Tesle s v posledních letech podařilo učinit něco unikátního, o co se zatím žádný výrobce automobilů nepokusil. Vyrábět vozy z mnohem méně součástek a to díky obrovským lisům. Tesla jim přezdívá Giga Press a nedávno dosáhla nového převratného momentu. Budou se vozy v budoucnosti montovat podobně jako malá autíčka Hot Wheels?
Doposud Tesla vyráběla části karoserie a jejich nosných prvků z pouze dvou lisovaných částí. Tímto způsobem jsou běžně vyráběny Modely Y. Nově se ale podařilo celý podvozek vylisovat z jednoho velkého kusu. Sám Musk přiznal, že se v autíčkách Hot Wheels vzhlédnul a že jeho cílem, aby se i skutečné vozy tímto způsobem jednolitého kusu podvozku vyráběly. A vypadá to, že to skutečně půjde.
Tesla oficiálně oznámila, že po sériích pokusů přinést převratnou technologickou inovaci se jí podařilo vylisovat téměř kompletní a velmi komplexní jednolitý podvozkový díl. Několik expertů potvrdilo, že by taková jednolitá konstrukce mohla být skutečně použitá v praxi u připravovaného malého a levného elektromobilu Tesly. Zda tak společnost ale učiní zatím není jisté. Důležité bylo, aby pokus dopadl úspěšně. Konečné rozhodnutí by mělo ale padnout ještě tento měsíc.
Čtěte také: Tesla obdržela gigantickou „mašinu“ Giga Press. Výroba Cybertrucku může začít
Nejnovější reportáž se navíc zmiňuje o významné roli 3D tisku a použití průmyslového písku. Jak tisková technologie, tak i materiál mají hrát důležitou roli v tvorbě lisovacích forem. Jejich nasazení ve výrobním procesu má výrazně pomoci s časovými i finančními úsporami. Pomáhají totiž v rychlejší čase upravovat potřebné formy. Tiskárna poskytuje tekuté lepidlo, které spojuje písek a tvoří jej do pevných struktur.
Co nebylo jednoduché překonat, byly limity pevnosti a struktury materiálů. Tesla neměla k dispozici slitiny, které by šly použít v 3D tiskárnách a zároveň aby splňovaly požadované bezpečnostní parametry pro použití ve vozidlech. V této záležitosti se spojily týmy Tesly a vesmírné společnosti SpaceX. Výsledná slitina má být použitelná pro obě společnosti. Dalším úkolem bude upravit lisy Giga Press pro produkční výrobu takových obrovských odlitků.
Tesle s v posledních letech podařilo učinit něco unikátního, o co se zatím žádný výrobce automobilů nepokusil. Vyrábět vozy z mnohem méně součástek a to díky obrovským lisům. Tesla jim přezdívá Giga Press a nedávno dosáhla nového převratného momentu. Budou se vozy v budoucnosti montovat podobně jako malá autíčka Hot Wheels?
Doposud Tesla vyráběla části karoserie a jejich nosných prvků z pouze dvou lisovaných částí. Tímto způsobem jsou běžně vyráběny Modely Y. Nově se ale podařilo celý podvozek vylisovat z jednoho velkého kusu. Sám Musk přiznal, že se v autíčkách Hot Wheels vzhlédnul a že jeho cílem, aby se i skutečné vozy tímto způsobem jednolitého kusu podvozku vyráběly. A vypadá to, že to skutečně půjde.
Tesla oficiálně oznámila, že po sériích pokusů přinést převratnou technologickou inovaci se jí podařilo vylisovat téměř kompletní a velmi komplexní jednolitý podvozkový díl. Několik expertů potvrdilo, že by taková jednolitá konstrukce mohla být skutečně použitá v praxi u připravovaného malého a levného elektromobilu Tesly. Zda tak společnost ale učiní zatím není jisté. Důležité bylo, aby pokus dopadl úspěšně. Konečné rozhodnutí by mělo ale padnout ještě tento měsíc.
Čtěte také: Tesla obdržela gigantickou „mašinu“ Giga Press. Výroba Cybertrucku může začít
Nejnovější reportáž se navíc zmiňuje o významné roli 3D tisku a použití průmyslového písku. Jak tisková technologie, tak i materiál mají hrát důležitou roli v tvorbě lisovacích forem. Jejich nasazení ve výrobním procesu má výrazně pomoci s časovými i finančními úsporami. Pomáhají totiž v rychlejší čase upravovat potřebné formy. Tiskárna poskytuje tekuté lepidlo, které spojuje písek a tvoří jej do pevných struktur.
Co nebylo jednoduché překonat, byly limity pevnosti a struktury materiálů. Tesla neměla k dispozici slitiny, které by šly použít v 3D tiskárnách a zároveň aby splňovaly požadované bezpečnostní parametry pro použití ve vozidlech. V této záležitosti se spojily týmy Tesly a vesmírné společnosti SpaceX. Výsledná slitina má být použitelná pro obě společnosti. Dalším úkolem bude upravit lisy Giga Press pro produkční výrobu takových obrovských odlitků.