Tesla opět kraluje Nürburgringu! Vylepšený Model S Plaid zajel rekordní kolo

Samuel Novotný
  • Přetahování se na německém závodním okruhu je zpět
  • Tesla s novým závodním balíkem pokořila dosavadní rekord
  • Zpřístupní konečně plný potenciál Modelu S Plaid?
Tesla Model S Plaid s balíkem Track Mode na Nürburgringu
Tesla Model S Plaid s balíkem Track Mode na Nürburgringu

Závodní okruh v Nürburgringu byl poslední roky hlavním dějištěm bojů Tesly a jejího rivala Porsche. Zatímco si doposud rekord na trati drželo Porsche, americký výrobce elektrovozů ho dle nejnovějších informací pokořil se svou Teslou Model S Plaid, která byla vybavena tzv. Track balíkem. Rozdíl oproti předchozímu rekordu činí přibližně 8 vteřin.

Tesla zpět na vrcholu

Předhánění se na německém okruhu začalo již v roce 2021, kdy Tesla na trati pokořila rekord s novým Modelem S Plaid. O rok později se Porsche vrátilo s elektromobilem Taycan Turbo S, který čas Tesly překonal o 2 vteřiny. Návrat americké automobilky byl očekáván s příchodem dlouho slibovaného a odkládaného závodního balíku, který měl nabídnou vyšší rychlost, lepší brzdy a další vylepšení.

Zatímco ostatní na závodní balík možná zapomněli, Tesla na něm očividně dále pracovala. Jak se totiž nově pochlubila na sociální síti Twitter, tak díky němu opět pokořila rekord na německém okruhu. Znovu si tak ukořistila první místo, přičemž celý okruh pokořila v čase 7 minut a 25 vteřin. Minulý rekord stanovený elektromobilem od Porsche tak překonala o asi 8 vteřin.

Tesla Model S Plaid s balíkem Track Mode na Nürburgringu
Tesla Model S Plaid s balíkem Track Mode na Nürburgringu

Čtěte také: Tesla Model Y si naprosto podmanila prodeje elektromobilů v Norsku


Limituje Tesla potenciál Modelu S Plaid?

Když Tesla odhalila Model S Plaid, tak nás vábila na maximální rychlost dosahující až 322 km/h. Po prvních dodaných kusech se však ukázalo, že se vůz nedostane přes 262 km/h. Loni automobilka vydala tzv. Track Mode, který maximální rychlost zvedl na 282 km/h. Od počátečního slibu to byl stále vcelku markantní rozdíl, přičemž se zdálo, že hlavním problémem jsou nedostatečné brzdy.

Zajímavé totiž je, že jeden z majitelů dokázal již v loňském roce svůj vůz hacknout, díky čemuž se mu podařilo obejít limit Tesly. Poté s elektromobilem dokázal dosáhnout rychlosti až 348 km/h. S novými keramickými brzdami a závodními pneumatikami by tak americká automobilka mohla konečně v rámci funkce Track Mode odemknout plný potenciál elektromobilu.

Video

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články