Tesla bude recyklovat baterie ve velkém, smaže tím další známou potíž elektromobilů

  • Tesla recykluje baterie svých vozů již po dobu dvou let
  • Nově však chystá nová recyklační centra zvyšující kapacitu
  • Důvodem je blížící se konec životnosti prvních Modelů S
Strukturální baterie

Strukturální baterie využívající články Tesla 4680

Americká Tesla je známá tím, že ve světě elektromobilů boří často zažité a zastaralé mýty. Mezi ně patří například i recyklace baterií z elektrických vozidel. Firma asi před dvěma lety spustila svou první recyklační linku ve své továrně v Nevadě. To ji však nestačí, nově chce podobné linky vytvořit i ve zbylých továrnách.

Tesla hodlá recyklovat baterie ve velkém

Výrobce elektromobilů nedávno vydal nový Impact Report, který shrnuje dopady na životní prostředí a lidskou společnost za rok 2021. Z něj jsme se dozvěděli, že Tesla chystá otevření nových recyklačních center u všech továren. Sloužit mají k recyklaci použitých či rozbitých baterií z elektrovozů značky. Nejde o první pokus o recyklaci, automobilka první takové centrum otevřela již před dvěma lety ve své továrně v Nevadě.

„Naším cílem je vyvinout bezpečný recyklační proces s vysokou návratností, nízkou cenou a dopadem na životní prostředí. Z ekonomického hlediska očekáváme dlouhodobě značné úspory, protože recyklace na vysoké úrovni bude lepší než nákup nových surovin pro výrobu baterií,“ píše Tesla v reportu.

Továrna Tesly v Nevadě

Továrna Tesly v Nevadě | foto: Smnt


Čtěte také: Tesle hrozí důkladná inspekce! Aktivistům se nelíbí, jak zachází s chemikáliemi


To nejtěžší teprve přijde

Rozšířením recyklačních kapacit se automobilka poctivě chystá na pravděpodobné zvýšení poptávky po likvidaci starých baterií. Ačkoliv doposud nevadská linka dokázala recyklovat až 50 tun materiálu týdně, to nejhorší má Tesla stále před sebou.

Přece jen se jedná o velmi mladou společnost, která svou působnost rozšířila až s příchodem Tesly Model S. Při průměrné životnosti baterií 10 let je tedy větší poptávka po likvidaci baterií stále otázkou budoucnosti. Přípravy na tuto dobu však společnosti rozhodně nijak neuškodí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla bude recyklovat baterie ve velkém, smaže tím další známou potíž elektromobilů

  • Tesla recykluje baterie svých vozů již po dobu dvou let
  • Nově však chystá nová recyklační centra zvyšující kapacitu
  • Důvodem je blížící se konec životnosti prvních Modelů S
Strukturální baterie

Strukturální baterie využívající články Tesla 4680

Americká Tesla je známá tím, že ve světě elektromobilů boří často zažité a zastaralé mýty. Mezi ně patří například i recyklace baterií z elektrických vozidel. Firma asi před dvěma lety spustila svou první recyklační linku ve své továrně v Nevadě. To ji však nestačí, nově chce podobné linky vytvořit i ve zbylých továrnách.

Tesla hodlá recyklovat baterie ve velkém

Výrobce elektromobilů nedávno vydal nový Impact Report, který shrnuje dopady na životní prostředí a lidskou společnost za rok 2021. Z něj jsme se dozvěděli, že Tesla chystá otevření nových recyklačních center u všech továren. Sloužit mají k recyklaci použitých či rozbitých baterií z elektrovozů značky. Nejde o první pokus o recyklaci, automobilka první takové centrum otevřela již před dvěma lety ve své továrně v Nevadě.

„Naším cílem je vyvinout bezpečný recyklační proces s vysokou návratností, nízkou cenou a dopadem na životní prostředí. Z ekonomického hlediska očekáváme dlouhodobě značné úspory, protože recyklace na vysoké úrovni bude lepší než nákup nových surovin pro výrobu baterií,“ píše Tesla v reportu.

Továrna Tesly v Nevadě

Továrna Tesly v Nevadě | foto: Smnt


Čtěte také: Tesle hrozí důkladná inspekce! Aktivistům se nelíbí, jak zachází s chemikáliemi


To nejtěžší teprve přijde

Rozšířením recyklačních kapacit se automobilka poctivě chystá na pravděpodobné zvýšení poptávky po likvidaci starých baterií. Ačkoliv doposud nevadská linka dokázala recyklovat až 50 tun materiálu týdně, to nejhorší má Tesla stále před sebou.

Přece jen se jedná o velmi mladou společnost, která svou působnost rozšířila až s příchodem Tesly Model S. Při průměrné životnosti baterií 10 let je tedy větší poptávka po likvidaci baterií stále otázkou budoucnosti. Přípravy na tuto dobu však společnosti rozhodně nijak neuškodí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."