Teslu dnes pořídíte na většině důležitých světových trzích. Jedním z mála, kde ale automobilka stále nemá své zastoupení, je Indie. Právě zde se nyní opět začíná hledat místo, kde by americké elektromobily mohly začít nabízet své dosavadní portfolio vozidel. Debaty byly obnoveny po půl roce roce, kdy muselo vedení pozastavit mnoho projektů kvůli snižování investic.
Musk měl v jarních měsících naplánovanou pracovní cestu do Indie a domluvenou schůzi s indickým premiérem. Zamýšlená investice měla dosahovat až tří miliard dolarů. Jenže v té době došlo k nečekanému poklesu prodejů a firma v tomto důsledku propustila desetinu svých zaměstnanců a začala šetřit finanční prostředky. Situace se ale v posledním půlroce opět vrátila do zajetých kolejí a tak mohou být myšlenky na rozšíření pole působnosti opět obnovené.
Tesla ve spolupráci s největší indickou realitní a developerskou společností DLF hledá místo v Novém Dillí, které by bylo vhodné pro výstavbu prvního místního dealerství. Kromě prodeje nových vozů půjde o kompletní zázemí společnosti včetně servisního střediska.
Hovoří se zhruba o rozloze budovy o 465 metrech čtverečních plochy. Jedno z míst by mohlo být přímo v obchodní centru ve vlastnictví developera na jihu hlavního indického města. Další možností je multifunkční a kancelářský komplex Cyber Hub poblíž města Gurugram.
Nepotvrzené jsou i spekulace o dalších obchodních centrech, žádné ze zmíněných míst ale přímo nepotvrdilo stav, že by již došlo k debatám či podpisům nájemních smluv. Pokud by Tesla chtěla vozy do Indie dovážet z cizích států, hrozí jí až stoprocentní dovozové taxy. Jestliže by se ale společnost rozhodla do země přivést velké investice, lze na základě nových zákonů clo snížit až na patnáct procent.
Indická vláda spoléhala na příchod Tesly již začátkem roku a připravila pro ně právě zajímavé investiční příležitosti. Po rychlém obratu se proto stát začal rozhlížet i po konkurenci a novými podmínkami se snaží přilákat do země giganty segmentu v čele s Hyundaiem a expertem na hybridní vozy, japonskou Toyotu.
Obě automobilky vyjádřily zájem o rozšíření své vozové nabídky. Aktuální podíl elektrických vozidel ne na místním trhu zanedbatelný, tvoří pouhé dvě procenta z celku čtyř milionů prodaných vozidel v loňském roce. Vláda by ale podíl chtěla do roku 2030 zvýšit ideálně až na třetinu.
Teslu dnes pořídíte na většině důležitých světových trzích. Jedním z mála, kde ale automobilka stále nemá své zastoupení, je Indie. Právě zde se nyní opět začíná hledat místo, kde by americké elektromobily mohly začít nabízet své dosavadní portfolio vozidel. Debaty byly obnoveny po půl roce roce, kdy muselo vedení pozastavit mnoho projektů kvůli snižování investic.
Musk měl v jarních měsících naplánovanou pracovní cestu do Indie a domluvenou schůzi s indickým premiérem. Zamýšlená investice měla dosahovat až tří miliard dolarů. Jenže v té době došlo k nečekanému poklesu prodejů a firma v tomto důsledku propustila desetinu svých zaměstnanců a začala šetřit finanční prostředky. Situace se ale v posledním půlroce opět vrátila do zajetých kolejí a tak mohou být myšlenky na rozšíření pole působnosti opět obnovené.
Tesla ve spolupráci s největší indickou realitní a developerskou společností DLF hledá místo v Novém Dillí, které by bylo vhodné pro výstavbu prvního místního dealerství. Kromě prodeje nových vozů půjde o kompletní zázemí společnosti včetně servisního střediska.
Hovoří se zhruba o rozloze budovy o 465 metrech čtverečních plochy. Jedno z míst by mohlo být přímo v obchodní centru ve vlastnictví developera na jihu hlavního indického města. Další možností je multifunkční a kancelářský komplex Cyber Hub poblíž města Gurugram.
Nepotvrzené jsou i spekulace o dalších obchodních centrech, žádné ze zmíněných míst ale přímo nepotvrdilo stav, že by již došlo k debatám či podpisům nájemních smluv. Pokud by Tesla chtěla vozy do Indie dovážet z cizích států, hrozí jí až stoprocentní dovozové taxy. Jestliže by se ale společnost rozhodla do země přivést velké investice, lze na základě nových zákonů clo snížit až na patnáct procent.
Indická vláda spoléhala na příchod Tesly již začátkem roku a připravila pro ně právě zajímavé investiční příležitosti. Po rychlém obratu se proto stát začal rozhlížet i po konkurenci a novými podmínkami se snaží přilákat do země giganty segmentu v čele s Hyundaiem a expertem na hybridní vozy, japonskou Toyotu.
Obě automobilky vyjádřily zájem o rozšíření své vozové nabídky. Aktuální podíl elektrických vozidel ne na místním trhu zanedbatelný, tvoří pouhé dvě procenta z celku čtyř milionů prodaných vozidel v loňském roce. Vláda by ale podíl chtěla do roku 2030 zvýšit ideálně až na třetinu.