Podle jihokorejského zdroje Korea Times teď Tesla udělala velmi důležitý krok k tomu, aby si ještě letos začala vyrábět baterie zcela sama, tedy bez jakýchkoliv dalších partnerských firem.
TIP: Jak to, že Tesla dosáhne výkonu 310 kW z “tužkové” baterie?
Tesla teď údajně podepsala smlouvu s jihokorejskou firmou Hanwha, která má největšímu automobilovému výrobci s elektromobily dodat stroje potřebné pro kompletaci battery-packů. V současnosti stále Teslu v tomto směru spoléhá na partnerské firmy, ať už Panasonic, se kterým vyrábí baterie v Gigafactory 1, nebo LG Chem a CATL, kteří jsou jeho partneři v čínské Gigafactory 3.
Zatím se mluví jen o strojích, které jsou potřebné ve finální fázi pro integraci jednotlivých článků do modulů a kompletaci celých battery-backů. Po této fázi ještě dochází k otestování a zajištění toho, že akumulátory správně fungují a budou mít dlouhou životnost.
Důvodem, proč chce Tesla vyrábět vlastní baterie, je nejspíše její know-how a očekáváné inovace na poli baterií, kde se nejspíše nebude chtít s jinými výrobci o své tajemství podělit. Tesla by měla ke konci května na akci Tesla Battery Investor Day 2020 představit nový, vylepšený typ baterií, které budou mít životnost až 1 600 000 kilometrů a spekuluje se také o klíčovém zlevnění baterií společně se zvýšením kapacity, a tedy prodloužením dojezdů u elektromobilů. Vozy Tesla už přitom mají teď dojezdy ze všech elektromobilů nejdelší, takže by to mohlo znamenat ještě zvětšení konkurenční výhody.
Jihokorejská firma kromě toho vyrábí další stroje, o které by Tesla mohla mít zájem, například jde o stohovací stroje či stroje na svařování štítků, ale zde zatím média nemají žádné informace a pouze se o tom spekuluje. První stroje mají být doručené do továrny ve Fremontu v Kalifornii a později pak také do Gigafactory v Nevadě, Číně a posléze také do Německa, kde kousek od Berlína roste evropská Gigafactory. Tesla by tedy měla být schopna si vyrábět baterie sama napříč všemi kontinenty.
Klíčem by měly být technologie a patenty od firmy Maxwell, kterou v loňském roce Tesla koupila. Ta chce údajně také vylepšit technologii modulů a battery packů. Tesla však není na poli baterií žádným nováčkem, je to spíše naopak. Ve spolupráci s japonským Panasonicem dokonce provozuje největší továrnu na výrobu baterií na světě. A do budoucna pak Tesla počítá pouze s vlastní výrobou, protože to bude efektivnější a výrobu bude chtít rozjet ve svých továrnách ve Spojených státech, Evropě, i Číně. Dočkáme se letos vyhlížené a slibované revoluce?
zdroj: electrive
Podle jihokorejského zdroje Korea Times teď Tesla udělala velmi důležitý krok k tomu, aby si ještě letos začala vyrábět baterie zcela sama, tedy bez jakýchkoliv dalších partnerských firem.
TIP: Jak to, že Tesla dosáhne výkonu 310 kW z “tužkové” baterie?
Tesla teď údajně podepsala smlouvu s jihokorejskou firmou Hanwha, která má největšímu automobilovému výrobci s elektromobily dodat stroje potřebné pro kompletaci battery-packů. V současnosti stále Teslu v tomto směru spoléhá na partnerské firmy, ať už Panasonic, se kterým vyrábí baterie v Gigafactory 1, nebo LG Chem a CATL, kteří jsou jeho partneři v čínské Gigafactory 3.
Zatím se mluví jen o strojích, které jsou potřebné ve finální fázi pro integraci jednotlivých článků do modulů a kompletaci celých battery-backů. Po této fázi ještě dochází k otestování a zajištění toho, že akumulátory správně fungují a budou mít dlouhou životnost.
Důvodem, proč chce Tesla vyrábět vlastní baterie, je nejspíše její know-how a očekáváné inovace na poli baterií, kde se nejspíše nebude chtít s jinými výrobci o své tajemství podělit. Tesla by měla ke konci května na akci Tesla Battery Investor Day 2020 představit nový, vylepšený typ baterií, které budou mít životnost až 1 600 000 kilometrů a spekuluje se také o klíčovém zlevnění baterií společně se zvýšením kapacity, a tedy prodloužením dojezdů u elektromobilů. Vozy Tesla už přitom mají teď dojezdy ze všech elektromobilů nejdelší, takže by to mohlo znamenat ještě zvětšení konkurenční výhody.
Jihokorejská firma kromě toho vyrábí další stroje, o které by Tesla mohla mít zájem, například jde o stohovací stroje či stroje na svařování štítků, ale zde zatím média nemají žádné informace a pouze se o tom spekuluje. První stroje mají být doručené do továrny ve Fremontu v Kalifornii a později pak také do Gigafactory v Nevadě, Číně a posléze také do Německa, kde kousek od Berlína roste evropská Gigafactory. Tesla by tedy měla být schopna si vyrábět baterie sama napříč všemi kontinenty.
Klíčem by měly být technologie a patenty od firmy Maxwell, kterou v loňském roce Tesla koupila. Ta chce údajně také vylepšit technologii modulů a battery packů. Tesla však není na poli baterií žádným nováčkem, je to spíše naopak. Ve spolupráci s japonským Panasonicem dokonce provozuje největší továrnu na výrobu baterií na světě. A do budoucna pak Tesla počítá pouze s vlastní výrobou, protože to bude efektivnější a výrobu bude chtít rozjet ve svých továrnách ve Spojených státech, Evropě, i Číně. Dočkáme se letos vyhlížené a slibované revoluce?
zdroj: electrive