Gigafactory Berlin nikdy nebyla pro Teslu bezproblémový projekt. Od samého počátku čelila automobilka silnému odporu a především ze strany ekologů. Těm se nelíbilo především kácení lesa na místě budoucí továrny a spotřeba vody. Tesla udělala, co mohla. Výrazně snížila spotřebu vody a vysadila víc nových stromů, než pokácela. S plány na rozšíření továrny se však protesty vrací a aktivisté přitvrdili.
Svůj odpor proti další výstavbě už projevili v místním referendu obyvatelé obce Grünheide, kde Gigafactory Berlin leží. Proti pokácení 100 hektarů lesa a rozšíření závodu hlasovalo 63,5 procenta při volební účasti přes 70 procent.
Nyní se do boje zapojila ekologická skupina Robin Wood. Aktivisté si vystavěli kemp v části lesa, který by měl ustoupit výstavbě. Část z nich se usídlila přímo na stromech. „Dnes jsme tady, abychom ukázali červenou kartu generálnímu řediteli Tesly Elonu Muskovi a všem, kteří mu pomáhají jeho gigafactory ještě zvětšit. Musk chce před branami Berlína vykácet a zabetonovat velké plochy lesa pro výrobu milionů elektromobilů. To ohrožuje zásobování celého regionu pitnou vodou, poškozuje klima a zpomaluje přechod na ekologickou dopravu. To není v pořádku,“ uvedla na webu organizace Robin Wood aktivistka Lotte. „Jsme solidární se squattery a obyvateli Grünheide, kteří velkou většinou hlasovali proti rozšíření. Les musí zůstat!“
Server Electrek přitom upozorňuje na zajímavou skutečnost. Podle snímků, které aktivisté zveřejnili na sociální síti X, si aktivisté postavili tábor v hospodářském a ne v přírodním lese.
Čtěte také: Velká ztráta. Teslu opouští šéfdesignér, který měl na starosti interiér vozů
V rámci plánovaného rozšíření chce Tesla především vybudovat nové logistické kapacity a také vlastní nákladní nádraží. Německá Gigafactory by se díky tomu stala první továrnou Tesly na světě, která by dopravní logistiku přesunula z větší části na železnici.
Gigafactory Berlin, která byla otevřena teprve v roce 2022, aktuálně zaměstnává 12 500 lidí. Vyrábí se zde elektrické SUV Model Y pro evropské zákazníky. Před únorovou odstávkou způsobenou narušením dodavatelských řetězců dosáhla týdenní produkce 6 000 vozů.
Gigafactory Berlin nikdy nebyla pro Teslu bezproblémový projekt. Od samého počátku čelila automobilka silnému odporu a především ze strany ekologů. Těm se nelíbilo především kácení lesa na místě budoucí továrny a spotřeba vody. Tesla udělala, co mohla. Výrazně snížila spotřebu vody a vysadila víc nových stromů, než pokácela. S plány na rozšíření továrny se však protesty vrací a aktivisté přitvrdili.
Svůj odpor proti další výstavbě už projevili v místním referendu obyvatelé obce Grünheide, kde Gigafactory Berlin leží. Proti pokácení 100 hektarů lesa a rozšíření závodu hlasovalo 63,5 procenta při volební účasti přes 70 procent.
Nyní se do boje zapojila ekologická skupina Robin Wood. Aktivisté si vystavěli kemp v části lesa, který by měl ustoupit výstavbě. Část z nich se usídlila přímo na stromech. „Dnes jsme tady, abychom ukázali červenou kartu generálnímu řediteli Tesly Elonu Muskovi a všem, kteří mu pomáhají jeho gigafactory ještě zvětšit. Musk chce před branami Berlína vykácet a zabetonovat velké plochy lesa pro výrobu milionů elektromobilů. To ohrožuje zásobování celého regionu pitnou vodou, poškozuje klima a zpomaluje přechod na ekologickou dopravu. To není v pořádku,“ uvedla na webu organizace Robin Wood aktivistka Lotte. „Jsme solidární se squattery a obyvateli Grünheide, kteří velkou většinou hlasovali proti rozšíření. Les musí zůstat!“
Server Electrek přitom upozorňuje na zajímavou skutečnost. Podle snímků, které aktivisté zveřejnili na sociální síti X, si aktivisté postavili tábor v hospodářském a ne v přírodním lese.
Čtěte také: Velká ztráta. Teslu opouští šéfdesignér, který měl na starosti interiér vozů
V rámci plánovaného rozšíření chce Tesla především vybudovat nové logistické kapacity a také vlastní nákladní nádraží. Německá Gigafactory by se díky tomu stala první továrnou Tesly na světě, která by dopravní logistiku přesunula z větší části na železnici.
Gigafactory Berlin, která byla otevřena teprve v roce 2022, aktuálně zaměstnává 12 500 lidí. Vyrábí se zde elektrické SUV Model Y pro evropské zákazníky. Před únorovou odstávkou způsobenou narušením dodavatelských řetězců dosáhla týdenní produkce 6 000 vozů.