, kdy můžete stanici ještě bez postihu opustit. Novinka se má týkat zatím Spojených států a Tesla bude účtovat jeden dolar za každou minutu od stavu nabití 90 % baterie vozu. Jestli vám jde o udržení zdravého stavu baterie, tedy v případě Li-Ion baterií (neplatít totiž pro LFP baterie – pozn. redakce), málokdy budete nad devadesát procent nabíjet. Zbývající majitelé si budou muset dát větší pozor.