Jak jsme psali už na začátku října, výsledky Tesly za Q3 2020 jsou velmi dobré nejen z pohledu rekordních počtů vyrobených/dodaných aut (bylo vyrobeno přes 145 000 elektromobilů, dodáno téměř 140 000 elektromobilů), ale také z finančního hlediska, což se dozvídáme v podobě oficiálních čísel od Tesly právě nyní.
Tesla ve třetím čtvrtletí roku 2020 vykázala zisk 800 milionů dolarů, zisková je tedy již popáté v řadě. Wall Street očekávalo příjem firmy ve výši 8,2 miliard dolarů a zisk 0,55 dolarů na akcii, ovšem Tesla měla za třetí čtvrtletí příjem 8,7 miliard dolarů a zisk 0,76 dolarů za akcii, podle předběžných čísel před auditem.
Ve zprávě pro akcionáře se můžeme dočíst například o zvýšení produkční kapacity ve Fremontu již na 500 000 vozů Model 3/Model Y ročně a 90 000 vozů Model S/X ročně, k tomu taktéž rozšířili linku v Šanghaji, kde už zvládnou vyrábět 250 000 vozů Model 3 ročně. Takže to vypadá, že ambiciózní cíl dodat globálně 500 000 elektromobilů v roce 2020 nemusí být ani po těžkém koronavirovém období úplně nereálný. O to větší překvapení by to bylo, pokud by se to Muskovi aspol. povedlo.
Tesla také uvedla, že teď jsou naprosto klíčové nové Tesla baterie 4680 představené na akci Tesla Battery Day 2020, protože například prodlouží dojezd o 54 % a sníží cenu o 56 %. Výroba již začala a v příštím roce má být výrazně navýšena, jako první novou přelomovou baterii uvidíme u Modelu Y vyráběném v Gigafactory u Berlína. Výrazně se tím má zlepšit ekonomická stránka a konkurenceschopnost firmy do budoucna, jinými slovy Tesla by měla mít se svými vlastními bateriemi takovou konkurenční výhodu, jako nikdo jiný.
Jak jsme psali už na začátku října, výsledky Tesly za Q3 2020 jsou velmi dobré nejen z pohledu rekordních počtů vyrobených/dodaných aut (bylo vyrobeno přes 145 000 elektromobilů, dodáno téměř 140 000 elektromobilů), ale také z finančního hlediska, což se dozvídáme v podobě oficiálních čísel od Tesly právě nyní.
Tesla ve třetím čtvrtletí roku 2020 vykázala zisk 800 milionů dolarů, zisková je tedy již popáté v řadě. Wall Street očekávalo příjem firmy ve výši 8,2 miliard dolarů a zisk 0,55 dolarů na akcii, ovšem Tesla měla za třetí čtvrtletí příjem 8,7 miliard dolarů a zisk 0,76 dolarů za akcii, podle předběžných čísel před auditem.
Ve zprávě pro akcionáře se můžeme dočíst například o zvýšení produkční kapacity ve Fremontu již na 500 000 vozů Model 3/Model Y ročně a 90 000 vozů Model S/X ročně, k tomu taktéž rozšířili linku v Šanghaji, kde už zvládnou vyrábět 250 000 vozů Model 3 ročně. Takže to vypadá, že ambiciózní cíl dodat globálně 500 000 elektromobilů v roce 2020 nemusí být ani po těžkém koronavirovém období úplně nereálný. O to větší překvapení by to bylo, pokud by se to Muskovi aspol. povedlo.
Tesla také uvedla, že teď jsou naprosto klíčové nové Tesla baterie 4680 představené na akci Tesla Battery Day 2020, protože například prodlouží dojezd o 54 % a sníží cenu o 56 %. Výroba již začala a v příštím roce má být výrazně navýšena, jako první novou přelomovou baterii uvidíme u Modelu Y vyráběném v Gigafactory u Berlína. Výrazně se tím má zlepšit ekonomická stránka a konkurenceschopnost firmy do budoucna, jinými slovy Tesla by měla mít se svými vlastními bateriemi takovou konkurenční výhodu, jako nikdo jiný.