Tesla vymyslela revoluční způsob výroby aut. A teď jej prý hodí do koše

  • Musk se o automobilovou divizi přestává zajímat
  • Automobilka masově propouští zaměstnance
  • Má smysl vyrábět nový vůz na současné technice?
Výroba elektromobilu Tesla Model Y v Gigafactory Texas Austin

Výroba elektromobilu Tesla Model Y v Gigafactory Texas Austin | foto: Tesla

Tesla se čím dál více zaměřuje na své sekundární projekty. Humanoidní roboti, umělá inteligence i obnovitelná energetika mají jednou skutečně převýšit automobilovou divizi. Zdá se, že tento přesun může přijít dříve, než se čekalo. Tesla totiž neustále upravuje své plány pro zjednodušování výroby i vývoj levného elektromobilu. S nejnovějšími informacemi jde opět víceméně o spekulace.

Konec giga lisování a ambiciózních plánů?

Podle zpráv agentury Reuters Tesla totiž ruší vývoj nové generace velkoplošných lisů Giga Press. Ty měly budoucím automobilům poskytnout podvozek z jediného kusu kovu. Při tradiční výrobě se podvozek skládá z více než stovky dílů svařovaných do jednotlivých celků. Tesle se díky gigantickým lisům podařilo tento proces snížit na pouhé dva kusy u zadní části vozu.

Rozšířit lisování podvozku v jednom kuse by Tesle přineslo daleko více slávy než dosavadní úspěchy. Doslova by šlo o novou automobilovou revoluci. Již nyní se Model Y a Cybertruck skládají z pouhých třech podvozkových kusů. Existují i důkazy, že ani konkurence si nechce nechat ujet vlak. Minulý rok svůj první pokus o velkoplošný lis ukázala i japonská Toyota. Cílem je především snížení výrobních nákladů a možnost udržet cenový krok s Teslou a čínskou konkurencí.

Tesla Giga Press s elektromobilem Cybertruck

Tesla Giga Press s elektromobilem Cybertruck


Čtěte také: Cybertruck míří do Prahy. Gigantická Tesla bude k vidění od 5. června


Co se děje za zavřenými dveřmi?

Jenže v Tesle se nyní dějí velmi zvláštní věci. Před měsícem snížila počet zaměstnanců o 10 procent, nejnovější zprávy pokračují v podobném trendu, když jsme se dozvěděli o vyhazovu celého týmu stojícími za Superchargery. Musk se otevřeně nyní mnohem více zaměřuje na AI a robotiku a vozy ho nyní příliš nezajímají. Investoři zatím tyto kroky podporují. Jenže bez týmu expertů se například síť výkonných nabíječek nemůže rozšiřovat, ba ani pořádně udržovat.

Cenově dostupnější Model 2 měl přinést Tesle miliony nových uživatelů. S ukončeným vývojem nové platformy se tak spekuluje, co vlastně bude malý elektromobil zač. Půjde o nový model na současné platformě? Bude to jen očesaný vůz z existující řady? Bližší upřesnění bychom neměli očekávat v dohledné době. Společnost se zaměřuje na vývoj robotického taxi a digitální systémy. Podniká Tesla rozumné kroky nebo se jí takový přesun hlavního myšlení vymstí? Jak na to budou reagovat současní klienti?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla vymyslela revoluční způsob výroby aut. A teď jej prý hodí do koše

  • Musk se o automobilovou divizi přestává zajímat
  • Automobilka masově propouští zaměstnance
  • Má smysl vyrábět nový vůz na současné technice?
Výroba elektromobilu Tesla Model Y v Gigafactory Texas Austin

Výroba elektromobilu Tesla Model Y v Gigafactory Texas Austin | foto: Tesla

Tesla se čím dál více zaměřuje na své sekundární projekty. Humanoidní roboti, umělá inteligence i obnovitelná energetika mají jednou skutečně převýšit automobilovou divizi. Zdá se, že tento přesun může přijít dříve, než se čekalo. Tesla totiž neustále upravuje své plány pro zjednodušování výroby i vývoj levného elektromobilu. S nejnovějšími informacemi jde opět víceméně o spekulace.

Konec giga lisování a ambiciózních plánů?

Podle zpráv agentury Reuters Tesla totiž ruší vývoj nové generace velkoplošných lisů Giga Press. Ty měly budoucím automobilům poskytnout podvozek z jediného kusu kovu. Při tradiční výrobě se podvozek skládá z více než stovky dílů svařovaných do jednotlivých celků. Tesle se díky gigantickým lisům podařilo tento proces snížit na pouhé dva kusy u zadní části vozu.

Rozšířit lisování podvozku v jednom kuse by Tesle přineslo daleko více slávy než dosavadní úspěchy. Doslova by šlo o novou automobilovou revoluci. Již nyní se Model Y a Cybertruck skládají z pouhých třech podvozkových kusů. Existují i důkazy, že ani konkurence si nechce nechat ujet vlak. Minulý rok svůj první pokus o velkoplošný lis ukázala i japonská Toyota. Cílem je především snížení výrobních nákladů a možnost udržet cenový krok s Teslou a čínskou konkurencí.

Tesla Giga Press s elektromobilem Cybertruck

Tesla Giga Press s elektromobilem Cybertruck


Čtěte také: Cybertruck míří do Prahy. Gigantická Tesla bude k vidění od 5. června


Co se děje za zavřenými dveřmi?

Jenže v Tesle se nyní dějí velmi zvláštní věci. Před měsícem snížila počet zaměstnanců o 10 procent, nejnovější zprávy pokračují v podobném trendu, když jsme se dozvěděli o vyhazovu celého týmu stojícími za Superchargery. Musk se otevřeně nyní mnohem více zaměřuje na AI a robotiku a vozy ho nyní příliš nezajímají. Investoři zatím tyto kroky podporují. Jenže bez týmu expertů se například síť výkonných nabíječek nemůže rozšiřovat, ba ani pořádně udržovat.

Cenově dostupnější Model 2 měl přinést Tesle miliony nových uživatelů. S ukončeným vývojem nové platformy se tak spekuluje, co vlastně bude malý elektromobil zač. Půjde o nový model na současné platformě? Bude to jen očesaný vůz z existující řady? Bližší upřesnění bychom neměli očekávat v dohledné době. Společnost se zaměřuje na vývoj robotického taxi a digitální systémy. Podniká Tesla rozumné kroky nebo se jí takový přesun hlavního myšlení vymstí? Jak na to budou reagovat současní klienti?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."