Tesla přestává na svá auta dávat logo, s výjimkou Číny. Co je důvodem?

Richard Šimáček
Tesla Model 3 (2024) přezdívaná Highland | foto: Unsplash
Tesla Model 3 (2024) přezdívaná Highland | foto: Unsplash

Tesla potichu odstraňuje loga ze svých vozů. Elon Musk tvrdí, že design Tesly je ikonický a logo není třeba. V Číně však zůstává kvůli kopírování.

Tesla odstranila loga ze svých vozů

Tesla během dvou let začala potichu odstraňovat loga ze svých vozů a začala u Cybertrucku, který první majitelé obdrželi v listopadu roku 2023. Trend pokračoval i u loňského Cybercabu, který logo společnosti také nemá.

Nakonec loga začala mizet i u standardních vozů Tesla a ani aktuálně nejnovější Model Y už nemá vepředu ikonické logo Tesly, na které si většina lidí tak zvykla. Jenže tomu tak není všude – například v Číně se stále prodává Model Y s logem, což vede k otázce, proč se vlastně společnost takto rozhodla.

Důvod je nejspíše ten, že mnoho čínských automobilek kopíruje v designu Teslu, anebo tomu je naopak – vlastně už není úplně jasné, co kdo vymyslel první, protože společnosti se od sebe neustále inspirují. Logo tak může být jediným způsobem, jak poznat téměř stejně vypadající vůz. Například Xpeng P7 vypadá téměř stejně jako nejnovější Model Y.

Proč Tesla začala odstraňovat loga ze svých vozů?

Důvod pomalého odstranění log je velmi prostý a vlastně nám jej minulý rok osvětlil sám Elon Musk na síti X. Nastínil myšlenku, nač mít logo, když produkt vypadá natolik ikonicky, že jej hned na první pohled každý pozná. To dává smysl, protože Tesla je vzhledem oproti ostatním elektromobilům ikonická.

Stejný princip funguje i u produktů Apple, hlavně u telefonů – zkrátka každý pozná iPhone, neboť má svůj nezaměnitelný Dynamic Island a žádné logo není třeba. Podobnou metodu nyní aplikuje Tesla na své vozy, což jí trochu komplikuje Čína, místní výrobci od ní totiž rádi kopírují.

V Evropě je téměř jisté, že logo Tesly zmizí ze všech nově uvedených vozů, protože se zde masově neprodává žádný vůz, který by Teslu připomínal. Mít jedinečný design je zkrátka velký sen každé společnosti, jelikož se tak od všech hned na první pohled odliší, což může vést i k lepším prodejům.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Richard Šimáček - Redaktor

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články