Zní to celkem logicky vzhledem k tomu, že již například Model 3 od Tesly podporuje nabíjení s výkonem až 350 kW a třeba konkurenční síť od Ionity již v Evropě taktéž umožňuje rychlonabíjení s tímto maximálním výkonem. Je to tedy jen otázkou času, kdy se navýšení výkonu dočkáme také v případě Superchargerů.
Zatím to není oficiální, ale z toho, co během konferenčního hovoru po včerejším zveřejnění finančních výsledků Tesly za Q3 2020 uvedl Jerome Guillen, šéf automobilové divize u Tesly, se toho dá nemálo vyčíst. „Pokračujeme ve vývoji Semi. A zejména pokud jde o Megachargery, uvědomili jsme si, že zhruba 350 kW nebo tak nějak by mohlo být pro auta, ale pro Semi to nebude stačit.“ Jinými slovy, příští generace rychlonabíječek Tesla Supercharger V4 pravděpodobně navýší výkon na 350 kW.
Vyšší výkon, který ovšem elektromobily udrží jen chvíli ve špičce, nikoliv po celou dobu nabíjení, by měl být přínosem především pro velkobateriové modely, tedy chystaný Cybertruck a možná také Model S Plaid, který má mít taktéž kapacitu battery-packu větší než 100 kWh. Pro běžné elektromobily je ovšem takto vysoký výkon již skoro zbytečný a pro baterii ani z hlediska životnosti nemusí být tím nejlepším, co by ji mohlo potkat.
A na závěr ještě menší rekapitulace. Zatímco první a druhá generace Tesly Supercharger zvládly maximální výkon 150 kW, třetí generace označovaná jako Supercharger V3 zvýšila maximum na 250 kW, ačkoliv elektromobil Tesla Model 3 podporuje výkon až 350 kW. U Superchargerů tedy získá maximum zřejmě až s příchodem Supercharger V4, což ale podle našich odhadů ještě nějaký ten rok potrvá a dokud tady nebude Cybertruck, nejspíše to nebude mít nejvyšší prioritu.
Zní to celkem logicky vzhledem k tomu, že již například Model 3 od Tesly podporuje nabíjení s výkonem až 350 kW a třeba konkurenční síť od Ionity již v Evropě taktéž umožňuje rychlonabíjení s tímto maximálním výkonem. Je to tedy jen otázkou času, kdy se navýšení výkonu dočkáme také v případě Superchargerů.
Zatím to není oficiální, ale z toho, co během konferenčního hovoru po včerejším zveřejnění finančních výsledků Tesly za Q3 2020 uvedl Jerome Guillen, šéf automobilové divize u Tesly, se toho dá nemálo vyčíst. „Pokračujeme ve vývoji Semi. A zejména pokud jde o Megachargery, uvědomili jsme si, že zhruba 350 kW nebo tak nějak by mohlo být pro auta, ale pro Semi to nebude stačit.“ Jinými slovy, příští generace rychlonabíječek Tesla Supercharger V4 pravděpodobně navýší výkon na 350 kW.
Vyšší výkon, který ovšem elektromobily udrží jen chvíli ve špičce, nikoliv po celou dobu nabíjení, by měl být přínosem především pro velkobateriové modely, tedy chystaný Cybertruck a možná také Model S Plaid, který má mít taktéž kapacitu battery-packu větší než 100 kWh. Pro běžné elektromobily je ovšem takto vysoký výkon již skoro zbytečný a pro baterii ani z hlediska životnosti nemusí být tím nejlepším, co by ji mohlo potkat.
A na závěr ještě menší rekapitulace. Zatímco první a druhá generace Tesly Supercharger zvládly maximální výkon 150 kW, třetí generace označovaná jako Supercharger V3 zvýšila maximum na 250 kW, ačkoliv elektromobil Tesla Model 3 podporuje výkon až 350 kW. U Superchargerů tedy získá maximum zřejmě až s příchodem Supercharger V4, což ale podle našich odhadů ještě nějaký ten rok potrvá a dokud tady nebude Cybertruck, nejspíše to nebude mít nejvyšší prioritu.