Americká automobilka Tesla od pondělí 12. února opět rozjede výrobu v berlínské Gigafactory. Tu musela přerušit před dvěma týdny, kvůli zpoždění dodávek klíčových komponentů, které způsobilo narušení obchodních tras v Rudém moři. Informoval o tom server Oldenburger Onlinezeitung.
„Dodavatelské řetězce jsou opět neporušené,“ uvedl ve středečním vydání deníku Tagesspiegel ředitel závodu André Thierig. Podle něj má aktuálně Tesla „potřebnou jistotu, že všechny potřebné výrobní díly budou k dispozici v dostatečném množství, aby bylo možné se znovu zcela rozběhnout.“
Gigafactory v Grünheide nedaleko Berlína byla otevřena teprve v roce 2022. Aktuálně zde pracuje 12 500 zaměstnanců a vyrábí se zde elektrické SUV Model Y. Krátce před nuceným přerušením dodavatelského řetězce se podařilo Gigafactory překonat milník 6 000 vyrobených vozů za týden. V porovnání s ostatními Gigafactory patří tedy spíše k těm menším.
Jak upozornil server Electrek, stává se kritickou pro operace Tesly v Evropě a v Asii. Umožňuje totiž ponechat větší množství vozů vyrobených v Gigafactory Šanghaj, která je největší továrnou Tesly, pro asijské trhy. Současně díky výrobě v Berlíně může zkrátit dodací doby Modelu Y v Evropě.
Čtěte také: Tohle je prostě Tesla. Vydává novou funkci, která je jednoduše geniální
Kalifornský výrobce v současnosti prosazuje rozšíření výrobního areálu Gigafactory Berlín. Mimo jiné chce vybudovat nové logistické kapacity a vlastní nákladní nádraží. Jednalo by se tak o první továrnu Tesla na světě, která by dopravní logistiku z velké části přesunula na železnici. Dodavatelské řetězce Tesly jsou již poměrně robustní, ale to podle ředitele závodu nestačí. „Žijeme ve změněné době, stačí se podívat na večerní stávka. Jedna stávka a dálnice jsou zablokované,“ dodal.
Rozšíření závodu je nicméně lokálně kontroverzní, protože má být kvůli němu vykácen další kus lesa. S ohledem na probíhající průzkum mezi obyvateli obce Grünheide, který by mohl plány automobilky ohrozit, Thierig zdůraznil: „Samozřejmě, že Grünheide zůstane zelené.“ Pro obec bude podle něj přínosem přesun kamionové dopravy na železnici, lepší infrastruktura a také vyšší výnos z daní.
Americká automobilka Tesla od pondělí 12. února opět rozjede výrobu v berlínské Gigafactory. Tu musela přerušit před dvěma týdny, kvůli zpoždění dodávek klíčových komponentů, které způsobilo narušení obchodních tras v Rudém moři. Informoval o tom server Oldenburger Onlinezeitung.
„Dodavatelské řetězce jsou opět neporušené,“ uvedl ve středečním vydání deníku Tagesspiegel ředitel závodu André Thierig. Podle něj má aktuálně Tesla „potřebnou jistotu, že všechny potřebné výrobní díly budou k dispozici v dostatečném množství, aby bylo možné se znovu zcela rozběhnout.“
Gigafactory v Grünheide nedaleko Berlína byla otevřena teprve v roce 2022. Aktuálně zde pracuje 12 500 zaměstnanců a vyrábí se zde elektrické SUV Model Y. Krátce před nuceným přerušením dodavatelského řetězce se podařilo Gigafactory překonat milník 6 000 vyrobených vozů za týden. V porovnání s ostatními Gigafactory patří tedy spíše k těm menším.
Jak upozornil server Electrek, stává se kritickou pro operace Tesly v Evropě a v Asii. Umožňuje totiž ponechat větší množství vozů vyrobených v Gigafactory Šanghaj, která je největší továrnou Tesly, pro asijské trhy. Současně díky výrobě v Berlíně může zkrátit dodací doby Modelu Y v Evropě.
Čtěte také: Tohle je prostě Tesla. Vydává novou funkci, která je jednoduše geniální
Kalifornský výrobce v současnosti prosazuje rozšíření výrobního areálu Gigafactory Berlín. Mimo jiné chce vybudovat nové logistické kapacity a vlastní nákladní nádraží. Jednalo by se tak o první továrnu Tesla na světě, která by dopravní logistiku z velké části přesunula na železnici. Dodavatelské řetězce Tesly jsou již poměrně robustní, ale to podle ředitele závodu nestačí. „Žijeme ve změněné době, stačí se podívat na večerní stávka. Jedna stávka a dálnice jsou zablokované,“ dodal.
Rozšíření závodu je nicméně lokálně kontroverzní, protože má být kvůli němu vykácen další kus lesa. S ohledem na probíhající průzkum mezi obyvateli obce Grünheide, který by mohl plány automobilky ohrozit, Thierig zdůraznil: „Samozřejmě, že Grünheide zůstane zelené.“ Pro obec bude podle něj přínosem přesun kamionové dopravy na železnici, lepší infrastruktura a také vyšší výnos z daní.